غاری با ارتفاع 16600 متر از سطح دریا در کرمانشاه


سلام جدید – خدمات گردشگری: منطقه گردشگری کوات کرمانشاه در مجاورت روستای زیبا و دیدنی شبانکاره و در حدفاصل شهرستان های جوانرود، روانسر و پاوه قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در کوهپایه های زیبای شاهو دارای آب و هوای مطبوع، چشمه های پر هیاهو، جنگل است. پوشیده از بلوط و زیبایی های طبیعی آن یکی از مناطق منحصر به فرد در گردشگری محسوب می شود. غار کاوت نیز یکی از غارهای معروف و دیدنی استان کرمانشاه است که در رشته کوه شاهو در شمال و نزدیک روستای شبانکاره روانسر و در دو کیلومتری غار کوری کالا قرار دارد.

    16600 متر از سطح دریا در کرمانشاه

منطقه زیبای کوات یکی از شهرک های تفریحی روانسر است که در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران زیادی از استان کرمانشاه و حتی خارج از استان است. وجود سمندر کردی در چشمه و برکه کاوت در منطقه گردشگری شابانکارا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. غار کاوت نیز در حدود پانزده کیلومتری جوانراه قرار دارد و تفرجگاه سران منطقه است و اکنون نقش بسزایی در جذب گردشگر دارد. بخشی از آب شرب جوانرود نیز از این غار تامین می شود.

    16600 متر از سطح دریا در کرمانشاه

غار بی نظیر کاوت

استان کرمانشاه مملو از زیبایی های طبیعی است و غار کاوت یکی از جاذبه های منحصر به فرد آن است. غار کاوات که ویژگی های منحصر به فردی دارد در رشته کوه شاهو در شمال دره غوری کالا واقع شده است. دهانه غار در ارتفاع 1660 متری از سطح دریا و دارای ابعاد 8×15 متر است که با شیب تند خود محوطه وسیع حصارکشی شده به طول و عرض 115×70 متر و ارتفاع تقریبی را تشکیل می دهد. 61 تا 80 متر در انتهای این محوطه بزرگ، شاخه اصلی غار با دهانه کوچکتری آغاز می شود و در سمت چپ شاخه اصلی، نهر کوچکی به عمق صخره ها می ریزد. پس از 40 متر پیشروی، حوضی به طول 15 متر و عمق 70 سانتی متر وجود دارد که عمق آن در برخی نقاط به یک و نیم متر می رسد. در این قسمت غار به دو بازو تقسیم شده است. شاخه سمت چپ بیش از 8 متر عمق ندارد اما شاخه سمت راست دارای سوراخ و مخزن آب زیرزمینی است. پس از عبور از این آب، حوض دیگری وجود دارد که 60 متر طول و 20 متر عرض دارد و سقف آن در انتهای آب ناپدید می شود.

بیشتر بخوانید  از کاروانسرای بل گویه شاه عباسی چه می دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید