عید قربان به تاج تبدیل می شود



عید سعید قربان نقطه عطفی برای همه ما است که بدانیم آسایش و آرامش ما با آسایش و آرامش دیگران تأمین می شود.

به گزارش ایسنا ، محسن گروایان ، استاد حوزه و دانشگاه ، یادداشتی در روزنامه نوشت همشهری وی می نویسد: «عید قربان همانطور که از نامش پیداست ، عید قربان است. ایثار امر صمیمیت است و به معنای صمیمیت با خداست. ایثار به معنای بخشش و از خودگذشتگی است و نمادی از فداکاری فرزند توسط پدر است؛ این بدان معناست که اسماعیل توسط ابراهیم (ع) قربانی خدا شد. بنابراین ، عید قربان نیز عید است ، به معنای تکرار و بازگشت به طبیعت و قلب و این به معنای بازگشت به ضمیر است که توجه ما را به خدا و ارزشهای متعالی الهی معطوف می کند. بر این اساس ، عید قربان متشکل از کلمه عود است که به معنی “بازگشت” است و کلمه نزدیک به معنی “وسیله تقرب به خدا” است.

عید قربان همچنین نماد دیگری از “قدم گذاشتن برای رسیدن به خدا” است و درسی شگفت انگیز است که امروز می توانیم از آن به عنوان یک تعلیم مقدس برای جامعه و مردم خود استفاده کنیم. خصوصاً در این شرایط اجتماعی و سیاسی و همچنین در این شرایط تاجگذاری و شرایط سخت اقتصادی که در آن قرار داریم.

خداوند ملت ها را آزمایش می کند. قرآن کریم به این آزمایشات الهی اشاره دارد. تاریخ همچنین نشان می دهد که جوامع و ملت ها فراز و نشیب های دشواری را پشت سر گذاشته اند و مطمئناً در آینده نیز آنها را پشت سر می گذارند.

بیشتر بخوانید  صحبت های جنجالی کمالوند بعد از بازی با استقلال

روز امروز ما یک روز از خودگذشتگی برای دیگران است. خوشبختی یک ملت این است که همه اعضای این جامعه روحیه نوع دوستی را در خود تقویت می کنند. مطمئناً همه مردم عشق به طبیعت دارند ، یعنی من ، خوشبختی ، خوشبختی و آسایش اولویت آنها هستیم و در وهله اول برای آنها مهم هستند ، اما همانطور که فلاسفه اخلاق گفته اند ، خودخواهی باید همراه با غیر دوستانه و دیگری باشد. وقتی دیگران خوشحال باشند در جامعه خوشحال هستیم. وقتی اطرافیانمان خوشحال شوند خوشحال خواهیم شد. وقتی دیگران ، اطرافیان و افراد جامعه ما نیز خوشحال باشند ، سعادت فردی خواهیم داشت. بنابراین ، رفاه فردی به رفاه جمعی سایر افراد جامعه بستگی دارد و عید قربان نمادی از این آموزه های اخلاقی مهم و این اخلاق است. ایثار ، تغذیه دیگران ، دستگیری افراد ضعیف و فقیر در وهله اول احساس خوبی به ما می دهد و احساس خوبی به ما می دهد. وقتی ما با ذبح گوسفندی و دادن آن به فقرا ، نیازمندان ، همسایگان ، اقوام قربانی می کنیم ، این اقدامات ابتدا به ما روح می بخشد و ما را خوشحال می کند. اکنون همه مردم به دنبال آرامش و آسایش هستند. عید سعید قربان نقطه عطفی برای همه ما است که بدانیم آسایش و آرامش ما با آسایش و آرامش دیگران تأمین می شود.

اگر جامعه ما جامعه ناآرامی باشد ، جامعه ناآرامی خواهیم بود. بنابراین ، عید قربان می تواند سکوی پرشی برای ما باشد تا با معنویت و اخلاق به دنبال صلح واقعی با خود و جامعه باشیم و امیدواریم که خداوند این بینش ، حرکت و حرکت را در جامعه ما زنده کند و بتوانیم به سمت سعادت واقعی حرکت کنیم و آرامش و آسایش. “بگذارید من از نظر جسمی و روحی حرکت کنم و خداوند با ریشه کن کردن بیماری عروق کرونر قلب به همه مردم کره زمین سلامتی ، رفاه و سلامتی عطا کند.”

بیشتر بخوانید  خودروی عاشق نساجی به ته دره سقوط کرد! / فیلم سینما

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید