به گزارش فارس ، لحظاتی ، روزها و ماه ها از شیراز می گذرد و هر یک از ما به عنوان برده ، راه های بی شماری را برای رسیدن به حقیقت و درک حضور خود در محضر خداوند خالق صرف کرده ایم ، در حالی که تمام پس اندازها و تمرین های گذشته سال بدون تعارف و ترس ، ما تعادل عدالت و آزمایش الهی را سنجیدیم و در روز عرفه به آنچه که داشتیم و آنچه را که نداشتیم تصدیق کردیم.
روز عرفه از این فرصت استفاده کردیم و همه آنچه را که با تمام وجود گذشته است و اعتراف همه اعضا و جوارحمان را بررسی کردیم تا بتوانیم اسماعیل را با تمام اخلاص و صمیمیت به محراب بیاوریم.
دانشی که هر یک از ما در روز “عرفه با توجه به دادگاه و توانایی موجودیت خود” بدست آورده ایم ، ذخیره ای برای مبارزه با من و خود است که به دلایلی و در همه جای وجود ما نفوذ کرده است.
عید سعید قربان فرصتی برای قدم زدن در گوشه و کنار هستی و کشف و از بین بردن خودخواهی است.
فداکاری روز این است که خواسته های ناخوشایندی را که ما را احاطه کرده و نه تنها من ، بلکه در بسیاری از روابط اجتماعی نیز محاصره می کنند ، پیش محراب بیاورم.
تصمیم گیری و تصمیم گیری یکی از زمینه هایی است که در آن سربازان خرد و جهل پنهان شده در هر یک از ما ، در حضور وجود ، برای شکست دادن و بیرون راندن دیگری از میدان ، تمام تلاش خود را می کنند و این تلاش باید فریب خورده اند ، که مانند امروز باید بدون اتلاف وقت ، گردن زدن در مقابل محراب عشق را کنار بگذارند.
اسماعیلیان که نمونه های آنها در بیان افکار مردم و بیان گرایش ها و گرایش ها قابل تشخیص است و گاهی با ژست روشنفکری یا هیبت زاهدانه ظاهر می شوند.
اما فداکاری سنتی است که مدت هاست در استان فارس و کلانشهر شیراز رواج داشته و نکته مهم و درسی که باید از این سنت بگیریم ، علاوه بر کشتن خودخواهان و اسماعیلیان از درون ، قدم در خودخواهی و درک است. وضعیت به نفع ماست.
عوام فریبی و مراقبت از نیازمندان و فداکاری برای تأمین نیازهای فقرا یکی از آداب و رسوم است که بزرگان این شهر و کشور همیشه به آن پایبند بوده اند ، سنتی که ممکن است ناخواسته تحت تأثیر شرایط اقتصادی قرار گرفته یا خودخواهانه شده باشد.
س isال این است که علاوه بر فداکاری و غلبه بر منافع نفسانی ، باید به سمت هدایت این فداکاری برویم و هدف از بیان این نکته ، هدایت و پیروی از راه فداکاری است ، هم از نظر درونی و هم از نظر معنوی و مادی.
با توجه به ماهیت ایثار ، اگر خودخواهی درونی را فدا کرده ایم ، چقدر هزینه کردن مهم است ، باید این کار را انجام دهیم که فراتر از قلمرو هستی و مکانی را برای دفن آن در وجود خود اختصاص ندهید اگر این مرحله را پشت سر گذاشتیم و چشمان خود را به روی چیزهای مادی بستیم و گوسفندی را به عنوان نمونه سر بریدیم و اجزای این فداکاری را به واقعیت نیازمند ، مفید و گام بلند بیایید راه عدالت را در پیش بگیریم تا همه حتی برای یک روز احساس یکسانی داشته باشند و با دریافت بسته های ایثار و دعوت به تدبر ، یاد خداوند متعال به همه جا سرایت کند.
فداکاری در روز شکرگذاری خداوند و تحقق شکر فرصتی برای یافتن برده داری است ، فرصتی که گاه خواسته یا ناخواسته ، دخالت در احساسات ملی گرایانه و محصور شدن در مرزهای مختلف ، در هسته اصلی آن قرار دارد. بشریت و از توجه به کرامت انسانی و ظرفیت اسارت و شرافت عشق به خدا غفلت می ورزد و با اعمال تعالی نفس ، سربازان جهل را در مصونیت شخصی و اجتماعی فرد زنده می کند.
ایثار فرصتی است برای رشد ، پله پله های بالاتر ، حضور در عرض جغرافیایی گسترده تر و نزدیک شدن به قاب قوس هایی که بنده ای با عنایت پروردگار در آن فرصت حضور داشته است.
ایثار ، جشن بندگی و روز عید دانش است ، دانشی که با معنویت پیوند خورده است ، شهر ، روستا ، شیراز و دیگران هیچ نقشی در تجلی این دانش ندارند.
شناختی که مکان و زمان در شکل گیری و تعیین آن نقش مهمی ندارند ، شناختی که منجر به مسیر دو طرفه عشق شود.
دانشی که عشق را از بالای شهر به جنوب و غرب و حومه جلب می کند و در این روزهای تاج گذاری ، قلب قلب را برای درک واقعیت شرایط دشوار باز می کند. دانشی که اگر چنین نباشد ، تأثیرات سوئی بر پست خواهد داشت ویروس کرونا و ما شاهد گذار از آن دوره زمانی هستیم.
دانشی که افراد را در مسیر رسیدن به موقعیت های مختلف اجتماعی و شغلی و ….
دانشی که در زندگی ابراهیمی به جامعه نفوذ می کند و اعتماد و اطمینان را در رگهای خشک شده زندان می رساند.
عید قربان آغاز سازگاری داشته های درونی ، معنویت و اخلاق ما با فرصت هایی است که برای هر یک از ما پیش خواهد آمد.
امروز زیبا ترین چیز رسیدن به مقام تسلیم و سرانجام کسب رضایت است ، در غیر این صورت سر بریدن هر گوسفند بی عدالتی در برابر طبیعت و یک قتل بی نتیجه است.
عید قربان ، عید سعید فطر ، فرصتی برای عبور از من و ورود به دهه ولایت و داشتن و آوردن روحی پاک در اعماق غدیر ، تبریک به همه عدالت خواهان ، عدالت خواهان ، عاشقان و واقعی بندگان در این روز بیدار شدند.
انتهای پیام