مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عید فطر یک هفته است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوح، «تا سال آینده تمدید یک هفته ای تعطیلات عید سعید فطر برای افزایش سطح رضایت عمومی به قانون تبدیل می شود». این جملات نشان دهنده مردم رشت و همام است.

وی در گفت و گو با «دنیای اقتصاد» جزئیات طرح تمدید یک هفته ای تعطیلات عید فطر را اعلام کرد و گفت: عید سعید فطر یکی از بهترین تعطیلات ماست. من معتقدم تعطیلات عید فطر باید 5 روز باشد و باید از تعطیلات دیگر صرف نظر کنیم تا این اتفاق بیفتد.

به گفته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، دولت عملا یک روز عید فطر را تعطیل کرد. یک روز خود عید تعطیل است و دولت هم یک روز بعد از عید تعطیل است. اگر موفق شدیم تعطیلات را به مدت یک هفته منحل کنیم، شاید رضایت عمومی مردم حاصل شود و تعطیلات توزیع شود.

به گفته این نماینده کمیته برنامه، بودجه و محاسبات، پیش نویس «طرح تمدید 5 روزه تعطیلات عید سعید فطر» به عنوان کمیته تخصصی به کمیته اجتماعی ارائه شد و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود. .

کوچی نژاد معتقد است مجلس به این طرح رای مثبت می دهد و با تصویب این طرح مرخصی ها تجمیع نمی شود. به گفته وی تا عید سعید فطر آینده این طرح را قانون می کنیم. پیش نویس این طرح تهیه شده و باید 50 امضا بگیریم تا به عنوان طرح اولویت دار در مجلس ارائه شود. البته ممکن است مجلس در یک فوریت به آن رأی ندهد و به صورت عادی در مجلس مطرح شود. وی درباره توزیع نامناسب تعطیلات در کشور نیز گفت: تعطیلات ما متعادل نیست. گاهی اوقات تعطیلات خسته کننده ای برای مردم داریم، مثل تعطیلات بعد از نوروز که حدود 15 روز طول می کشد و نهادهای دولتی و سیستم آموزشی عملا تعطیل هستند. کوچینیاد که قبلاً «طرح جایگزینی تعطیلات پنجشنبه با تعطیلات جمعه و شنبه» را به عنوان تعطیلات آخر هفته در مجلس اجرا کرده بود. وی با بیان اینکه ظرفیت کشور آنقدر نیست که مردم به طور ناگهانی بخواهند یا بتوانند به مناسبت نوروز سفر کنند.

بیشتر بخوانید  تصاویر شگفت انگیز از عجیب ترین طوفان همراه با تگرگ در راه + فیلم

وی در خصوص طرحی که از بهمن ماه سال گذشته در مجلس مطرح شده و قرار بود برای پیگیری و نظر دانشمندان و مراجع تقلید به کوم بروند، همچنین گفت که من به جای پنج شنبه پیشنهاد دادم. شنبه باید تعطیل شود تا از نظر اقتصادی به دنیا نزدیک شویم و روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیشتری با دنیا برقرار کنیم، زیرا در حال حاضر ارتباط ما با دنیا به مدت چهار روز قطع شده است.

سید کریم حسینی: طرح های متفاوت تعطیلات

سید کریم حسینی نماینده اهواز و کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با «دنیای اقتصاد» از بررسی طرح دیگری در کمیته متبوعش خبر داد که بر اساس آن تعطیلات عید سعید فطر سه روزه می شود.

همانطور که در گزارش «اقتصاد جهان» آمده است، 10 روز پیش کمیته ریاست جمهوری از دریافت طرح تغییر تعطیلات عید فطر خبر داد که برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارسال شد. کمیسیون اجتماعی نیز پیشنهاد کرده است که برای عید سعید فطر حداقل 3 روز تعطیل شود. بر اساس این گزارش جعفر قدری طراح این طرح پیشنهاد تعطیلی آخرین روز ماه مبارک رمضان و فردای آن را داد.

این در حالی است که کریم حسینی نماینده اهواز طرح جعفر قدری نماینده شیراز را رد کرد و به «دنیای اقتصاد» گفت: طرح افزایش تعطیلات عید سعید فطر طرح خوبی نیست، زیرا معتقدیم خوزستان پیشتاز بحث است. تعطیلات عید فطر. به گفته حسینی، برنامه آقای قدری این بود که دو روز تعطیلی تعیین کنند، حالا که یک روز آن روز آخر ماه مبارک رمضان یا اول شوال است، در حالی که مخالفت ما با این طرح این است که اگر درست شد، باید یک روز تعطیل باشد. روز آخر ماه رمضان در خدمت این هدف نیست.

بیشتر بخوانید  تصاویری وحشتناک از تعقیب و گریز خودروسازان مسلح در خیابان معالی آباد شیراز + فیلم
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *