عید فطر چه روزی است | عید فطر چند شنبه است


Capture 145

عید فطر چه روزی است | عید فطر چند شنبه است 

روزی روزگاری در روستای کوچکی در ایران، گروهی از مسلمانان زندگی می کردند که مشتاقانه منتظر آغاز ماه مبارک رمضان بودند. هفته ها بود که برای این ماه مبارک آماده می شدند و مشتاق بودند که جمعی با هم روزه بگیرند و نماز بخوانند.

با نزدیک شدن به روز اول ماه مبارک رمضان، اهالی روستا دور هم جمع شدند تا ماه را ببینند. آنها با چشم انتظاری به آسمان نگاه کردند، به این امید که نیم نگاهی به هلال ماه که آغاز ماه مبارک رمضان است، بیابند.

برای تسکین آنها، آنها ماه را دیدند و روزه یک ماهه خود را آغاز کردند. اما با گذشت روزها متوجه شدند که در عید فطر چند شنبه است.

برخی از اهالی روستا معتقد بودند که عید فطر چهار شنبه است و برخی دیگر فکر می کردند که پنج شنبه است. این امر باعث ایجاد سردرگمی و عدم اطمینان در بین آنها شد.

بدتر از آن، شک و تردید وجود داشت که آیا رمضان امسال 29 روز است یا 30 روز. این امر بر سردرگمی آنها افزود و برنامه ریزی برای عید فطر را برایشان سخت کرد.

با نزدیک شدن به عید فطر، ابهام در مورد اینکه چه روزی خواهد بود بیشتر شد. برخی از روستاییان معتقد بودند که روز جمعه خواهد بود در حالی که برخی دیگر فکر می کردند روز شنبه خواهد بود.

با وجود این همه سردرگمی و تردید، اهالی روستا با فداکاری و از خود گذشتگی به روزه و نماز خواندن ادامه دادند. آنها می دانستند که خداوند آنها را در این زمان های نامطمئن هدایت می کند و به آنها کمک می کند عید فطر را با شادی و سرور برگزار کنند.

بیشتر بخوانید  با این ترفند مخلوط کن خود را به سرعت تمیز کنید

سرانجام پس از مشورت و مشورت فراوان با علمای محلی، تصمیم گرفتند که عید فطر روز شنبه باشد. اهالی روستا گرد هم آمدند تا این مناسبت شاد را با ضیافت و جشن جشن بگیرند.

از آن روز به بعد، عهد بستند که همواره به دنبال علم به ایمان خود باشند تا در آینده از هرگونه سردرگمی و شک و تردید جلوگیری کنند. آنها آموختند که جستجوی دانش بخش اساسی مسلمان بودن است و به ما کمک می کند تا با ایمان و جامعه خود در ارتباط باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید