عید فطر چند شنبه است؟ ۱۴۰۲ (جمعه یا شنبه)


عید فطر 1402

چه شنبه ای عید فطر است؟ 1402. (جمعه یا شنبه) عید فطر 1402 چه روزی است؟ آخر عید فطر چیست؟ تاریخ دقیق امسال کی هست؟ ادامه مطلب

تاریخ دقیق عید فطر امسال 1402 مورد بحث است.تقویم عید فطر شنبه 2 اردیبهشت است اما می تواند روز جمعه 1 اردیبهشت باشد.

تاریخ عید فطر هر سال بسته به تقویم قمری و تعیین ماه نو متفاوت است. اما طبق تقویم قمری، عید فطر همیشه در اولین روز شوال پس از پایان ماه مبارک رمضان برگزار می شود. امسال روز عید سعید فطر در ایران مصادف با (شنبه) است.

در مورد عید سعید فطر چند روایت وجود دارد. یکی از مهم ترین داستان ها مربوط به آغاز عید فطر در زمان پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است. بر اساس این داستان، پیامبر اسلام برای عبادت و دعا در ماه رمضان به کوه حرا رفت. در آنجا بنا به فرمان خداوند هر روز وحی جدیدی به او ابلاغ می شد. در آخرین روز ماه مبارک رمضان، خداوند به پیامبر اسلام دستور داد که مردم را از این خبر مهم آگاه کند و به مکه برگردند و برای عید فطر به زیارت آنان بروند. پیامبر اسلام نیز به همین ترتیب به مکه بازگشت و مردم با شادمانی آن را به عنوان عید خود پذیرفتند. از این رویداد به عنوان آغاز تاریخ عید فطر یاد می شود.

نماز عید فطر

نماز رمضان یکی از نمازهای اسلامی است که در روز عید فطر پس از پایان ماه مبارک رمضان خوانده می شود. برای اقامه نماز رمضان بهتر است به مسجد یا مکانی که برای نماز جمعی اختصاص داده شده است بروید. همچنین در صورت امکان بهتر است زکات فطره خود را قبل از نماز بپردازید تا به بهترین نحو شرکت کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خدمت شما هستم.

بیشتر بخوانید  با جام جواب کری ها را دادیم/قهرمانی ششم جذابیت خاصی دارد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

طبیعی

زکات فطره یا فطریه یکی از واجبات ماه مبارک رمضان است که هر مسلمان باید به نیازمندان بپردازد. این زکات در آخرین روز ماه مبارک رمضان قبل از نماز رمضان به نیازمندان می رسد. مقدار زکات فطره برای هر نفر معادل سه کیلوگرم غذای اصلی مانند گندم، جو، برنج و غیره است. اگر پرداخت زکات فطره برایتان مشکل است، می توانید این پرداخت را تا زمانی که توانایی پرداخت آن را نداشته باشید، به تاخیر بیندازید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خدمت شما هستم.

دیدگاهتان را بنویسید