عیدی کارگران دولت افزایش یافت



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوزدبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور، در تصمیم اخیر دیوان عمومی دیوان عدالت اداری، عیدی دیوان را برای کارگران و افراد شاغل در محل کار که در دستگاه های اجرایی مشغول به کار هستند در نظر گرفت.

هادی ابوی با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در خصوص پرداخت عیدی و پاداش نوروزی کارگران شاغل در دستگاه های اجرایی گفت: دیوان عدالت احکام متعددی صادر کرده که یکی از آنها مربوط به سال 1393 بوده که عیدی آنها باید باشد. بر اساس کار و باید دو ماه حقوق در سال دریافت کند.

وی افزود: با این حال دولت بخشنامه ای مبنی بر اینکه این افراد مشمول شرایط نیستند صادر کرده و امسال مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان به آنها پرداخت شده است.

دبيركل ديوان عالي كشور ادامه داد: در چند نوبت از ديوان عدالت پيگيري كرديم كه در نهايت رأي خود را صادر كرد و از سال 1393 راي را تصويب كرد كه اين افراد كارگر هستند و بايد 2 ماه حقوق عيدي به آنها پرداخت شود. ” .

ابوی گفت: این حکم برای کارگران و کسانی که در دستگاه های اجرایی مشغول به کار هستند و مشمول قانون کار هستند، عید دیوان عدالت اداری به معنای واقعی کلمه بود. کسانی که یک میلیون و 600 هزار تومان دریافت کردند باید بقیه عید نوروز را بپردازند.

با رای شماره 575 مورخ 26 خرداد 1393 مجمع دیوان عدالت اداری که در جلسه 17 اسفندماه 1393 صحیح اعلام شد عیدی کارگران بر اساس قانون کار و شاغلین در دستگاه های اجرایی تعیین شد. طبق قانون و بر اساس موافقت شورای عالی کار و مفاد ماده 1 قانون عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار مصوب 12 اسفند 1370 این مبلغ برای هر کارگر به نسبت یک سال کار معادل 60 روز آخرین حقوق به عنوان عیدی و پاداش خواهد بود.

بیشتر بخوانید  فال روزانه سه شنبه 22 اسفند 1402

منبع: ایسنا


دیدگاهتان را بنویسید