عیدی سورپرایزی رئیسی به دارندگان سهام عدالت



آنچه دیگران می خوانند:

30 اسفند سود سال 99 مالک واریز شد اما سود سه میلیون سهامدار فوت شده واریز نشد. اما اکنون زمان واریز سود این گروه اعلام شده است.

مدتها تعهد سهام مالکیت متوفی برقرار نبود. اما دیروز مدیرکل ثبت مرکزی از مشخص شدن وضعیت سهام مالکیت متوفیان خبر داد.

محمد بگستانی اعلام کرد که تا شهریور ماه سال جدید سهم مالکیت متوفیان به وراث آن ها واگذار می شود و سود سهام مالکیت سال 99 نیز همزمان واریز می شود. بر این اساس سهم سرمایه متوفیان در نیمه اول سال جاری به وراث آنها منتقل می شود.

واریز سود به 15 میلیون سهامدار

به گفته محمد باغستانی، بیش از سه میلیون سهامدار عدالت فوت کردند. به گفته وراث این افراد حدود 15 میلیون نفر مشمول این نوع سهامداری هستند. تلاش داریم تا شهریور 1401 سامانه انتقال سهام به وراث را ایجاد کنیم.

رئیس ثبت مرکزی گفت: با هماهنگی قوه قضائیه و دفاتر پیشخوان کشوری می توانیم زیرساخت های پرداخت سود به وراث را فراهم کنیم. وی تاکید کرد: همزمان با واگذاری سهام مالکیت متوفیان به وراث، سود سهام مالکیت سال 99 واریز می شود.

پیش از این در تاریخ 30 اسفند ماه سود سهام عدالت 98 واریز شده بود، اما سود سرمایه دو میلیون نفر از مشمولان و سه میلیون متوفی واریز نشد.

اما اکنون گفته شده است که سود سرمایه وراث متوفی در شهریور ماه واریز می شود.

بیشتر بخوانید  افزایش حقوق معلولان جنگی / فیلم

محسن انصاری، مدیر ناشر سازمان اوراق بهادار نیز گفت: طی یک ماه آینده، شرکت سپرده گذار ابلاغ رسمی واگذاری سهام عدالت به وراث متوفی را صادر می کند. در این اطلاعیه اعلام شده است که وراث جهت اخذ این سهام به سایتی مراجعه و مدارک را تکمیل نمایند.

در سال 1393 سهام یک میلیون تومانی با تخفیف 500 هزار تومانی به افراد تحت پوشش هیئت مددکاری و حمایت اجتماعی داده شد و مابقی 500 هزار تومان از سود سهام شرکت کسر شد که به معنای مالکیت یک میلیونی این افراد بود. تومان بدون پرداخت سهام به قیمت سال 1394 بوده است.

برای برخی دیگر باید 500 هزار تومان از سود کسر شود و مابقی پرداخت شود که اکثر این افراد این مبلغ (500 هزار تومان) را پرداخت نکرده اند. افرادی که این پول را در سال 2014 پرداخت کردند صاحب یک میلیون سهم شدند و افرادی که پرداخت نکردند صاحب نیمی از سهام شدند و بقیه سهام به دولت بازگردانده شد.

لازم به ذکر است که به دلیل این مشکل ممکن است برخی افراد دارای کارت مالکیت یک میلیون تومانی باشند اما در واقع دارای سهام 500 هزار تومانی ثبت شده در سامانه باشند. برای بررسی این سوال می توانید به سامانه سرمایه در سایت سازمان خصوصی سازی مراجعه کنید.

در حال حاضر ارزش پرتفوی 532 هزار تومانی، یک میلیون تومانی و 492 هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به 12 میلیون و 928 هزار تومان، 24 میلیون و 352 هزار تومان و 11 میلیون و 982 هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید  تقویت زمینه کبدی در مناطق روستایی / تأکید بر ارتقا of ورزش

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در تازه ترین اظهار نظر خود در خصوص ابهامات پیرامون سهام عدالت گفت: بیش از 3 میلیون سهامدار عدالت فوت کرده اند. به گفته وراث این افراد حدود 15 میلیون نفر در این نوع سهامداری فعالیت دارند. پیش بینی ها و هماهنگی ها با شرکت سپرده گذاری مرکزی نشان می دهد که می توانیم تا شهریور 1401 سامانه واگذاری سهام به وراث را آغاز کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید