مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عیدانه دولت برای جاماندگان سهام عدالت

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

با وجود اینکه سهام عدالت برای همه دهک ها تخصیص می یابد، اما عده ای همواره معترض هستند که چرا با وجود اینکه جزو دهک های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. با این حال، برخی از مقامات وعده اعطای سهام به بازماندگان را می دهند.

بر اساس داده های آماری، حدود 16 میلیون نفر از بازماندگان دادگستری شرایط دریافت آن را دارند، اما با توجه به تکلیف قانونی دولت در بودجه 1401 و همچنین اولویت ها، حدود 3.5 میلیون نفر تحت پوشش قانون قرار دارند. حمایت کردن. موسسات در اولویت برنامه تا پایان سال 1401.

به گفته اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت، در سال 1386 مصوبه ای در خصوص سهام عدالت به اجرا درآمد که بر اساس اعلام مقام معظم رهبری از 8 نفر اعضا، 6 دهک پایین درآمدی شرکت را تشکیل می دهند. قرار بود از سهام عدالت برخوردار شوند. تحقیقات بعدی نشان داد که تعدادی از افرادی که جزو پایین ترین دهک های درآمدی جامعه بودند، به دلیل به روز نبودن و مشابه بودن سیستم های آماری، از فرآیند کلی شناسایی و تخصیص کنار گذاشته شدند. .

تصمیم دولت در مورد باقی مانده سهام

سخنگوی کانون سهامداران عدالت با بیان اینکه علیرغم همه بررسی های سازمان خصوصی سازی باز هم ممکن است فردی عقب بماند و سود سهام عدالت را دریافت نکند، اظهار داشت: سازمان ما اکنون اطلاعاتی از سهامداران دارد. بنابراین، هر گونه اطلاعات مربوط به ثبت نام بازماندگان در هر مرحله باید به طور قطع با داده های آماری موجود مقایسه شود. زیرا یک نفر نمی تواند دو بار سهام بخرد، اما موضوع اصلی این است که در این مرحله و در مرحله اول طبق مفاد قانون بودجه 1401، شناسایی مابقی نهادهای حمایتی در دستور کار قرار دارد و بدیهی است که اطلاعات این افراد باید از طریق این موسسات به سازمان ارسال شود

بیشتر بخوانید  نمونه سوال علوم هفتم نوبت دوم با جواب ۱۴۰۰ – ایران چطور

پس از چندین سال وعده دادن به بازماندگان از عدالت در دولت های گذشته، سرانجام دولت سیزدهم گام های عملی تری برای تحقق این وعده برداشت.

در همین راستا روز گذشته آقای داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که اطلاعات افرادی که دارای شرایط سهام در پایتخت هستند به وزارت اقتصاد منتشر شده است. و سازمان خصوصی سازی و تصمیم گیری در مورد باقیمانده سهام با این نهادها است.

پس از گذشت 10 ماه از تصویب طرح اعطای سهم عدالت به بازماندگان در بودجه، سرانجام در مهر ماه 1401 کمیته دولتی مصوبه اعطای سهم الحسنه به بازماندگان را تصویب کرد و در نهایت در 22 آذرماه بر اساس نامه مذکور مصوب شد. با تصویب هیات وزیران، جزئیات واگذاری این سهام منتشر و اعلام شد.

بر اساس موافقت نامه هیأت وزیران، وزارت اقتصاد و دارایی (سازمان خصوصی سازی) موظف شد نسبت به واگذاری مستقیم سهام از باقیمانده سهام دولت در شرکت های قابل واگذاری اقدام کند. مبلغ سهام اعطایی به هر ذینفع حداکثر معادل 100 میلیون ریال با 50 درصد تخفیف در اقساط سالانه به مدت 10 سال می باشد.

سهام قابل انتقال برای سهام عدالت

بنابراین سازمان خصوصی سازی موظف شد سهام را از طریق سازمان بورس به کد سهامداران هر یک از مشمولان این مجوز واگذار کند.

اما پس از انتشار این طرح در آذرماه، مشکلاتی در آن به وجود آمد و در این زمینه آقای قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تخصیص سهام به بازماندگان در قانون بودجه پیش بینی شده است، یعنی این. . البته پرتفوی این سهام نیاز به تکمیل دارد و متن اصلاحیه باید به دولت ارائه شود، ارسال شده و در حال اصلاح است. این اصلاحیه مربوط به تغییر برخی شرکت ها در پرتفوی است که باید مورد بررسی و تصویب هیأت وزیران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  فال حافظ امروز | طالعت روشن است | از این خبر خوش جا نمون! +تفسیر دقیق

وی در ادامه افزود: امیدواریم این اصلاحیه به تصویب برسد و بلافاصله پس از ابلاغ اصلاحیه، تخصیص سهام عدالت آغاز شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *