مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عکس 5 شگفتی طبیعی از سراسر جهان / از دریاچه صورتی تا خشکی در آینه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، طبیعت همیشه چیزی دارد که ما را شگفت زده کند. در این مقاله به ۵ عجایب طبیعی جهان خواهیم پرداخت.

دریاچه صورتی هیلر (استرالیا)

عکس 5 شگفتی طبیعی از سراسر جهان / از دریاچه صورتی تا خشکی در آینه

دریاچه هیلیر در استرالیا عجیب است زیرا آب، به طور دقیق، صورتی حبابی است. طول این دریاچه 600 متر و عرض آن 250 متر است. این پدیده طبیعی در سال 1802 کشف شد. دلیل رنگ منحصر به فرد آن هنوز مشخص نیست. با این حال، بسیاری شک دارند که یک ریزجلبک منحصر به فرد (Dunaliella Salina) وجود داشته باشد که کاروتنوئیدها را تولید می کند.

ستون نور (ایالات متحده آمریکا، کانادا، قطب شمال)

عکس 5 شگفتی طبیعی از سراسر جهان / از دریاچه صورتی تا خشکی در آینه

پدیده های آب و هوایی منحصر به فرد ترین آنها هستند. تیرهای چراغ برق یکی از آنهاست. آنها مانند پرتوهای نوری که از یک سفینه فضایی بیگانه می آیند، ماورایی به نظر می رسند. مسیرهای باریکی از نور که در سراسر آسمان کشیده شده اند معمولاً در قطب شمال و همچنین در برخی از نقاط ایالات متحده و کانادا که هوا بسیار سرد است دیده می شود. این توهم زمانی ایجاد می شود که هوای سرد رطوبت موجود در هوا را به کریستال تبدیل می کند. سپس کریستال ها به آرامی روی زمین فرود می آیند. هنگامی که نور محیط، مانند چراغ های خیابان، به کریستال ها برخورد می کند، این اثر منجر به نوری زیبا، نازک و طولانی می شود.

آینه آسمان (مالزی)

تصویر 5 شگفتی طبیعی از سراسر جهان / از دریاچه صورتی تا زمین آینه

دو بار در ماه، در ماه نو و کامل، گردشگران می توانند انعکاس شفاف آسمان را در آب های ساحل ساساران کوالالامپور مشاهده کنند. این پدیده طبیعی به این دلیل رخ می دهد که جزر و مد در این 2 روز کمترین مقدار را دارد. ماسه صاف و حداقل سطح آب چنین منظره شگفت انگیزی را ایجاد می کند. این ساحل کم عمق که به عنوان «آینه آسمان» نیز شناخته می‌شود، مکانی شگفت‌انگیز برای کلیک کردن روی تصاویر است. بنابراین، جزیره را به مقصدی عالی برای تعطیلات بعدی خود تبدیل کنید. در این ساحل صدف نیز به وفور یافت می شود. با 30 دقیقه قایق سواری می توان به این جزیره پنهان رسید زیرا نزدیک به ساحل واقع شده است.

بیشتر بخوانید  عقبگرد قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا + جدول

حلقه های پری (نامیبیا)

تصویر 5 شگفتی طبیعی از سراسر جهان / از دریاچه صورتی تا زمین آینه

صحرای نامیب در نامیبیا شبیه هیچ کویر دیگری نیست. تکه‌های دایره‌ای وهم‌آوری وجود دارد که در سراسر صحرا کشیده شده‌اند (2500 کیلومتر عرض). این مناطق از زمین خالی به عنوان دایره های پری شناخته می شوند. معمای پشت این موضوع به تازگی حل شده است. در سال 2017، ریاضیدان کورینا تارنیتا اظهار داشت که وصله ها ترکیبی از 2 چیز هستند. اول وجود پوشش گیاهی در صورت نبود آب. این باعث می شود که گیاهان برای منابع رقابت کنند و در نهایت از بین بروند و تکه هایی را پشت سر بگذارند. دوم، لکه ها توسط موریانه ها برداشته می شوند. بنابراین این اکوسیستم پیچیده منجر به چنین پدیده عجیبی می شود.

یخ فیروزه (روسیه)

عکس 5 شگفتی طبیعی از سراسر جهان / از دریاچه صورتی تا خشکی در آینه

دریاچه بایکال در روسیه به معنای واقعی کلمه جواهر این دریاچه است. این دریاچه قدیمی ترین، عمیق ترین، شفاف ترین و بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است. آب کریستالی دریاچه در زمستان، زمانی که دما به زیر صفر می‌رسد، یخ می‌زند. تشکیلات یخی حاصل نفس گیر هستند. یخ فیروزه ای جواهر مانند زیر نور خورشید می درخشد.

گاهی اوقات طبیعت دوست دارد با ارائه وقایع طبیعی که بیش از حد سورئال نیستند، ذهن ما را منفجر کند. مراقب باش. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است به یکی از آنها برخورد کنید!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *