عکس صمیمی گوهر خیراندیش و پسر دکترش



آنچه دیگران می خوانند:

گوهر صدقه بازیگر محبوب سینما و تلویزیون کشورمان در فیلم های مختلف و برجسته ای به ایفای نقش پرداخت و با بازی های درخشان خود به نگین سینمای ایران تبدیل شد. گوهری خیرخواهانه بازیگر سریال ممنوعه به تازگی تولد 68 سالگی خود را جشن گرفت. گوهری خیرخواهانه او در استوری اینستاگرام خود که در این قسمت خواهید دید، تبریک تولد پسرش را با صدقه مادری ارسال کرده است. در میان پسر اسماعیل خانی گوهر صدقه بازیگر سرشناس سینمای ایران اینستاگرام خود را به مناسبت تولد 68 سالگی مادرش به روز کرد و نوشت:

گوهری خیرخواهانه

مادر خوبم

تو تنها کسی هستی که همیشه وقتی گیج میشم از من حمایت میکنی

و وقتی افتادم، تو دستم را می گیری و بلندم می کنی

از همه شما متشکرم

تولدت مبارک

امید اسماعیل خانی فرزند گوهر خیراندیش و مرحوم جمشید اسماعیل خانی به خارج از کشور مهاجرت کرد و در حال حاضر به همراه همسر و فرزندش در خارج از کشور زندگی می کند.

مختصری از زندگینامه گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در اول شهریور 1333 در شیراز متولد شد. پدرش کشاورز اهل شهر اقلیدس شیراز و مادرش ماما در بیمارستان مسیحیان شیراز بود. او آخرین فرزند خانواده است و دو برادر به نام های «خدخشت» و «حسین» و سه خواهر به نام های «گلابتون»، «رباب» و «مریم» دارد.

بیشتر بخوانید  نسرین مقانلو همچنان بی‌تاب پسرش

نگین سینمای ایران فعالیت هنری خود را از سال 1349 با یک گروه تئاتر در شیراز آغاز کرد و در همان سال با جمشید اسماعیل هانی (بازیگر و کارگردان) آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج این دو شد.

گوهر صدقه

حاصل این زندگی یک پسر به نام «امید» و دو دختر به نام‌های «آزاده» و «آناهیتا» بود. گوهر خیراندیش همسرش «جمشید اسماعیل خانی» را در سال ۱۳۸۱ بر اثر سکته از دست داد.

فیلم های گوهر خیراندیش

وی در فیلم هایی چون گورکن، بچه گربه خوب بد، زیرخاکی، معمای شطرنج، کلاه پهلوی، مرضیه، آینه، مختارنامه، میوه ممنوعه، روزی روزگاری، آفتاب پرست، نوبت لیلی، هیولا، زیر سقف شهر، صورت ظاهر شده است. ، ارتفاع کم، واکنش پنجم، آیین عاشق شدن، احضار، دنیا و … نقش خود را ایفا کرد.

ازدواج گوهر مهربانی است

گوهر خیراندیش از آن دست هنرمندانی است که زندگی مشترک خود را خیلی زود آغاز کرد و در دوران دبیرستان با جمشید اسماعیل کنی آشنا شد و همین آشنایی منجر به ازدواج آنها شد.

گوهری خیرخواهانه

این هنرمند ما در برنامه دورهمی در تشریح ماجرای ازدواجش گفت:

وقتی کلاس نهم بودم و تئاتر بازی می کردم، آقای اسماعیل خانی مرا به خانه برد. یک روز که مرا به خانه آورد مادرم به او گفت خواهش می کنم دیگر این کار را نکن، من تنها می آیم دخترم را بردارم. یک روز اسماعیل خانی گفت به مادرش بگو سوپ درست کند تا من به خانه شما بیایم. وقتی به خانه ما آمد، بحث ازدواج را مطرح کرد و مادرم گفت: «دخترم خیلی کوچک است و هیچ کاری بلد نیست، حتی لباس هایش را تا کردن هم بلد نیست و می تواند. مدیریت کن.” زندگی به طور کلی، اما ما 38 سال با هم زندگی کردیم.”

بیشتر بخوانید  هشدار فوری به دولت رئیسی درباره چالش های مهاجران غیرقانونی افغان در ایران+ عکس

مهریه جواهر صدقه است

گوهر خیراندیش در سالگرد درگذشت جمشید اسماعیل خانی مهمان آبان خورشیدی بود و در این برنامه درباره مهریه خود گفت:

جهیزیه من یک کاسه سبزی کلمه خدا نمک 5 سکه به نیت پنج نفر ابریشم و گل نرگس و روزی که مرد تمام خانه ما پر از گل بود.


دیدگاهتان را بنویسید