مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عکس سارا خوئینیچ در کنار مادرش + بیوگرافی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سارا خوئینی ها

عکس سارا خوئینیچ در کنار مادرش + بیوگرافی

سارا خوئینی ها یا سارا وثوقی (زاده ۱۳۵۳ در تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است.

سارا خوئینی ها که با نام مستعار سارا وثوقی نیز بازی می کرد، فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

سارا خوئینی ها همسر سابق چنگیز وثوقی (برادر بهروز وثوقی) است و نام هنری سارا وثوقی که در دو سال اول فعالیت هنری خود از آن استفاده می کرد، برگرفته از نام خانوادگی همسرش است. او اولین بار در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم ویدئویی صبحگاه خونین ساخته فراماز بصری که در آن به همراه همسرش به ایفای نقش پرداخته بود، بازیگری را تجربه کرد.

این بازیگر توانا متولد تهران و سومین فرزند خانواده با یک خواهر و سه برادر است.

او در سال ۱۳۷۰ با فیلم گل و گلوله به کارگردانی ناصر مهدی پور وارد سینما شد. وی سپس در فیلم تلویزیونی تعال عشق در نقش حلیمه دایه پیامبر اسلام ظاهر شد. او در این سه فیلم از نام سارا واتوکی استفاده کرد که با چنگیز واتوگی شریک بود.
زندگی مشترک او با چنگیز واستوگی کمتر از دو سال به طول انجامید و منجر به جدایی آنها شد.

او پس از چندین سال دوری از سینما، در سال ۱۳۷۸ با فیلم دوستان علی شحاتمی با نام اصلی «سارا خوئینی‌ها» فعالیت جدید بازیگری خود را آغاز کرد. او در این فیلم با مهناز افشار و یوسف مرادیان بازی کرد. سپس در بعل شهر بان شهر به همراه محمدرضا گلزار به ایفای نقش پرداخت.
در سال 1382 در فیلم نقب در کنار محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی و پارسا پیروزفر نقش اول را ایفا کرد و در همان سال در فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه با بازی و کارگردانی رامبد یاوان به ایفای نقش پرداخت.

بیشتر بخوانید  ۷ خرداد سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹

سارا خوئینی‌ها با بازی فوق‌العاده‌اش در کنار امین طرح در سریال «معصومیت الرصاده» از شبکه اول ایران در نقش تأثیرگذار «حمیره» (زن عرب جذاب و عشوه‌گر) برای مخاطبان تلویزیون شناخته شد. او برای بازی در این سریال در سال های 83 و 84 به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره برنامه های تلویزیونی برنده شد.

او پس از بازی در فیلم دعوت مهدی فخیم زاده را برای بازی در فیلم هایش پذیرفت و به عنوان نقش اول سریال تلویزیونی بسدا فرایکان جلوی دوربین رفت.
او در فیلم یکی از ما با بازی بهرام رادان و کارگردانی تهمینه میلانی بازیگر و دستیار کارگردان بود.

در سال 1390 تئاتر عشق در تالار وحدت راه اندازی شد که با استقبال بسیار خوب هنرمندان سینما و تئاتر مواجه شد و موفقیت این نمایش و استقبال فراتر از انتظار مردم باعث شد تا دو بار نمایش داده شود.

عکس سارا خوئینیچ در کنار مادرش + بیوگرافی

پاتوق هواداران


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *