مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عکس جوان رضا عطاران به مناسبت تولدش!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رضا عطاران (زاده ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۹) بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی است. وی در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد و تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد. اما پس از مدتی مدرسه را رها کرد و به سینما روی آورد. عطاران از سال 1360 به عنوان بازیگر در تئاتر حسن حامد فعالیت خود را آغاز کرد و این همکاری تا سال 1371 ادامه داشت.


بازیگر مرد / رضا عطاران

اولین حضور تلویزیونی آتاران در سریال بیداران از سال 1369 به کارگردانی اصغر عبداللهی آغاز شد، اما پیشرفت بازیگری او به همکاری با مهران مدیری در دو سریال بگذار 57 و ساعت خوش برمی گردد. عطاران اولین کارگردانی خود را در برنامه سیب خنده که برای کودکان و نوجوانان ساخته بود تجربه کرد. او همچنین در سال 1997 در فیلم The Key to Marriage اولین حضور در سینما را انجام داد. چند سال بعد در کلاه قرمزی و سروناز ظاهر شد و در سال های 1383 و 1384 کارگردانی و بازی در دو سریال خانه بهدوش و موثم غریق را تجربه کرد. در سال 2007 در فیلم خروس جنگی بازی کرد. سپس در سال 2009 در فیلم Bee Sting بازی کرد. وی در سال 1389 در فیلم آقایان ممنوع و اسب حیوان نجیبی است ایفای نقش کرد و با بازی در این دو فیلم موفق به دریافت تندیس طلایی لبخند و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در مراسم اختتامیه دومین لبخند شد. جشن خورشید


بازیگر مرد / رضا عطاران

کارگردانی و بازی آتتران در فیلم رویای من می آید در سال 1390 او را برنده سیمرگوی بلورین بهترین کارگردانی کرد. در همان سال جایزه افتخاری بهترین بازیگر مرد را از انجمن منتقدان سینمایی دریافت کرد. او همچنین در فیلم دهلیز بازی کرد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شد. عطاران در سال ۱۳۹۲ در فیلم حسث بازی کرد. وی برای این نمایش برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد. او به واسطه دستاوردهای هنری خود که با بازی در فیلم های کلاس حسات، رد کارپت و کلاشینکف به آن دست یافت، با سودی بالغ بر 1.6 میلیارد تومان به عنوان پردرآمدترین بازیگر سینمای ایران در سال 1393 انتخاب شد. وی در سال ۱۳۹۳ در فیلم نهنگ عنبر به کارگردانی سامان مقدم به ایفای نقش پرداخت. در سال 2016، او در دنباله نهنگ عنبر در نهنگ عنبر 2: انتخاب رویا بازی کرد. این فیلم اردیبهشت 1396 در سینماهای ایران به نمایش درآمد و در مجموع بیش از 20 میلیارد تومان فروش داشت. در سال ۱۳۹۶ در فیلم هزارپا بازی کرد. این فیلم با فروش بیش از 38 میلیارد تومان در گیشه دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران است. عطاران در سال 1399 برای بازی در فیلم روشن برنده سیمرغ بلورین برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

بیشتر بخوانید  آرمان عبدالعالی به دار آویخته شد / تاریخ اعدام 4 شنبه سوم آذر


بازیگر مرد / رضا عطاران


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *