عکس جدید عمو پورنگ در مراسم خیریه افطاری مهر لیلا!


عمو پورنگ مجری و بازیگر برنامه های کودک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بازی داریوش فرضیایی است.


سردار معروف / عمو پورنگ

داریوش فرضیایی (زاده ۱ مرداد ۱۳۵۲ در تهران) مجری و برنامه‌ریز بخش کودک و نوجوان تلویزیون ایران است که بیشتر با نام هنری عمو پورنگ شناخته می‌شود.


سردار معروف / عمو پورنگ

داریوش فرضیایی متولد 10 مرداد 1352 در تهران و آخرین فرزند خانواده است. مادرش گیلانی و پدرش سراب اهل آذربایجان است. وی به زبان های گیلکی و ترکی آذربایجانی مسلط است و به همین دلیل در برنامه های خود از این دو زبان استفاده می کند. تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و از دانشگاه فارغ التحصیل شد. او در 20 ژوئن 2014 پدرش را از دست داد.


سردار معروف / عمو پورنگ

وی در سال ۱۳۷۳ وارد صدا و سیما شد و کار خود را با گزارشگری رادیو آغاز کرد. پس از آن جمعه شب در یک برنامه رادیویی در تیپ های مختلف ظاهر شد که از بارزترین آنها می توان به «گل پسر» و «ننه بلکیس» اشاره کرد. در سال 1376 با برنامه ما و شما که به انیمیشن های مورد تقاضای کودکان اختصاص داشت وارد دنیای نقاشی و تلویزیون شد. او در سال ۱۳۷۸ با سریال «تورنگ و پورنگ» در بین کودکان به شهرت رسید و پس از آن در سال ۱۳۸۰ با اجرای برنامه کودک و نوجوان و با نام هنری «عمو پورنگ» در بین کودکان و بزرگسالان محبوب شد. از دیگر آثار فرضی می توان به «شبکه خنثی»، «یک و تنها»، «دوباره باران تازه» و… اشاره کرد. او به همراه امیر محمد در برنامه ای که صداوسیما با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی (همیار نیروی انتظامی) تهیه کرده بود به عنوان مجری و بازیگر نقش آفرینی کرد. این دو در برنامه های دیگری چون «پارک دوستان پورنگ»، «هزار و شصت و شانزده» و «کتابخانه عمو پورنگ» به همکاری مشترک خود ادامه دادند. او در این برنامه های اخیر با افرادی چون امیرمحمد متقیان (نقش های امیرمحمد، گلدون خان، آقا نگهدار و آقا ممنون)، محمدرضا خوارزمی (نقش مرغ و دو)، امیر سهیلی (نقش سلطان و بلبل) هم بازی بوده است. ). خان و لابودان) و ابراهیم شفیع (نقش پهلوان پان) و نفس بابا و ایاز) و همکار بود.

بیشتر بخوانید  حواشی و ماجرای ازدواج و همسرش


سردار معروف / عمو پورنگ


دیدگاهتان را بنویسید