عکسی وحشتناک از جمجمه هایی که قرن ها سکوت کرده اند!



به گزارش سلام نو، در ابتدا تصور می شد ده ها جمجمه پیدا شده در غاری در جنوب مکزیک با کشتار قربانیان بیش از 1000 سال پیش مرتبط باشد.

گمان می‌رود جمجمه‌های انسانی که در غاری در شهر کاریسال، در شهرداری فرانترا کومالپا پیدا شده‌اند، متعلق به افرادی باشد که بین سال‌های 900 تا 1200 پس از میلاد مرده‌اند.

در سال 2012، مقامات ایالت چیاپاس در جنوب مکزیک وارد غاری تاریک شدند و با منظره هولناکی روبرو شدند: حدود 150 جمجمه روی زمین پراکنده شده بود که همگی با دندان های شکسته و استخوان های شکسته شده بودند.

پلیس تحقیقاتی را در مورد صحنه جنایت مهاجران کشته شده در نزدیکی مرز با گواتمالا، جایی که خشونت گروهی رایج است، آغاز کرده است.

در واقع صحنه جنایت بود. اما در سال های اخیر چنین نبوده است.

هفته گذشته، 10 سال پس از کشف، مقامات در بیانیه ای گفتند که آنها جمجمه ها را به عنوان قتل بین سال های 900 تا 1200 پس از میلاد شناسایی کرده اند.

محققان مؤسسه ملی مردم‌شناسی و تاریخ با تجزیه و تحلیل آثار روی استخوان‌ها دریافتند که این مرگ‌ها چندین قرن پیش رخ داده است. آقای مونتس دی پاز گفت چنین علائمی تنها پس از گذشت “زمان زیادی” ظاهر می شوند.

مونتس دی پاز گفت، محققان دریافتند که قربانیان سر بریده شده اند، بیشتر استخوان ها زن بوده و همه دندان نداشته اند، اگرچه مشخص نیست که آیا قبل از مرگ یا پس از مرگ قطع شده اند.

محققان همچنین بقایای اسکلتی سه نوزاد را پیدا کردند.

بیشتر بخوانید  سیل در راه تهران | هشدار هواشناسی به پایتخت نشینان

محرابی برای پرستش خدایان، یادآور غنائم مدرن، با جمجمه هایی که بر روی میله های چوبی قرار داده شده بودند، شیوه های مشابهی در تمدن های مایا، آزتک ها و دیگر تمدن های مزوآمریکایی رایج بود.

به گفته موسسه ملی مردم شناسی و تاریخ، محققان همچنین یک درخت صاف را در غار پیدا کردند که نشانه دیگری از Tesompanteli است.

اگرچه محققان هنوز تحقیقات خود را تکمیل نکرده اند، آقای مونتس دپاز گفت که ممکن است چندین جامعه بین النهرینی از این غار استفاده کرده باشند. دو ورودی به قدری شیب دار بودند که محققان برای ورود مجبور بودند از نردبان استفاده کنند.

اگر مردم در آینده از چنین مکان هایی دیدن کردند و جمجمه هایی دیدند، نباید چیزی را لمس یا بلند کنند. در غیر این صورت، ممکن است بر یکپارچگی باستان شناسی سایت تأثیر بگذارند. او گفت افرادی که در سال 2012 جمجمه هایی را در چیاپاس پیدا کردند به طور تصادفی برخی از استخوان ها را لمس کردند. او گفت: «به این ترتیب شما بر تاریخ تأثیر می گذارید و اطلاعات زیادی از بین می رود.

با این حال، او معتقد بود که پس از تجزیه و تحلیل بیشتر، داستان جمجمه ها به زودی به طور کامل بیان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید