عکسهای “داعش اروپایی” در زندان طالبان امشب از پرس تی وی پخش می شود – اخبار رادیو و تلویزیون – اخبار فرهنگی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم، مستند زندگی در میان پرچم های نظامی به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن اسلام زاده ، به قلب بحران افغانستان سفر کرده و به طالبان می پیوندد تا تصاویری از واقعیت کشور را به مردم ارائه دهد. این مستند ضمن اشاره به اوضاع ناسالم در افغانستان ، نیروهای حاضر در این کشور را از گروه ها و مکتب های مختلف فکری بررسی می کند و پرچم های خود را برافراشته می کند ؛ پرچم هایی که مردم تحت آن یک کار انجام می دهند ، و آن جنگیدن با یکدیگر است.

محسن اسلام زاده با استناد به داستان چندین فیلم مستند در مورد افغانستان در کارنامه هنری خود گفت: مهمترین مستند “فقط در میان طالبان” بود که در سال 2014 فیلمبرداری شد. در این مستند و در یک تجربه بسیار خاص من با طالبان زندگی کردم مدتی ، و به دلیل استقبال خوب این مستند توسط مخاطبان داخلی و خارجی ، در سال 1397 تصمیم گرفتم دومین مستند درباره حضور داعش در افغانستان بسازم.

کارگردان و تهیه کننده مستند زندگی بین پرچم های جنگ ادامه داد: برای ساخت این مستند ، من به یک سفر تحقیقاتی به مناطقی از افغانستان رفتم که داعش حضور پررنگی داشت ، یکی از آنها در شمال افغانستان بود که مرز نیز بود. آسیای میانه

اسلام زاده با اشاره به تأثیر درگیری های طالبان و نیروهای داعش در مستند خود ، گفت: “ساخت مستند زندگی بین پرچم های نظامی از سپتامبر 2016 آغاز شد و 1 سال و 7 ماه به طول انجامید.

بیشتر بخوانید  میزان منابع و مصارف آب به صورت مستمر باید شفاف‌ سازی شود

وی ادامه داد: برای ساخت این مستند به مناطق تحت کنترل دولت نیز رفتم و با نیروهای دولتی در مورد داعش ، طالبان ، جنگ در افغانستان و مناطق تحت کنترل طالبان صحبت کردم.

این کارگردان درباره اهداف خود در ساخت مستند زندگی بین پرچم های جنگ گفت: از زمانی که مشهدی بودم از دور با مشکلات افغانستان آشنا شدم. در طول سفرهای متعدد من به افغانستان برای ساخت مستندهای دیگر ، به ویژه مستند مربوط به تنها بازمانده از شهادت دیپلمات های ما در فاجعه مزارشریف ، که داستان های ناگفته جدیدی را درباره این فاجعه تعریف می کند ، برداشت من از اوضاع داخلی افغانستان تغییر می کند پیش از این ، این ایده یک شکست کامل برای طالبان بود و من فکر می کردم که آنها کاملاً از جغرافیای افغانستان حذف شده اند ، اما در این سفر دیدم که سانسور رسانه ای وجود دارد و این مرا مجذوب تحقیق در مورد میزان افغانستان در این کشور می کند. دست طالبان.

وی گفت: “ساخت این مستند یک سال و هفت ماه طول کشید.” این مستند به مدت 32 روز و در شرایط بسیار دشوار با مهدی هوش نژاد به عنوان فیلمبردار فیلمبرداری شد و تدوین آن به مدت طولانی انجام شد و فرید داغاله به عنوان تدوین گر چندین ماه طول کشید تا این کار را انجام دهد.

مدیر زندگی بین پرچم های جنگ درباره تأثیر شبکه مطبوعاتی در محبوبیت بیشتر این مستند گفت: جایگاه پرس تی وی در رسانه های خارجی مهم است ، اگرچه بارها مورد هجوم رسانه ها قرار گرفته است. “فراتر از مدار ماهواره ها ؛ با این حال ، این مخاطب در همه نقاط جهان ، از جمله شبه قاره هند ، که مشکلات اصلی طالبان و داعش است ، مخاطبان خود را دارد.

بیشتر بخوانید  بلیت مترو و اتوبوس برای زنان رایگان شد

اسلام زاده ادامه داد: “با پخش این مستند ، س TVال تلویزیونی راز بزرگی به نام طالبان را فاش می کند و به س questionsالات مردم در مورد حضور داعش در افغانستان پاسخ می دهد.” برای من ، پخش یک مستند از پرس تی وی بسیار مهم است. در سراسر جهان.

وی از رسانه ها به دلیل حضور ضعیف آنها در این گزارش انتقاد کرد اخبار وی گفت: “افغانستان چشم انداز بسیار بیشتری از غرب ایران نسبت به شرق این کشور دارد.” دیدگاه آنها درباره افغانستان نامشخص است و آنها باید مستقیم تر و جدی تر نگاه کنند. ما باید دفاتر رسانه ای ایجاد کنیم و به صورت ویژه در شهرهای مختلف افغانستان حضور داشته باشیم و از نزدیک مشکلات افغانستان و مردم آن کشور را زیر نظر داشته باشیم.

اسلام زاده مهمترین و تأثیرگذارترین مجموعه مستند خود را که اعضای اروپایی داعش را در زندانهای مخفی طالبان در افغانستان نشان می دهد ، توصیف کرد و افزود: “با پایان عکسهای ما و بازگشت ما به ایران ، این زندانیان توسط آمریکایی ها نجات یافتند و این نشان می دهد که آنها شخصیت هستند . “آنها مهم بودند. در این مستند ، ما همچنین با رهبران محلی طالبان ملاقات کردیم و با یکی از آنها ، پیروز جنگ داعش و طالبان ، گفتگو کردیم.

کارگردان مستند زندگی بین پرچم های جنگ از دو زاویه متفاوت داستان جنگ افغانستان را برجسته کرد: بخشی از ساخت این مستند ، ما ارتش افغانستان را همراهی کردیم و جنگ را گفتیم و سپس به منطقه تحت کنترل طالبان سفر کردیم که بسیار خطرناک است برای این بود که بتوانیم واقعیت ها را کاملاً درک کنیم.

بیشتر بخوانید  فوری؛ فرمول تازه خودروسازان برای افزایش قیمت در سال آینده

وی ادامه داد: این مستند در چهار استان سرپل ، یاوزجان ، فاریاب و بادگیس فیلمبرداری شده است اما بیشتر صحنه ها مربوط به فاریاب است.

از دیگر عناصر مستند “زندگی بین پرچم های جنگ” می توان به موارد زیر اشاره کرد: محقق: سید حسام رضوی ، فیلمنامه نویس: فرید دغاغله ، فیلمبردار: مهدی خوش نژاد و محسن اسلام زاده ، تدوینگر: فرید داغاغله ، طراحی و ترکیب صدا: محمد حسین ابراهداغلل ، طراحی شده توسط مرکز فرهنگی میساغ.

بر اساس این گزارش ، دوربین این مستند قلب مردم افغانستان را لمس کرده و سعی در نمایش حقایق کمتر دیده شده از قلب مردم آن کشور ، در میان طالبان دارد. این مستند علاوه بر طالبان ، حضور داعش در افغانستان بحران زده را نشان می دهد.

مستند “زندگی بین پرچم های جنگ” ضمن پخش گفتگوی شبکه پرستویی و محسن اسلام زاده درباره کار وی ، جمعه ساعت 19 به وقت تهران از شبکه پرستویی پخش می شود و شنبه ساعت 3 بامداد پخش می شود. صبح ، 12 شب 23:30 ، روز یکشنبه ساعت 6 و 18 و روز دوشنبه ساعت 8 در برنامه پخش شبکه. مدت زمان این برنامه 70 دقیقه است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید