عوامل سوزش و سوزن سوزن شدن سمت چپ سر چیست ؟



سوزش سمت چپ سر


سوزن سوزن شدن سمت چپ سر


سوزش و سوزن سورن شدن سمت چپ سر یکی از دردناک ترین سردرد هایی است که ممکن است در طول زندگیتان دچار آن شوید، در صورتی که دچار سوزش سمت چپ سر شدید حتما به یکی از بیمارستان های نزدیک خود مراجعه کنید چرا که این سوزش ممکن است به دلایل بیماری های بسیار خطرناکی باشد.


شاید بسیاری از افراد روزانه دچار سردرد های عادی شوند و این تفکر در آن ها به وجود بیاید که سوزن سوزن شدن سمت چپ سر نیز همانند سایر سردردهایی است که هر روزه با آن دست و پنجه نرم می کنند ولی باید گفت که این تفکر فوق العاده اشتباه می باشد و سوزش سمت چپ سر می تواند نشان دهنده بیماری های خطرناکی باشد که حتما باید توسط پزشک متخصص کنترل شود.


میگرن عامل اصلی سوزش سمت چپ سر


یکی از عوامل بسیار مهمی که باعث سوزش سمت چپ سر می شود بیماری میگرن است، این بیماری در بسیاری از افراد شایع می باشد ولی متاسفانه به صورت ناگهانی خود را به نمایش می گذارد، طی تحقیقاتی که در سال های اخیر بر روی مردم آمریکا انجام گرفته است محققان به این نتیجه رسیده اند که بیش از ۱۲ درصد مردم آمریکا دچا بیماری میگرن می باشند.


بیماری میگرن علاوه بر سردردی که در قسمت سمت چپ سر ایجاد می کند دارای علائم دیگری نیز می باشد، حساسیت به صدا و نور شدید و همین طور بوهای تند، حالت تهوع و استفراغ و کاهش سطح بینایی از علائم این بیماری هستند که در صورتی که این عوامل را مشاهده کردید حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  ساخت فیلم بسته بندی پلاستیکی فعال بر اساس نمک آسکوربات


استرس عامل دیگر سوزن سوزن شدن سمت چپ سر


استرس عامل دیگر سردرد در قسمت سمت چپ سر می باشد، اگر خیلی سریع و در اثر کوچکترین اتفاقی دچار استرس شدید می شوید حتما تا به حال این سوزش را در سمت چپ سر خود احساس کرده اید، سوزشی که می تواند بسیار دردناک باشد و با مسکن های عادی قابل درمان نیست.


در صورتی که دچار سوزش شدید و متوجه شدید که این سوزش بر اثر استرس می باشد حتما به یک متخصص اعصاب مراجعه کنید تا به صورت علمی و صحیح تحت درمان قرار بگیرید.


وضعیت بد ستون فقرات عامل سردرد در قسمت چپ سر


یکی دیگر از عواملی که باعث می شود تا دچار سردرد شوید، وضعیت بد ستون فقرات می باشد، ایجاد تنش در قسمت گردن باعث می شود تا فشار زیادی به سر وارد شود و همین عاملی می شود بر سوزش سمت چپ سر. اگر وضعیت ستون فقرات شما خوب ناشد کوچکترین عاملی می تواند باعث سر دردتان شود عواملی از قبیل کمبود نور در اتاق و …..


سردرد خوشه ای عاملی بر سوزش سمت چپ سر


یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث سوزش سمت چپ سر شود سر درد های خوشه ای می باشد، این سردرد ها یکی از دردناک ترین انواع سردرد ها می باشند و اگر به مدت طولانی ادامه دار شوند می توانند باعث خطرات بسیار زیادی شوند و در صورتی که این درد ها بیش از 3 ساعت طول بکشد حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید، علائم دیگری که این نوع سردرد ها دارند درد در قسمت پشت چشم و شدید تر شدن سردرد در مدت بسیار کوتاهی که این زمان گاهی به 3 دقیقه بعد از شروع درد هم می رسد.

بیشتر بخوانید  از خواص دارویی شکرتیغال بیشتر بدانید!


بیشتر بخوانید :


علت سر درد در ناحیه ی پیشانی چیست؟


علت سردرد همراه با حالت تهوع و چشم درد


درمان سردرد در خانه: ۱۱ راهکار خانگی و فوری درمان سردرد


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم


وحید محقق


دیدگاهتان را بنویسید