مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عوامل بمب گذاری شاهچراغ بازداشت شدند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

عاملان انفجار نافرجام در شیراز که قرار بود در شب حادثه تروریستی شچراگ رخ دهد با اقدامات امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند. لازم به ذکر است که عملیات آنان در شب مذکور خنثی شد.

مهرماه سال جاری و همزمان با حادثه تروریستی شچراگ شیراز گزارش هایی مبنی بر مشاهده یک بسته مشکوک در یکی از جاده های اصلی شهر شیراز به پلیس رسید. پس از اقدامات اولیه مشخص شد که این بسته بمب بوده است. با حضور به موقع تیم خنثی سازی بمب و اقدامات سریع آنها، بمب خنثی شد.

با اقدام نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای اطلاعاتی استان فارس، عاملان بمب گذاری در همان شب شناسایی شدند. سپس این افراد تحت تعقیب و تعقیب قرار گرفتند و در نهایت در استان های فارس و اصفهان دستگیر شدند.

لازم به ذکر است در شب بمباران فردی در کسوت جمع کننده که به این بمب گذاری متصل بود شناسایی شد.

حادثه تروریستی در شچراگ

شب 13 آبان ماه سال جاری حمله مسلحانه به محوطه معبد شچراگ شیراز رخ داد. در این حمله تروریستی 13 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 20 نفر مجروح شدند. این رویداد از سوی قوه قضاییه ایران و سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تروریستی خوانده شد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: حمله به یک مکان مذهبی در ایران مستحق محکومیت است و ما همه اقدامات تروریستی را محکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید  این مواد غذایی رو هرگز فریز نکن! | مواد غذایی که بعد فریز شدن سمی می‌شوند +جزئیات

شامگاه چهارشنبه 3 مرد مسلح وارد صحن حرم مطهر شاهچراگ شدند و به سمت زائران تیراندازی کردند.

در پی این حمله تروریستی دو نفر دستگیر شدند و یک نفر تحت تعقیب نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران است. اما مهاجم در این حادثه یک نفر بود که مجروح و سپس دستگیر شد.

بر اساس اظهارات وزیر اطلاعات دومین عامل حمله تروریستی شچراگ در 18 آبان 1401 یعنی 5 روز پس از حمله تروریستی به معبد شچراگ در شیراز شناسایی و دستگیر شد.

منبع: اخبار اقتصادی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *