مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عواملی که باعث بیماری روانی در کودکان می شود

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علت بیماری روانی در کودک

کودکان ممکن است مشکلات سلامت روانی مشابه بزرگسالان داشته باشند، اما علائم آنها ممکن است متفاوت باشد. به عنوان والدین یا قیم، باید یاد بگیریم که به چه چیزی گوش دهیم و چگونه به آنها کمک کنیم. دیدن مشکل یا بیماری روانی در کودکان برای والدین دشوار است. در نتیجه، بسیاری از کودکانی که قابل درمان هستند، کمک مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند. در این مقاله با علائم هشدار دهنده بیماری روانی در کودکان آشنا شوید.
در ابتدا باید به این نکته نیز توجه داشت که اکثر ما از این کلمه به صورت ذهنی استفاده می کنیم که به معنای چیزی است که به روح یک نفر مربوط می شود و از گفتن آن ترسی نداریم اما وقتی صحبت از زبان فارسی ما می شود ترس شروع می شود. در این مرحله بیایید کمی منطقی تر به این موضوع مهم بپردازیم تا بیشتر از مشکلات خود آگاه شویم.

اختلالات سلامت روان در کودکان

سلامت روان سلامت عمومی طرز تفکر شما و روشی است که شما احساسات و رفتار خود را کنترل و تنظیم می کنید. بیماری روانی یا اختلال سلامت روان به عنوان الگوها یا تغییراتی در تفکر، احساسات یا رفتار تعریف می شود که می تواند منجر به اختلال یا اختلال در توانایی فرد در عملکرد عادی شود.اختلالات سلامت روان در کودکان عموماً به عنوان تاخیر یا اختلالات تفکر تعریف می شود. رفتار، مهارت های اجتماعی یا تنظیم هیجان بر حسب سن تعریف می شوند. این مشکلات برای کودکان آزاردهنده است و توانایی آنها را برای عملکرد خوب در خانه، مدرسه یا سایر موقعیت های اجتماعی مختل می کند.

تشخیص اختلالات روانی در کودکان دشوار است زیرا رشد طبیعی دوران کودکی فرآیندی است که شامل تغییراتی است. علاوه بر این، علائم این اختلال بسته به سن کودک می تواند متفاوت باشد و کودکان ممکن است نتوانند توضیح دهند که چگونه احساس می کنند یا چرا به شیوه ای خاص رفتار می کنند. هزینه های پزشکی، مشکلات، برنامه ریزی برای یافتن پزشک مناسب و مدیریت درمان نیز می تواند از دریافت مراقبت و کمک والدین برای کودک مشکوک به بیماری یا اختلال روانی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید  65 کلمه متنوع با (چـ،چ) برای کلاس اول دبستان


بیماری روانی کودک

اختلالات روانی رایج در کودکان

طلاق والدین، تغذیه ناسالم، ترس، حوادث و مشکلات خانوادگی از جمله عواملی هستند که باعث بروز بیماری های روانی در کودکان می شوند.

اختلالات سلامت روان در کودکان یا اختلالات رشدی که کار متخصصان بهداشت روان است ممکن است شامل موارد زیر باشد:


اختلالات اضطرابی: اختلالات اضطرابی در کودکان شامل ترس‌ها، نگرانی‌ها یا اضطراب‌هایی است که توانایی آنها را برای بازی کردن، حضور در مدرسه یا موقعیت‌های اجتماعی متناسب با سن آنها مختل می‌کند. تشخیص های پزشک شامل اضطراب اجتماعی، اختلال اضطراب فراگیر و اختلال وسواس فکری اجباری است.


اختلال کمبود توجه و بیش فعالی (ADHD): کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه بیش فعالی بیش از سایر همسالان خود به رفتارهای تکانشی، بیش فعال یا ترکیبی از آنها توجه می کنند.


اختلالات اشتها: اختلالات خوردن به عنوان یک شغل ذهنی به عنوان یک بدن ایده آل، تفکر ناسالم و مخرب در مورد کاهش وزن و عادات غذایی ناایمن و ناایمن تعریف می شود. اختلالات خوردن، از جمله بی اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی و پرخوری عصبی، می تواند منجر به اختلال عملکرد عاطفی و اجتماعی و عوارض جسمی تهدید کننده زندگی شود.


افسردگی و سایر اختلالات خلقی: افسردگی احساس غم و بی انگیزی دائمی است که توانایی کودک را برای عملکرد خوب در مدرسه و برقراری ارتباط با دیگران مختل می کند. اختلال دوقطبی منجر به نوسانات خلقی شدید بین افسردگی و اوج هیجانی یا رفتاری شدید می شود. دوره هایی به اصطلاح شیدایی وجود دارد که می تواند محافظت نشده، خطرناک یا ناامن باشد.


اختلال استرس پس از سانحه (PTSD): اختلال استرس پس از سانحه استرس عاطفی، اضطراب، خاطرات آزاردهنده، کابوس‌های شبانه و رفتارهای مخرب طولانی‌مدت در پاسخ به خشونت، سوء استفاده، آسیب یا سایر رویدادهای آسیب‌زا و آسیب‌زا است.


اختلالات روانی

علائم هشدار دهنده بیماری روانی مرتبط با کودکان

علائم هشداردهنده ای که نشان می دهد کودک شما ممکن است اختلالات روانی داشته باشد عبارتند از:

بیشتر بخوانید  شایع ترین علل و علائم نابینایی در نوزادان

1. اندوه دائمی; در دو هفته یا بیشتر

2. کناره گیری از روابط اجتماعی یا اجتناب از آنها

3. خودآزاری یا صحبت از خودآزاری

4. در مورد مرگ یا خودکشی صحبت کنید

5. طغیان یا تحریک پذیری شدید

6. رفتار کنترل نشده و مضر

7. تغییرات شدید در خلق و خو، رفتار یا شخصیت

8. تغییر در عادات غذایی

9. کاهش وزن

10. مشکل در خوابیدن

11. سردرد مکرر یا درد شکم

12. مشکل در تمرکز

13. تغییر در عملکرد تحصیلی

14. نفرت و دوری از مدرسه یا مدرسه نرفتن


انواع اختلالات روانی را بشناسید

تشخیص مشکلات روانی در کودکان توسط متخصصین

اگر به مشکلی در سلامت روان فرزندتان مشکوک هستید چه باید بکنید؟ اگر نگران سلامت روان فرزندتان هستید، ابتدا به پزشک مراجعه کنید. رفتارهایی را که شما را نگران کرده است توصیف کنید. با مراقب، دوستان نزدیک، بستگان یا سایر مراقبین کودک خود صحبت کنید تا ببینید آیا آنها متوجه تغییراتی در رفتار او شده اند و سپس تمام این اطلاعات را با پزشک کودک خود در میان بگذارید.تشخیص و درمان بیماری روانی در کودکان بر اساس علائم و نشانه ها علائم و چگونگی تأثیر بیماری بر زندگی روزمره کودک. برای تشخیص، پزشک ممکن است توصیه کند که کودک شما توسط یک متخصص مانند روانپزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی بالینی، روانپزشک یا سایر متخصصان سلامت روان معاینه شود. ارزیابی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

باید بخوانید:

  1. معاینه کامل پزشکی
  2. سابقه پزشکی بگیرید
  3. سابقه ضربه جسمی یا عاطفی
  4. سابقه خانوادگی سلامت جسمی و روانی
  5. بررسی علائم و نگرانی های عمومی در حضور والدین
  6. برنامه رشد کودک
  7. صلاحیت های حرفه ای
  8. مصاحبه با والدین
  9. گفتگو با کودک و مشاهده او
  10. نمرات و پرسشنامه های استاندارد و معتبر برای کودکان و والدین

تشخیص اختلالات و اختلالات روانی در کودکان می تواند طولانی مدت باشد، زیرا کودکان خردسال ممکن است در درک یا بیان احساسات خود مشکل داشته باشند و رشد طبیعی آنها متفاوت است. پزشک ممکن است تشخیص شما را در طول زمان تغییر دهد یا تصحیح کند.


درمان بیماری های روانی کودکان

درمان اختلالات روانی در کودکان


گزینه های درمانی رایج برای کودکان مبتلا به مشکلات سلامت روان عبارتند از:


روان درمانی: شروع رفتار درمانی راهی برای حل مشکلات سلامت روان با صحبت با روانشناس یا سایر متخصصان سلامت روان است. برای کودکان خردسال، روان درمانی ممکن است شامل بازی یا بازی و همچنین صحبت در مورد اتفاقاتی که هنگام بازی می افتد باشد. در طول روان درمانی، کودکان و نوجوانان یاد می گیرند که چگونه در مورد افکار و احساسات صحبت کنند، چگونه به آنها واکنش نشان دهند و چگونه رفتارهای جدید و مهارت های مقابله ای را بیاموزند.


پزشکی: پزشک یا متخصص سلامت روان شما ممکن است داروهایی مانند محرک ها، داروهای ضد افسردگی، ضد اضطراب، ضد روان پریشی یا تثبیت کننده های خلق و خو را به عنوان بخشی از برنامه درمانی شما توصیه کند. یک پزشک آگاه، خطرات، عوارض جانبی و فواید دارو را توضیح خواهد داد.

کمک به کودکان برای مقابله با مشکلات روانی

شما نقش مهمی در حمایت از برنامه درمانی فرزندتان خواهید داشت. برای مراقبت از خود و فرزندتان موارد زیر را به خاطر بسپارید:

در مورد این بیماری بیشتر بدانید. خانواده درمانی را در نظر بگیرید. این رویکرد با تمام اعضای خانواده به عنوان شریک در طرح درمان رفتار می کند. از روانشناس و درمانگر سلامت روان فرزندتان در مورد نحوه پاسخگویی به فرزندتان و رفتار حل مسئله او راهنمایی بخواهید. درباره مسائل بهداشت روانی بیشتر بدانید. تکنیک ها و تکنیک های مدیریت استرس را بیاموزید تا به خودتان کمک کنید تا با آرامش و آرامش به کودک خود پاسخ دهید راه هایی برای آرامش و آرامش کودک خود بیابید و با کودک خود سرگرم شوید. نقاط قوت و توانایی ها کودک خود را تحسین کنید با مدرسه حمایتی فرزندتان صحبت کنید.


بیشتر بخوانید  آموزش کامل درس سوم فارسی دوم ابتدایی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *