مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عوارض شیر سرد در نوزادان و ناراحتی معده

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در این مقاله شما را با مضرات شیر ​​سرد برای نوزادان آشنا می کنیم. در واقع استفاده از شیر سرد کودک می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که برای شما بررسی می کنیم.
اگر بتوانید شیر را قبل از دادن به نوزاد گرم کنید خوب است زیرا دمای شیر سرد با شیر مادر برابر نیست و کودک می تواند به آن واکنش نشان دهد. در واقع، بیشتر نوسانات خلقی کودک شما ممکن است به این دلیل باشد که شیر مورد انتظارش را به او نداده اید. در زیر شما را با مضرات شیر ​​سرد برای نوزادان آشنا می کنیم.

مضرات شیر ​​سرد برای نوزاد

بسیاری از مادران زمان زیادی را با نوزاد خود می گذرانند و همیشه مقداری شیر دوشیده و در یخچال نگهداری می کنند تا در صورت نیاز نوزاد و گرسنگی ناگهانی از آن استفاده کنند. در واقع به مادران شیرده این اطمینان را می دهد که کودک از شیر مادر برای تغذیه استفاده خواهد کرد و این می تواند سلامت آنها را بهبود بخشد. در نظر داشته باشید که دادن شیر سرد به نوزاد مشکلی ندارد اما بهتر است با عوارض این کار آشنا شوید. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد عوارض جانبی این کار بدانید.


 شیر سرد برای نوزاد

کودک تعجب می کند

به یاد داشته باشید که از نظر علمی، این کار خطرناک نیست، اما می تواند با چالش های جدید زیادی روبرو شود که اصلا خوشایند نخواهد بود. غافلگیری نوزاد یکی از عوارض شیر سرد دادن به نوزاد است. در واقع وقتی نوزاد انتظار شیر در دمای بدن مادر را دارد و شما به او شیر سرد می دهید، احساس کاملا متفاوتی را تجربه می کند. به خاطر داشته باشید که این می تواند باعث شود که کودک شما به آن عادت کند و دیگر شیر شما را نپذیرد. بهتر است قبل از اینکه نوزاد را به نوزاد بدهید، قبل از اینکه آن را از یخچال خارج کنید، آن را در دمای طبیعی یا شیر مادر گرم کنید.

بیشتر بخوانید  کاردستی در مورد شهادت امام رضا (ع) مناسب تمام پایه های دبستان

باید بخوانید:

کمبود مواد مغذی در بدن نوزاد

لایه های چربی برای بدن نوزاد لازم است و زمانی که به نوزاد شیر سرد می دهید، لایه های چربی شیر از آن جدا می شود و کالری این قسمت اصلا به نوزاد نمی رسد. بنابراین، اگر می خواهید به نوزادتان شیر سرد بدهید، باید آن را خوب تکان دهید و مطمئن شوید که مواد به طور یکنواخت با یکدیگر مخلوط شوند. به خاطر داشته باشید که اگر شیر را در شیشه شیر نگهداری می کنید، مواد مغذی ممکن است به دیواره های شیشه بچسبد و کودک نتواند از همه آنها استفاده کند، بنابراین توصیه می کنیم قبل از دادن شیر سرد به کودک، حداقل یک شیشه شیر بدهید. بالا به یاد داشته باشید که تنها غذای کودک شیر مادر است و اگر نتواند تمام مواد مغذی را از آن دریافت کند، بعداً با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.


عوارض مصرف شیر سرد

از خوردن امتناع کنید

یکی دیگر از مشکلات شیر ​​سرد نوزاد این است که نوزاد از خوردن شیر خودداری می کند یا مقدار شیر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. قبل از دادن ناگهانی شیر سرد به نوزاد بهتر است چند روز شیر با درجه حرارت های مختلف به او بدهید تا مادر به خوردن شیر سرد عادت کند وگرنه کودک شما بهانه می گیرد و بدنش سیر می شود نیازی به شیر نیست. .
همانطور که می دانید شیردهی فواید زیادی برای نوزاد دارد و می توانید به صورت رایگان به نوزاد شیر بدهید. همانطور که طعم غذا برای ما بسیار مهم است، برای کودک شما نیز مهم است و گاهی اوقات ممکن است به شیر سرد واکنش نشان دهد.

بیشتر بخوانید  علائم اضطراب در کودکان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *