مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عوارض شکستگی گردن در گردن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حادثه ای که دلت را می شکند

با دلگرم کننده با ما همراه باشید از خویژگی ها و عوارض شکستگی گردن خبر داشتن.

عوارض شکستگی قولنج دهانه رحم

هنگام شکستن کرامپ چه کاری و چه کاری نباید انجام داد

گرفتگی شکستگی عادتی است که در حدود 68 درصد افراد رایج است و این در حالی است که اکثر آنها از عوارض و خطرات شکستگی آگاه هستند، اما بدون توجه به مشکلاتی که پس از این احساس آرامش ظاهر می شود، به تیراندازی ادامه می دهند. برای همه ما پیش می آید که در اثر خستگی جسمانی به بدن خود کشش و قوس می دهیم. نشستن مدتهاست که برای لذت بردن از صدای شکستن قولنج ایجاد شده است.

به گفته متخصصان علت گرفتگی مفاصل ایجاد حباب های گاز دی اکسید کربن (CO2) است که با افزایش حجم داخل مفصل، احساس سفتی در فضاهای مفصلی ایجاد می کند و افراد به سمت مفصل شلیک می کنند و تاول ها می ترکد. به اصطلاح قولنج آنها شکسته است. در این صورت حجم مفصل به حالت عادی برمی گردد اما این برگشت پذیری دائمی نیست پس شکستن قولنج با آن صدای دلنشین به عادت تبدیل می شود.

قطع قولنج منجر به سایش زودرس مفاصل می شود. شکستگی کمر، گردن و به خصوص انگشتان دست برای رفع خستگی می تواند حس خوشایندی را برای شما به ارمغان آورد اما عارضه ساییدگی زودرس مفاصل را به دنبال خواهد داشت. یک پزشک و محقق طب اسلامی گفت: بین انگشتان، شست بیشتر از انگشتان دیگر در خطر است.

چرخش ناگهانی در ناحیه گردن به خصوص در قسمت پایین کمر نیز بسیار خطرناک تلقی می شود که آسیب های ستون فقرات و عضلات گردن را تشدید می کند. قطع قولنج به دلیل احساس راحتی و رهایی موقت از خستگی می تواند باعث عود و عادت شود، علاوه بر وابستگی روانی، باعث آسیب های سریعتر و شدیدتر و آسیب مفاصل شود.

بیشتر بخوانید  ۷۱ کاربرد شگفت انگیز جوش شیرین

چرخش ناگهانی در گردن و پشت نیز بسیار خطرناک است. صدمات، درد و سایر مشکلاتی که بیشتر در سنین بالا در عضلات ستون فقرات و گردن افراد ایجاد می شود، در این دسته خیلی زودتر رخ می دهد. لرزش اندام در سنین بالا به دلیل کاهش تحرک، کاهش ثبات مفصل، آرتروز و آسیب به غضروف مفصلی از معایب شکستگی قولنج است.

این جراح عمومی و فوق تخصص دست تصریح کرد: در ساعد 15 عضله وجود دارد که برخی از آنها به تاندون های سطحی و برخی به تاندون های عمقی متصل می شود که باعث کشیدگی مفاصل و درد می شود. بین مفاصل بدن ماده ای به نام مایع سینوویال وجود دارد که از غضروف بین مفصلی تغذیه می کند.

همچنین از مفاصل محافظت می کند. به دلیل شکستگی انگشتان، مایع سینوویال به تدریج خاصیت خود را از دست می دهد و مفاصل تغذیه مناسبی ندارند و به دلیل شدت التهاب حتی خونریزی بین مفاصل دست، ادامه داد: به اصطلاح ترقوه دست باعث از بین رفتن تدریجی غذای رایج و بروز مشکلات بعدی در انسان می شود.

برخی از افراد عادت دارند برای رفع خستگی به انگشتان خود فشار بیاورند یا حرکات سریع دور گردن انجام دهند. فشار دادن روی مفاصل باعث ایجاد صدا در ناحیه مفاصل و به اصطلاح گرفتگی می شود. انجام چنین حرکتی در مدت زمان کوتاهی فرد احساس راحتی می کند و خستگی را برطرف می کند اما در دراز مدت عوارضی را به همراه خواهد داشت.

حرکات نامنظم و ناگهانی هنگام بروز احساسات یا به منظور رفع خستگی، در صورت عدم آمادگی بدن یا تکرار حرکات نامنظم، می تواند آسیب جدی به مفاصل وارد کند. چرخش ناگهانی گردن که در برخی افراد مشاهده می شود بسیار خطرناک است و می تواند باعث آسیب به ستون فقرات و عضلات گردن شود.

در پارک ها نیز نوعی وسیله ورزشی وجود دارد که هنگام استفاده باعث چرخش فرد در ناحیه کمر می شود. این چرخش اگر بیش از حد باشد می تواند به ستون فقرات آسیب برساند. اگر شکستگی مفاصل انگشت همراه با درد و التهاب نباشد و اغلب انجام نشود برای فرد مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر با درد و التهاب همراه باشد نگران کننده است و باید با پزشک مشورت کرد. .

بیشتر بخوانید  مقایسه و تفاوت های بین عسل خام و معمولی

—————————————-

آیا ما از این صدا می ترسیم؟

شواهد زیادی ثابت نشده است که شکستن مفاصل به طور معمول می تواند منجر به آرتریت شود، اما عوارض نشان داده است که کشش مفاصل به بافت های اطراف مفصل مانند ماهیچه ها، رباط ها و تاندون ها آسیب می رساند. آنها می بینند که در نتیجه در دراز مدت توانایی انجام حرکات ظریف را از فرد سلب می کنند. از طرف دیگر آسیب به بافت اطراف مفصل به طور غیر طبیعی دامنه حرکتی آن را افزایش می دهد و احتمال دررفتگی را افزایش می دهد.

با تمام این جزئیات، حرکت دادن ناگهانی گردن یا ستون فقرات برای شنیدن صدای آنها بی معنی است. حرکت سریع گردن می تواند منجر به آسیب به شریان های تغذیه کننده مغز و سایش تدریجی مهره ها شود. آسیب به مهره های گردنی می تواند آنقدر خطرناک و فاجعه بار باشد که هر فرد سالمی از شنیدن این صدای دلپذیر منصرف شود.

ممکن است عواقب درازمدت گرفتگی های شکسته قطعی نباشد، اما یک توصیه را باید بدون تردید پذیرفت: «لطفا از کسی کمک نخواهید تا گرفتگی های خود را متوقف کنید!» اگر تا به حال از کسی خواسته اید که روی آن راه برود. ستون فقراتت که به تو بدهد، گرفتگی های کمرت را می شکند و حالا سالم هستی، فقط باید خوش شانس باشی!

—————————————-

با گرفتگی های خود چه کنیم؟

از آنجایی که دلایل زیادی برای کولیک وجود دارد، راه های مختلفی برای درمان و پیشگیری از آن وجود دارد. اگر درد و محدودیت حرکت شما نتیجه گرفتگی و اسپاسم عضلانی است، باید علت را شناسایی و درمان کنید. به عنوان مثال، برخی از داروهای کاهش دهنده کلسترول، داروهای فشار خون بالا، داروهای آلزایمر و پارکینسون می توانند باعث گرفتگی عضلات شوند.

بیشتر بخوانید  بیماری های مهم دهانه رحم که باید جدی گرفته شود!

اگر داروهای خاصی را به طور منظم مصرف می کنید و گرفتگی عضلات دارید، ممکن است عاقلانه باشد که به پزشک مراجعه کنید. با این حال، صرف نظر از علت زمینه‌ای، اکثر گرفتگی‌های عضلانی را می‌توان با مانور و کشش کاهش داد. و نیازی به مصرف دارو ندارید.

اگر به کرامپ های عضلانی مکرر مبتلا هستید و پس از بررسی های لازم علت خطرناکی پیدا نشد، می توانید با مشورت فیزیوتراپ ورزش های مفید و حرکات کششی را یاد بگیرید.

اگر بعد از یک تمرین طولانی مدت دچار گرفتگی عضلات می شوید، مهم ترین علت آن اختلال در تنظیم آب و نمک در بدن شماست. بهتر است بلافاصله با نوشیدن مایعات مفید، مایعات و مواد معدنی از دست رفته بدن را جبران کنید و در دفعات بعد قبل از نوشیدن مایعات کافی مصرف کنید، می تواند موثر باشد.

استفاده از داروهای ضد التهابی و شل کننده های عضلانی موضعی معمولا آخرین کاری است که می توانید در خانه انجام دهید، اگرچه بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید. در هر صورت ممکن است استفاده از پمادهای موضعی سالیسیلات و پیروکسیکام در این شرایط موثر باشد.

به طور کلی، اگر گرفتگی عضلات شما به دلیل ایجاد همان حباب های عجیب و غریب ایجاد می شود، راه پیشگیری از آن این است که قولنج را متوقف نکنید. بهتر است با تنظیم یک برنامه ورزشی منظم و به حداکثر رساندن دامنه حرکتی عضلات و مفاصل، به تدریج قدرت و انعطاف پذیری عضلات و مفاصل را افزایش دهید.

—————————————-

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *