مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عوارض جبران ناپذیر مصرف زیاد کاهو در رژیم لاغری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با عوارض مصرف بیش از حد کاهو در رژیم لاغری آشنا شوید

اگر شما مقدار زیادی از کاهو را بخورید، نباید نگران کالری باشید، اما مصرف بیش از حد کاهو می تواند موجب نگرانی های دیگر شود. اگر مقادیر زیادی از کاهو جای دیگر غذاهای مغذی را بگیرد، تمام مواد مغذی روزانه خود را دریافت نخواهید کرد.


رژیم غذایی کاهو


این نوع رژیم غذایی نامتعادل از سلامت شما حمایت نخواهد کرد. در حالی که فیبر بیشتر با افزایش مصرف کاهو سالم است، ممکن است در صورت تردید، مشکلات گوارشی داشته باشید


مصرف سبزیجاتی چون کاهو کرفس به خاطر این که منبع زیادی از پتاسیم هستند در رژیم غذایی بسیاری از افراد که اضافه وزن دارند، قرار می‌گیرند و افراد بدون توجه به اثرات بیش از حد آن مبادرت به مصرف این نوع از سبزیجات می‌کنند.


عوارض مصرف بی رویه کاهو


بسیاری از افراد برای لاغر شدن از رژیم‌های کم‌کالری مانند سالاد کاهو استفاده می‌کنند یا آب زیادی می‌نوشند، این افراد در ابتدا وزن‌شان به سرعت کم می‌شود ولی در واقع آب بدن‌شان کم شده زیرا بدن پتاسیم موجود در کاهو و کرفس را نگه نمی‌دارد و لاغر شدن از این روش، روشی غیرمنطقی است.


مصرف سبزیجات در رژیم غذایی افراد یکی از بهترین توصیه‌ها است به شرط این که منطقی و در حد معمول مصرف شود و این باور که سبزیجاتی چون کاهو می‌تواند جایگزین کالری‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز بدن شود، باوری غلط است.


مقدار مصرف کالری در کاهو


اگر فقط کالری را در نظر بگیرید، یک چالش برای به دست آوردن کاهو بیش از حد خواهد بود. شما می توانید 20 عددکاهو خرد شده مصرف کنید و حدود 80 تا 200 کالری مصرف کنید، اما یک رژیم غذایی که بر روی بسیاری از کاهوها متکی است

بیشتر بخوانید  روش تهیه لازانیای کاسه ای


ممکن است شما را در معرض خطر مصرف کم کالری قرار دهد تا سالم بماند و وزن طبیعی خود را حفظ کند. کاهو همچنین دارای کربوهیدرات کم است که منابع مهم انرژی هستند. کمبود کالری و کربوهیدراتها ممکن است شما را بدون انرژی کافی برای انجام آن در طول روز ترک کند


مصرف آب کرفس جایگزین نادرستی در رژیم غذایی افراد است که جزو اصول غذایی مورد تأیید متخصصان تغذیه نیست.


امروزه با افراد زیادی مواجه هستیم که برای چربی‌سوزی در بدن مصرف کاهو و آب کرفس را به شکل مدام در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند، در حالی که عوارضی چون کبد چرب، چربی خون بالا و ضعف‌های بدنی و روحی از عوارض مصرف مواد غذایی سرد به طور مدام در رژیم‌های لاغری است.


تهیه شده مجله دلگرم


مرضیه ملایری


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *