عوارض بیماری کرونر قلب در دوران بارداری چیست؟



Covid 19 نگرانی هایی را در مورد گروه های مخاطره آمیز جامعه ایجاد کرده است. زنان باردار به دلیل کاهش ایمنی سیستم ایمنی بدن بیشتر در معرض این بیماری هستند. دانش محدودی در مورد عفونت ویروس کرونا در دوران بارداری وجود دارد و آنچه که شناخته می شود اغلب نتیجه همه گیری های ناشی از مریخ و SARS است.

تجربه قبلی با عفونت ویروس کرونا در دوران بارداری نشان می دهد که عفونت با مرس و SARS در دوران بارداری ممکن است عواقب بالینی نامطلوبی از جمله تهدید برای زندگی مادر ، بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه ، نیاز به تهویه مکانیکی و حتی مرگ داشته باشد. ویروس کرونا ویروس و پیامدهای نامطلوبی برای جنین و نوزاد دارد ، از جمله محدودیت رشد داخل رحمی ، زایمان زودرس ، نیاز به مراقبت های ویژه برای نوزادان ، سقط جنین و مرگ و میر قبل از زایمان.

در بحبوحه شیوع سریع کوید 19 ، نیازهای زنان باردار باید در برنامه های آمادگی و پاسخگویی گنجانده شود. بنابراین لازم است اطلاعات مربوط به وضعیت بارداری و همچنین عواقب آن برای مادر و جنین جمع آوری و گزارش شود. به دلیل اهمیت این مشکل ، محققان تحقیقی را در سال 1399 انجام دادند و اثرات بارداری را بر روی زنان باردار مبتلا به Covid 19 در استان قزوین بررسی کردند.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که بیماری کرونر قلب در دوران بارداری می تواند بر مرگ و میر مادر و نوزاد تأثیر بگذارد. علائم زنان باردار مبتلا به کوید 19 متفاوت است ، علائم اصلی آن تب و سرفه است. همچنین ، بیشترین میزان پیامدهای مادران شامل زایمان زودرس ، پره اکلامپسی و سزارین است. عوارض مادران ، به ویژه مرگ و میر مادران ، حتی در زنان باردار بدون عفونت در گروه مورد بالاتر از حد انتظار بود.

بیشتر بخوانید  بهرام رادان همسرش را طلاق داد

محققان بر این باورند که نتایج این مطالعه تا حدودی تأثیرات بیماری Covid 19 بر بارداری را تعیین می کند. این اطلاعات می تواند برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مفید باشد و می تواند به توسعه برنامه های مناسب و م toثر برای بهبود سلامت زنان باردار در هنگام شیوع ویروس کمک کند.

نتایج این پروژه تحقیقاتی با عنوان “بررسی رابطه ویروس کرونا و نتایج حاملگی در زنان باردار در استان قزوین در سال 1399” در پایگاه داده نتایج تحقیقات بهداشتی و فاطمه رنجکش ، نیدال عج ، مریم رجبی ، فاطمه طالبی و مریم سلطانی ، محققان دانشگاه علوم پزشکی قزوین آنها در این پروژه تحقیقاتی شرکت کردند.

۴۷۲۳۷

دیدگاهتان را بنویسید