مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عوارض بعد از عفونت کرونا؛ از عوارض مغزی گرفته تا مشکلات خونی و استخوانی!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیر اورژانس بیمارستان سینا تهران با اشاره به روند مراجعه به ویروس کرونا و کاهش موارد ابتلا به این بیماری در بسیاری از استان ها از ابتدای شهریورماه، گفت: گفت: ویروس از فرمول معمول خود برای زندگی با ما استفاده می کند.

دکتر حسین کرمانپور در خصوص آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: بر اساس روش ویروس کرونا به ویژه آمیکرون پیش بینی می شود که از ابتدای شهریور به بعد پیک کرونا را پشت سر بگذاریم و بر این اساس. این روند نزولی در بسیاری از شهرها مشهود است. البته در برخی استان ها همچنان روند صعودی وجود دارد، اما در مجموع می توان گفت از ابتدای شهریور ماه با کاهش تعداد بیماری ها در کشور مواجه هستیم.

وی افزود: این کاهش آمار نشان دهنده توانایی پزشکان، آگاهی مردم و ماهیت ویروس است. البته همه ویروس ها به جایی می رسند که به گونه ای کار می کنند که میزبان خود را برای زنده ماندن از بین نمی برند، زیرا اگر ویروس همه چیز را از بین می برد، دیگر میزبانی پیدا نمی کرد. این ویروس از فرمول معمول خود برای زندگی با ما استفاده می کند.

آیا موج کرونای هشتم و نهم رخ خواهد داد؟

وی با اشاره به اینکه احتمالاً تا زمانی که جهش جدیدی در ویروس ایجاد نشود، شاهد موج هشتم و نهم کرونا نباشیم، تصریح کرد: بر این اساس بیماری تنها به صورت سرماخوردگی با اوج و اوج خود را نشان می دهد. نزول؛ در حال حاضر تنها در یک سویه کرونا یعنی آمیکرون شاهد ظهور جهش هستیم و جهش جدیدی رخ نداده است.

بیشتر بخوانید  مدارس این استان ها فردا شنبه تعطیل شد

این پزشک اورژانس در پاسخ به سوال ایسنا درباره عوارض طولانی مدت کووید، گفت: از ابتدای ابتلا به ویروس کرونا تا کنون که فعال هستم، هیچ گونه عوارض طولانی مدت ویروس کرونا در انسان مشاهده نکرده ام. باید به وضوح نگران باشد. به نظر می رسد بهتر است نگران آن نباشید.

وی در عین حال هشدار داد: البته علائم و نشانه هایی وجود دارد که در صورت بروز دیگر درمان خانگی ندارد و باید آنها را جدی بگیرید و با پزشک مشورت کنید تا بیماری به مرحله بعدی نرود. . . یکی از مهمترین عوارض این است که ابتلا به بیماری کرونا در نهایت می تواند خطر عوارض و مشکلات قلبی را در انسان افزایش دهد. بنابراین در صورت احساس درد قفسه سینه که هنگام راه رفتن تشدید می شود و با مشکل تنفسی و خستگی همراه است، لازم است توسط پزشک معاینه شوید. اگر علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، آلرژی و… پس از ابتلا به ویروس کرونا بدتر می شود، برای جلوگیری از ورود به فاز آسم باید به پزشک مراجعه کنید.

وی در خصوص عوارض مغزی پس از عفونت و بهبودی از کرونا تصریح کرد: اگر دیدید برای مدتی تاری دید و دو بینی دارید یا گاهی تعادل خود را از دست می دهید و یا حتی سردردهای طولانی مدت و شدید دارید، نباید در این وضعیت بمانید. برای مدت طولانی در خانه و برای بررسی بیشتر باید به پزشک مراجعه کنید.

کرمان پور در خاتمه به اهمیت جدی گرفتن ضعف و بی حالی اشاره کرد و گفت: در صورتی که پس از ابتلا به کرونا دچار ضعف و خستگی زودرس شده اید، آزمایشات لازم را انجام دهید تا خدای ناکرده دچار عوارض خونی و استخوانی نشوید. . چالش ها و مسائل. در برخی موارد عوارض ادراری، جنسی و گوارشی پس از ابتلا به ویروس کرونا ایجاد می شود که در مرحله دوم اهمیت دارد، اما در صورت بروز و آزاردهنده شدن این عوارض از خوددرمانی خودداری و با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید  استقلال در هفته سوم لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر مسا کرمان را شکست داد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *