مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عنکبوت؛ از چند میلی متر تا 28 سانتی متر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نقاشیعنکبوت موجود جالبی است که در همه جا و در هر شرایط آب و هوایی قابل مشاهده است. این حشره را می توان روی زمین، در آب و حتی زیر زمین یافت. عنکبوت ها در اندازه های مختلف از چند میلی متر تا 28 سانتی متر هستند.


عنکبوت ها انواع مختلفی دارند. یکی از آنها پرنده خوار است طول بدن این گونه عنکبوت که یکی از بزرگ ترین عنکبوت های جهان است حدود 28 سانتی متر است. البته پرندگان بخش کوچکی از رژیم غذایی آنها را تشکیل می دهند، زیرا عنکبوت ها اشتهای زیادی دارند، بنابراین آنها 20 برابر بیشتر از وزن بدن خود در روز غذا می خورند.

عنکبوت دارای بدنی دو قسمتی (سر و بدن)، اختاپوس و هشت چشم است. کدورتی که عنکبوت نیش می زند از غدد انتهای شکمش ترشح می شود. این رشته ها ابتدا مایع هستند و به صورت رشته های نازک از بدن عنکبوت خارج می شوند و سپس در تماس با هوا خشک می شوند و به صورت نخ در می آیند. قطر تار عنکبوت حدود یک دهم موی انسان است. این نخ های صاف و شفاف بسیار نرم و سبک و در عین حال بسیار بادوام هستند. حتی می توان گفت که تار عنکبوت از فولاد سخت تر است.


انواع مختلفی از نخ های بافته شده وجود دارد. برخی از آنها بسیار قوی هستند و خاصیت کشسانی دارند. نوع دوم مقاومت کمتری دارد و خاصیت ارتجاعی ندارد. بسیاری از عنکبوت ها از تار برای شکار استفاده می کنند و حشرات به محض تماس با آنها به آنها می چسبند، اما برخی از عنکبوت ها آزادانه شکار می کنند و از تار برای صعود به ارتفاعات یا ساختن کیسه و تخم گذاری از آن استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  روز شیراز در تقویم سال ۹۹ چه روزی است ؟

گاهی دور شکارشان می چرخند جالب است که عنکبوت به نخی که بافته می شود نمی چسبد و به آن نمی چسبد چون روی پای عنکبوت روغن دارد به همین دلیل به نخ ها نمی چسبد و حرکت می کند. به راحتی. آنها


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *