مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عملیات 12 ساعته برای نجات جان دو کوهنورد اسیر شده در شیراز لرستان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، صارم رضایی اظهار داشت: پس از گزارش دریافتی در عصر روز سه شنبه نهم فروردین ماه یک کوهنورد از استان چهارمحال بختیاری از مسیر اصلی منحرف و در صخره های این منطقه محبوس ماند. نیروهای امدادی بلافاصله عازم محل مورد نظر شدند. ارسال شد.

وی گفت: به دلیل تاریکی زمان و سختی عملیات امداد و نجات در شب، به دلیل اهمیت موضوع پس از شش ساعت عملیات سخت کوهستانی؛ کوهنورد به قعر صخره منتقل شد و پس از اقدامات اولیه وسایل گرمایشی و غذا در اختیار قربانی قرار گرفت.

رضایی تصریح کرد: در مسیر برگشت تیم امداد و نجات شهرستان کوهدشت نیز با آتش سوزی در این منطقه مواجه شدند که خوشبختانه با تلاش امدادگران این آتش سوزی مهار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: همزمان با نجات اولین کوهنورد گرفتار در ارتفاعات، در فراخوانی مردمی گزارشی مبنی بر حادثه دیگری منتشر شد مبنی بر اینکه نجاتگران خستگی ناپذیر جمعیت هلال احمر کوداستا به این ارتفاعات بازگشتند و کوهنورد تهرانی نیز حضور یافت. این دو عملیات طاقت فرسا پس از 12 ساعت تلاش با موفقیت به پایان رسید.

وی گفت: بسیاری از کوهنوردان بدون اطلاع از وضعیت آب و هوا و اقلیم به ارتفاعات مختلف این استان صعود می کنند که در صورت بروز حادثه امداد رسانی به موقع به امدادگران را با مشکل مواجه می کند.

بیشتر بخوانید  نویسندگان سعودی: امارات متحده عربی به توافق ریاض درباره یمن پایبند نیست - اخبار آسیای غربی - اخبار بین المللی تسنیم
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *