عملیات مرمت بازار قلعه محمود کرمان آغاز شده است



ایسنا / کرمان معاون میراث فرهنگی ، اداره کل میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز عملیات مرمت بازار محمود در کرمان خبر داد.

مجتبی شفیعی امروز ، 11 ژوئیه ، با اعلام این خبر گفت: در این عملیات بازیابی ، بخشی از این بازار تاریخی با وام 1 میلیارد و 500 میلیون ریال تقویت ، گچ و گچ خواهد شد.

وی افزود: در سالهای اخیر کارهای مرمت مانند سبک سازی و پوشش با کاه ، سقف و همچنین نمای کوچه در این بازار انجام شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه بازار قلعه محمود در کرمان از قرن هشتم تا دوره قاجار قدمت دارد خاطرنشان کرد: این بازار که به عنوان قدیمی ترین بازار کرمان شناخته می شود دارای حمام ، آب انبار ، تخلیه و مسجد است.

معاون میراث فرهنگی استان کرمان گفت: این بنای تاریخی دارای یک ردیف به طول 285 متر و یک مسیر فرعی در ضلع غربی است و در دو طرف کل ردیف بازار اتاق هایی با کاربری اقتصادی و تجاری وجود دارد که آنها با گذشت زمان از دست رفته و در حال حاضر هفت اتاق با مواد غذایی ، آهنگری ، نانوایی ، گلدوزی برای لحاف و خیاط را اداره می کنند.

وی اظهار داشت: این بازار دارای دو ورودی اصلی از خیابان امام (ره) و احمدی (شهید مطهری) است كه در جهت شمال به جنوب واقع شده است و در ضلع شرقی این بازار سه ورودی فرعی وجود دارد كه به سام (پیروزی) می رسد. خیابان).)

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  یک مرکز خرید در تهران که اجناس خود را به یورو می فروشد!

دیدگاهتان را بنویسید