عملیات حج 1442 از فردا آغاز می شود / آخرین تحولات در مسجدالحرام + عکس و فیلم


به گزارش خبرنگار حج و زیارت فارس ، حج تمتع 1442 یکشنبه ساعت 6:30 صبح آغاز می شود و نمازگزاران خانه خدا به خانه مقدس خدا آنها نادیده می گیرند. انجام حج از ماه هشتم تا سیزدهم بحث و جدل طبق اعلام سعودی ها ، سه شنبه 10 ، این کار امسال نیز انجام می شود بحث و جدل مصادف با عید قربان است. بنابراین از فردا عبادت کنندگان حاج تمتع امسال که همه واکسن زدند ویروس کرونا آنها گفتند که باید با ماسک در مراسم حج شرکت کنند.

مسجدالحرام؛ دیروز

یافتن مسیر زائران در مسجدالحرام

همچنین به منظور پایش فاصله اجتماعی امسال ، برچسب هایی در زمین مسجدالحرام و سایر مناطقی که نمازگزاران در آن حضور دارند ، قرار داده شده است تا نمازگزاران بتوانند در این مکان ها حضور پیدا کنند و فاصله اجتماعی را مشاهده کنند.

نصب 150 دوربین و 100 تابلو در ورودی های خانه خدا

همچنین به منظور نظارت بر نکات بهداشتی و ایمنی زائران ، امسال 150 دوربین در ورودی های مسجدالحرام نصب شده است که 50 دوربین هوشمند هستند و در صورت تخلف و حتی نقاط عدم رعایت موارد ، هشدار می دهند.

علاوه بر این، نام او متاسفم الحجیلی، مدیر اداره کل مدیریت مقدسات شریفین وی از نصب 100 تابلوی الکترونیکی در مسجدالحرام خبر داد ، که با توجه به اینکه 45000 نمازگزار امسال خارجی هستند که در عربستان اسکن شده اند ، به زبان های عربی ، انگلیسی و اردو هستند. شهرداری مکه همچنین 15000 نفر برای ارائه خدمات آیینی دارد. حج چندین تیم فنی برای ترمیم و ارزیابی ایمنی جاده ها و پله ها استخدام کرده است.

افتتاح سه ورودی زائران حج تمتع 1442

واقعه دیگر در مراسم حج امسال افتتاح ورودی شاه عبدالله است. سن و این یک فتح است. این در حالی است که سال گذشته این ورودی ها تکمیل نشده بود تا زائران بتوانند از آن عبور کنند.

بیشتر بخوانید  اعلام وضعیت اضطراری در 4 استان ژاپن / احتمال کناره‌گیری پزشکان داوطلب ژاپنی از المپیک- اخبار آسیا-اقیانوسیه - اخبار بین الملل تسنیم

رمی جمرات نیز در مینا از اهمیت برخوردار استاکثر ارکان اعمال روزها تاشلیک و حج عبادتی است که در آن نمازگزاران به شیطان سنگ پرتاب می کنند. در سالهای گذشته ، پل دو طبقه جمرات تخریب شد و پل جدیدی متشکل از چهار طبقه دو طبقه و یک طبقه همکف ساخته شد. تا نمازگزاران در 12 طبقه بتوانند کارهای خود را انجام دهند.

عربستان ظرفیت زائران رمی جمرات را به 2.5 درصد کاهش داده است

در حال حاضر میانگین ظرفیت پل جمرات در هر ساعت 1000000 نفر است و هر ساله زائران طبق برنامه به زیارت جمرات می روند. البته در سال جاری به دلیل نیاز به مشاهده مراکز بهداشتی ، تعداد زائران در حج تمتع به 1442 نفر کاهش یافت و عربستان از پذیرش زائران از کشورهای خارجی و در نتیجه 60،000 نفر در عربستان سعودی حاج تمتع خودداری کرد. با این حال ، سعودی ها گفتند 45000 نفر از نمازگزاران حج امسال خارجی هایی هستند که در عربستان سعودی زندگی می کنند و 15000 نفر نیز تبعه عربستان هستند.

فقط 2500 نمازگزار مجاز به حضور در رمی جمرات در هر ساعت هستند

به گفته منابع مطلعبه دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت در رمی جمرات ، نمازگزاران تمتا اعلام کردند که هر ساعت حدود 2500 نمازگزار در پل جمرات حاضر می شوند تا فاصله بین نمازگزاران را کنترل کنند.

یافتن مسیر زائران متناسب با مسافت

رمی جمرات استونز در قالب این بسته بین نمازگزاران توزیع می شود

اقدام دیگری که امسال و همچنین سال گذشته برنامه ریزی شده ، دادن سنگ است استریزه انجام مناسک رمی یک گوهر است. این تا سالهای قبل است ویروس کرونا زائران برای جلوگیری از شیوع خود مجبور بودند امسال برای رمی جمرات سنگ جمع کنند ویروس کرونا سنگهای بستهطبقه بندی ارسال شده در قدرت زائران اسکان داده می شوند.

بیشتر بخوانید  ‌احیای برجام در سهم ۲ دولت!

غذای حجاج زائر 1442

توزیع غذای بسته بندی شده بین زائران

همچنین تمام غذاهایی که بین زائران توزیع می شود بسته بندی شده است و زائران مجبور نیستند در هر جایی حتی در هتل و مسیرها جمع شوند. حمل و نقل عمومی با ظرفیت نیمه نیز به زائران خدمات ارائه می دهد ، بنابراین اتوبوس های 40 نفره باید حداکثر 20 زائر را حمل کنند.

بررسی سلامت نمازگزاران در ورودی های مکه

قرنطینه حجاج قبل از ورود به مکه از دیگر اقدامات سعودی ها در ایام حج بود. همچنین قبل از ورود به اماکن مقدس ، در ورودی های مکه مانند سن، شرع، ورود اللیث الشامیسی ، وضعیت سلامتی زائران در حال بررسی است و دستگاه های گرمایشی و الکترونیکی در ورودی مسجدالحرام برای این منظور نصب شده اند.

اتومبیل های برقی برای حرکت به صفه و مروه

امسال خودروهای برقی در صفا و مارا جایگزین صندلی های چرخدار شده اند و این اتومبیل های برقی یک نفره و دو نفره می توانند زائران را به روشی متفاوت از سایر زائران به صفا و مروه منتقل کنند.


مسجد نتیجه در عرفات

مسجد نامرا برای نمازگزاران تمتا آماده شده بود

مسجد نیمرا در عرفات نیز امسال برای جلوگیری از شیوع آن مستقر خواهد شد ویروس کرونا فدائیان خانه خدا آماده حضور هستند و برچسب ها بر روی راهروها و حتی در محلی که نمازگزاران برای رعایت نکات بهداشتی دعا می کنند ، گذاشته می شود.

توزیع آب در مسجدالحرام

روشهای جدید توزیع آب زمزم در مسجدالحرام

علاوه بر این ، سایت توزیع آب زمزم در مسجدالحرام ، که قبلا در کنار شیرهای چشمه زمزم بود و به دلیل گسترش سلاح های هسته ای تجمعات در آن برگزار می شد ویروس کرونا آب بسته و آب زمزم در بطری های بسته توزیع می شود.

بیشتر بخوانید  مکان های دیدنی ارمنستان + زیباترین جاهای کشور ارمنستان به همراه تصاویر

ربات توزیع آب زمزم در خانه خدا

ربات ضد عفونی کننده هوا در مسجدالحرام

همچنین امسال رباتی برای توزیع آب بین نمازگزاران طراحی شده و این ربات بدون نیاز به حضور متولیان مسجدالحرام ، آب را در بین نمازگزاران زمزم توزیع می کند. البته ، در برخی از مناطق مسجدالحرام ، نگهبانان خانه خدا ج آنها محلی اقامت گزیدند و آب خنک را از زمزم بین حجاج توزیع کردند. البته علاوه بر ربات توزیع آب ، ربات ضد عفونی کننده هوا نیز در بین نمازگزاران حرکت می کند تا هوا را خنک و ضد عفونی کند.

پرده جدید خانه خدا

هر چهار زائر در یک چادر اسکان داده شده اند

حجاب خانه خدا نیز با این مصادف است رز هارپ در حال جایگزینی است ، در مکه آماده شده و دیروز تدابیری برای آماده سازی برای جایگزینی آن گرفته شده است. علاوه بر این ، چادرهای زائران در طول روزها تاشلیک طوری قرار داده شده است که هر ایثارگر حداقل چهار متر فضا داشته باشد و مساحت هر چادر حدود 16 باشد متر مربع ای

به گزارش فارس ، امسال 60 هزار نفر از ساکنان 18 تا 50 سال در عربستان سعودی به حج تمتع پرداخته اند ، اگرچه طبق آماری که سعودی ها ارائه کرده اند ، بیش از 60 درصد نمازگزاران جوانان 18 تا 40 ساله هستند. همچنین در مراسم حج امسال نمازگزاران بیت الله الحرام در سه گروه “برج میهمان ویژه” ، “چادر مهمان ویژه” و “چادر مهمان ویژه” از 85 تا 116 میلیون تومان به مكه مشرف شدند. این در حالی است که سال گذشته در عربستان سعودی فقط 10 هزار نفر حج اقامه شدند و زائران سایر کشورها به دلیل تصمیم سعودی ها مجاز به انجام حج نیستند.

آخر پیام /


دیدگاهتان را بنویسید