عملیات اجرایی کارگاه ابابافی در دشت بوشهر آغاز شد



به گزارش ایرنا ، مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در این مراسم گفت: با معرفی و راه اندازی کارگاه بافندگی در روستای بحیری از توابع شهرستان دشتی ، 60 شغل غیرمستقیم ریسندگی و 30 شغل شغل مستقیم ایجاد خواهد شد. “

محمد حسین آریستوساد افزود: این کارگاه در 150 مترمربع زمین به صورت سوله در روستای ملی بحیری برای بافتن روپوش احداث می شود و به ظرفیت کارگاه تولید خرقه در این روستا افزوده می شود.

وی افزود: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای فاز اول این کارگاه چهار میلیارد ریال است که با 15 دستگاه چرخان و چرخان فعال می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان بوچر ادامه داد: اشتغال پایدار روستایی همیشه از اولویت های اداره کل در توسعه زیرساخت های صنایع دستی بوده و به افزایش تولید در این زمینه کمک می کند.

آریستوساد گفت: توسعه و ترویج صنایع دستی یکی از راهکارهای محرومیت زدایی در روستاها است و 2 منطقه تخصصی گردشگری و صنایع دستی در چندین روستا توسط میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فعال می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر روستای بحیری با 42 صنعتگر فعال و سالانه یک هزار و 964 متر پارچه خرقه تولید می کند که با به روزرسانی دستگاه های بافندگی و ریسندگی می توان این مقدار را افزایش داد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به تلاش های ثبت نام روستای ملی ابابافی بحیری گفت: با کیفیت ترین پارچه در بحیری از صفر تا صد در این روستا تولید می شود و به لطف مواد ، رنگ و کیفیت مطلوب در کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار محبوب است و نرخ ارز خوبی دارد.

بیشتر بخوانید  چگونه تراز نمونه دولتی را حساب کنیم

روستای بوهیری در شهرستان دشتی به عنوان دهکده ملی ابابافی ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید