عمر شبکه آبرسانی روستایی در مهریز 30 سال است – آژانس مهر اخبار ایران و جهان



مهدی دهگان زاده در گفتگو با گزارشگر بیشتر وی گفت: فرسودگی بیش از 30 سال شبکه های آب آشامیدنی در مناطق روستایی مهریز باعث اتلاف آب می شود.

وی علت کاهش فشار آب در برخی مناطق روستایی را خراب شدن شبکه آبرسانی عنوان کرد و گفت: در سال هایی که با خشکسالی روبرو نبودیم ، کمبود عمده آب وجود نداشت اما اکنون حتی تأمین آب سیار نیز حل نمی شود وی گفت: “مشکلات آب آشامیدنی در روستاها”. اتلاف آب به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

دهقان زاده ادامه داد: در دو سال گذشته که با خشکسالی های پی در پی روبرو هستیم ، میزان اتلاف آب زیاد است و تأمین آب سیار مناطق روستایی دیگر به عهده اهالی به ویژه روستای میانکوه و بندک سادات نیست. “

بخشدار مرکزی مهریز ، بهسازی و بازسازی شبکه های فرسوده روستایی را مهم ارزیابی کرده و تصریح می کند: با توجه به هزینه های بالای توان بخشی و بازسازی این شبکه ها ، در جلسه ای با دهیاران ، اداره آب و فاضلاب برای کمک و همکاری قصد داشت به هیچ یک از مقامات و مردم کمک نکرده اند.

وی گفت: در حال حاضر این فرسایش به شهر مهریز سرایت کرده است و در بعضی نقاط لوله ها به قدری پاره شده و کمربندی برای اتصال آن بسته شده است که دیگر به آن خط و شبکه گفته نمی شود و باید کاملاً هیجان زده شود. “

دهقان زاده گفت: در صورت وام ، گام به گام شبکه های فرسوده روستاهای بنادک سادات و میانکوه را رصد و احیا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  اخبار مهم در مورد قیمت نفت/نفت کاهش می یابد؟

وی یادآور شد: علی رغم همه مشکلات در تامین آب سیار ، از جمله اجاره مخزن و هزینه های بالای حمل و نقل ، این منطقه به خوبی آب رسانی به روستاییان را انجام می دهد.

دهقان زاده از آبرسانی شهر مهریز از طریق کانال ها ، چاه ها و آب انتقال خبر داد و اظهار داشت: اولویت منطقه در شهرستان و روستاهای مهریز آب است که توجه ویژه ای به مشکلات آب این شهرستان در دهستان دارد. تخصیص بودجه.

دیدگاهتان را بنویسید