عمران خان: تشدید بحران افغانستان به ضرر پاکستان است



طبق منابع رسمی پاکستانی ، امروز زلمای خلیل زاد در اسلام آباد با عمران خان دیدار کرد و دو طرف درباره تحولات اخیر افغانستان و ضرورت تسریع در روند صلح کشور گفتگو کردند.

این دیدار همزمان با استقبال دولت پاکستان از بیانیه مشترک در پایان مذاکرات بین افغانی در دوحه انجام شد که در آن اسلام آباد مذاکرات دو روزه هیئت کابل و طالبان را پیشرفت مثبت توصیف کرد.

نخست وزیر پاکستان در دیدار با نماینده ویژه ایالات متحده بیانیه ای را به نقل از عمران خان منتشر کرد که در آن گفته بود نخست وزیر پاکستان تلاش های سازنده ای برای تسهیل روند صلح افغانستان برای دستیابی به یک توافق سیاسی جامع با هدف پایان دادن به طولانی مدت انجام می دهد او به کشور همسایه اشاره کرد.

وی گفت: افزایش درگیری ها و بی ثباتی در افغانستان به نفع پاکستان نیست ، زیرا این امر از نظر امنیت و جریان پناهجویان اسلام آباد را با چالش های جدی مواجه خواهد کرد ، در حالی که صلح پایدار در افغانستان راه های جدیدی برای روابط اقتصادی در منطقه باز می کند.

عمران خان یادآوری کرد که هیچ راه حل نظامی برای حل بحران افغانستان وجود ندارد. همچنین ، تحمیل یک کشور با زور به حل منازعه منجر نمی شود و تنها توافق توافق شده صلح و ثبات پایدار را برای افغانستان به ارمغان می آورد.

وی با تأکید مجدد بر حمایت مستمر پاکستان از افغانستان صلح آمیز ، با ثبات و متحد ، افزود: امنیت در مرزهای غربی به نفع پاکستان است و ما صمیمانه به دنبال همکاری نزدیک با ایالات متحده و سایر کشورهای مربوطه برای صلح هستیم.

بیشتر بخوانید  پیش فروش ایران خودرو با حراج پژو پارس آغاز شد | اعلام شرایط پیش فروش ایران خودرو مهر ۱۴۰۲

نخست وزیر پاکستان بر لزوم انعطاف پذیری و همکاری معنادار بین همه کشورها در افغانستان تأکید کرد.

وی با یادآوری سخنان خود در کنفرانس آسیای مرکزی و جنوبی در تاشکند ، گفت که برای همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه همکاری مشترک برای سازش سیاسی پایدار در افغانستان مهم است.

چند ساعت پیش ، وزارت امور خارجه پاکستان از اعلام پایان گفتگوهای دو روزه دولت افغانستان و طالبان در دوحه استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که یک رویکرد معنی دار از سوی همه ذینفعان تا رسیدن به یک راه حل پایدار ادامه یابد. صلح در افغانستان.

311311

دیدگاهتان را بنویسید