علی رغم پرتاب سنگ به بانک ؛ بی نظیرترین واحد تولیدی برای چادر مشکی در خط تولید



ایسنا / چهارمحال و بختیاری کارخانه حجاب شهرکرد تنها تولید کننده چادرهای سیاه در کشور است ، ظرفیت اسمی تولید پارچه های سیاه چادر در این کارخانه 10 میلیون متر است ، این واحد از بدو تاسیس با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و به نظر می رسد مشکلات با این تولید کننده روبرو است و سایر تولیدکنندگان در زمینه های مختلف پایان ندارند.

به گزارش ایسنا ، چادر یک محصول استراتژیک و ملی است ، بنابراین اهمیت تولید این محصول در کشور برای تأمین نیازهای داخلی بیش از گذشته احساس می شود ، پروژه تولید پارچه سیاه چادر در چهارمال و بختیاری کلید خورده است از سال 1995 تاکنون این واحد بیش از 25٪ نیاز کشور به چادر سیاه را تأمین می کند.

طرح توسعه تولید پارچه سیاه چادر در کارخانه حجاب شهرکرد به دلایل مختلف از جمله وجود بدهی ارزی به بانک برای ساخت فاز اول و عدم توزیع مجدد تسهیلات اجرا نشده است. با اجرای طرح توسعه این واحد ، بخش قابل توجهی از کشور به این محصول نیاز دارند.

دانش تولید پارچه سیاه چادر در کارخانه حجاب شهرکرد از کره وارد و بومی سازی شده است. کیفیت پارچه برای چادرهای تولید شده در این واحد بسیار بالا است و قیمت تحویل از چادرهای وارداتی خارجی پایین تر است. به گفته کارکنان این واحد تولیدی ، کیفیت محصولات کارخانه حجاب شهرکرد برابر با کالاهای مشابه خارجی است و تجهیزات موجود در این کارخانه کاملاً مدرن است.

کارخانه چادر حجاب شهرکرد در کشور بی نظیر است ، از این رو مقامات استانی و کشوری را ملزم می کند تا با اجرای برنامه های توسعه این واحد ، برای پشتیبانی از این واحد تولیدی ، تمام تلاش خود را برای تأمین نیاز کشور به این محصول انجام دهند.

مشتری تاجران کره ای ، رنگ آمیزی پارچه سیاه برای چادرها در شهرکرد

محمد حسین میری ، مدیرعامل کارخانه حجاب شهرکرد در گفتگو با ایسنا ، در خصوص تولید پارچه سیاه چادر در کارخانه نساجی حجاب شهرکرد اظهار داشت: سالانه 10 میلیون متر پارچه سیاه چادر در خط تولید این واحد تولید می شود ، ما قصد داریم آن را اجرا کنیم برنامه توسعه تولید را در سال اول اجرای پروژه به 16 میلیون متر افزایش دهید.

وی با بیان اینکه کیفیت پارچه سیاه چادر تولید شده در کارخانه حجاب از نمونه های مشابه خارجی موجود در بازار بالاتر بوده و از قیمت پایین تری برخوردار است ، افزود: ژاپن در حال حاضر تولیدی در زمینه پارچه سیاه چادر ندارد. چادر و پارچه های ارائه شده با این نام در بازار آنها متعلق به این کشور نیستند.

بیشتر بخوانید  ویژه برنامه عزاداری خورشید کاسمین مطابق تصویر - اخبار کرمان - اخبار استانهای تسنیم

میری افزود: پارچه های حادور سیاه وارداتی با کیفیت در کشور معمولاً در کره تولید می شود و عمدتا کارخانه های تولید چادر در آن کشور بسیار قدیمی هستند ، در حالی که کارخانه حجاب شهرکرد چندین سال است که پارچه های چتر سیاه تولید می کند و تجهیزات مورد استفاده در این کارخانه کاملاً مدرن و فعلی و در کره چنین واحدی با این ظرفیت و تجهیزات وجود ندارد.

رئیس اجرایی حجاب کارخانه حجاب توضیح داد: به طور کلی ، کارخانه های تولید پارچه چادر مشکی در کره به صورت جزیره ای مانند نخ در یک کارخانه ، رنگرزی پارچه در یک کارخانه ، تولید در کارخانه دیگر و بسته بندی در کارخانه دیگر در مدت زمان کار در واحد کار می کنند. منسوجات تمام مراحل تولید به صورت زنجیره ای انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه دو سال است که دانش فنی تولید پارچه های سیاه چادر توسط تکنسین های کره ای در این استان منتقل و بومی سازی شده است ، گفت: “به دلیل کیفیت بالای پارچه برای چادرهای تولید شده در این کارخانه ، یکی از بازرگانان پارچه چادر مشکی حدود 100000 متر پارچه چادر خام از کره به ایران وارد می کند و پس از رنگ آمیزی توسط اداره نساجی حجاب ، آن را به عراق صادر می کند ، زیرا این کیفیت رنگ در کره وجود ندارد.

میری یادآور شد: برخی از سازمان ها و ادارات اطلاعات کافی در مورد وضعیت تولید پارچه چتر سیاه در شهرکرد ندارند ، این سازمان ها و ادارات می توانند سفارشات خود را برای خرید چتر سیاه با کیفیت و قیمت مناسب به کارخانه در حجاب ارسال کنند ، معمولاً چادرهای وارداتی واردات از منابع غیررسمی انجام می شود ، زیرا واردات از منابع رسمی در دسترس نیست و قیمت افزایش می یابد ، بنابراین وارد کننده قادر به رقابت با پارچه های تولید شده در کشور نیست.

مدیرعامل کارخانه حجاب شهرکرد ادامه داد: اگر مردم برای یک بار هم که شده از پارچه چادر مشکی کارخانه حجاب شهرکرد استفاده کنند ، قطعاً کیفیت پارچه تولیدی این کارخانه را با سایر محصولات موجود در بازار مشاهده می کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید پارچه سیاه چادر از خارج وارد می شود ، گفت: افزایش قیمت ارز باعث افزایش قیمت مواد اولیه و همچنین هزینه های تولید مانند دستمزد ، هزینه حمل و نقل شده است. این کاملاً شدید افزایش یافته است ، به عنوان مثال هزینه حمل و نقل از 80،000 تن به حدود 5 تا 17 میلیون تن در هر تریلر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  بازار خودرو جذاب تر از بازار دلار شد

میری افزود: قیمت نخ تولید داخل حدود 45 درصد افزایش یافته است ، بنابراین همه اینها باعث افزایش قیمت پارچه چادر مشکی می شود ، این افزایش قیمت پارچه چادر نیز تأثیر مستقیمی بر تقاضا داشته است ، اگرچه کاهش تقاضا فقط برای پارچه است. “چادر مشکی نیست و در زمینه پوشاک با کاهش تقاضای بازار روبرو هستیم.

مدیرعامل کارخانه حجاب شهرکرد گفت: سعی کردیم حاشیه سود پایین پارچه چادر مشکی تولید شده در کارخانه حجاب شهرکرد را در نظر بگیریم. همچنین برای کنترل قیمت ، پارچه چادر مشکی به طور مستقیم و بدون واسطه در سایت این کارخانه موجود است ، خریداران حتی می توانند تخته سنگ را نیز خریداری کنند. برای خرید از طریق سایت ، قیمت فروش در سایت بسیار کمتر از بازار است.

وی در مورد اخبار منتشر شده در مورد تأسیس واحدی برای تولید پارچه سیاه چادر در کشور گفت: تولید ، فروش و توزیع پارچه چادر مشکی کار ساده ای نیست و سرمایه گذاران نباید به آب بپرند. سرمایه گذار می تواند با شرایطی که احساس می شود آشنا شود. همچنین پارچه ای از چادر مشکی وجود دارد ، بخشی از پارچه تولید شده در کارخانه حجاب را بخرید و بفروشید ، به شما کمک می کند تا با بازار آشنا شوید.

میری افزود: ساخت کارخانه تولید چادرهای مشکی بسیار دشوار است ، برای راه اندازی واحد جدید دیر نیست ، ما آماده هستیم تا سرمایه گذار این پروژه را به آشنایی با بازار قبل از ساخت کارخانه هدایت کنیم بنابراین که در این زمینه با مشکلات مختلفی روبرو نیست. کارخانه جدید ممکن است برای تأمین نیاز داخلی مفید باشد ، اما در حال حاضر هیچ آمار دقیقی از نیاز کشور به چادرهای سیاه وجود ندارد.

مدیرعامل کارخانه حجاب شهرکرد گفت: برنامه تولید برای افزایش ظرفیت تولید کارخانه حجاب شهرکرد به 40 میلیون متر در سال تهیه شده است. برای توسعه این واحد تولیدی ، فقط با توجه به زیرساخت های لازم ، فقط یک چهارم از راه اندازی اولیه تولید 10 میلیون متر مکعب است.

در پایان ، وی گفت ، اکنون لازم است یک واحد جدید بدون زیرساخت های هزینه بالا راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید  هشدار تورم وحشتناک در پایان سال؛‌ این بار به استناد مرکز آمار

سنگ بانک صنعت معدن در توسعه کارخانه حجاب در شهرکرد

کاظم منزوی ، معاون وزیر صنعت ، صنعت ، معدن و تجارت چهارال و بختیاری درباره وضعیت کارخانه چادر سیاه در شهرکرد گفت: رکورد تولید در سال 1999 در کارخانه حجاب شهرکرد شکسته شد ، این واحد سالانه اسمی دارد ظرفیت تولید 10 به یک میلیون متر مربع رسیده و تولید با زور ادامه دارد.

وی گفت: این واحد برای تأمین مواد اولیه لازم مشکلی ندارد ، تنها مشکل اصلی در توسعه و افزایش تولید در این واحد تولیدی سنگسار بانک صنعت ، معدن و تجارت برای تعیین تکلیف تسهیلات ارزی است از این واحد به دست آمده و این مشکل در حال حاضر یک مانع است “توسعه این واحد در حال بررسی است.

منزوی ادامه داد: بنیاد افراد مستضعف موافقت کرده است که طرح توسعه نساجی حجاب در شهرکرد را منوط به تخصیص ارز دریافتی توسط بانک فعلی انجام دهد. در عرض چند سال و قادر به افزایش است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت چهاراهال و بختیاری با اشاره به اینکه بانک صنعت ، معدن و تجارت کشور با پیشنهاد تعیین تکلیف و ترتیب تسهیلات ارائه شده به کارخانه حجاب شهرکرد مخالفت کرد ، گفت: بانک در نظر دارد 3300 تن مبادله کند. در چند سال گذشته ، واحد توانسته نرخ ارز فعلی را محاسبه کند ، که این یک ظلم آشکار است ، در حالی که طبق تصمیم برای رفع موانع تولید ، این نرخ باید با سود معقول و فرمول خاصی محاسبه شود ، این تعداد در سال گذشته حدود دو مورد ردیابی شده است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات اجرایی بانک صنعت ، معدن و تجارت برای این واحد مشکل ساز شده است ، افزود: بنیاد مستضعفان پیشنهادهایی را برای تسویه بدهی کارخانه حجاب شهرکرد به بانک ارائه کرده تا بخشی از این بدهی به صورت نقدی باشد. و بخشی از انتقال زمین خوب باید تسویه شود ، اما بانک فعلی با این موضوع مخالفت کرد ، بنابراین این موضوع از طریق دادگستری پیگرد قانونی دارد.

منزوی در پایان تأکید کرد: علی رغم پرتاب سنگ توسط بانک صنعت ، معدن و تجارت برای بحث در مورد تولید چادرهای سیاه در واحد نساجی حجاب در شهرکرد ، از ظرفیت تسهیل کارخانه همچنان استفاده می شود و ما مانع کارخانه از تعطیلی. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید