علیرضا علیفر به آمریکا مهاجرت کرد؟!


علیفر به آمریکا مهاجرت کرد

تشویق کننده: اشتباه در گزارش بازی رئال مادرید و لوانته باعث شد تا گزارشگر قدیمی تلویزیون تا اطلاع ثانوی از حضور در گزارش صداوسیما محروم شود.

علیرضا علیفر هنگام گزارش بازی رئال مادرید و لوانته با اشاره به ترکیبی که سایت انگلیسی اسکای اسپورت منتشر کرده و اعلام کرد تیم هفدهم لوانته جلال حسینی است، اشتباه کرد.

علیفر اگرچه در جریان گزارش خود این اشتباه را اصلاح کرد، اما در پایان بازی و در حالی که این اشتباه سوژه کاربران فضای مجازی شده بود، با انتشار اطلاعیه سازمان RTV ابعاد جدیدی به خود گرفت.

علیرضا علیفر در مصاحبه ای گفت: از شب گذشته تا امروز ساعت 9 با خارجی ها صحبت کردم و نتوانستم به تماس های ایران پاسخ دهم.

اما آنچه پس از این علیفر می گوید، مسیر جدیدی به داستان می دهد. او درباره صحبت هایش در خارج از کشور گفت: یک ایستگاه رادیویی و چند شبکه فارسی زبان در لس آنجلس و همچنین یک شبکه خبری با من تماس گرفتند. به زودی عازم ترکیه می شوم و در صورت مساعد بودن شرایط و موافقت، به آمریکا می روم.

او درباره اشتباهش در گزارش بازی و همچنین واکنش صدا و سیما گفت: این موضوع مهمی است. اگر یک اشتباه کوتاه باشد، ناراحت نمی شوید، اما اینطور نیست. ده دقیقه اول بازی به دلیل پخش مسابقات تکواندو پخش نشد و در این ده دقیقه نتوانستم به آهنگی که تلویزیون ارائه کرده بود دسترسی داشته باشم و از یکی از سایت های معتبر (اسکی نیوز) دانلود کردم. )”

علیفر افزود: می بینید در مقطعی از زندگی اتفاقاتی می افتد و راه حل هایی وجود دارد که نمی توانید تصور کنید. حالا اگر نتوانم در کشور خودم خدمت کنم، سعی می کنم در جای دیگری این کار را انجام دهم. وی با تاکید بر اینکه موضوع سفر زودهنگامش جدی است، گفت: باورتان نمی شود اما از شب گذشته تا ساعت 9 به تماس های خارج از کشور پاسخ دادم.

بیشتر بخوانید  شاهین ناصری کیست ؟ علت مرگ شاهین ناصری چیست ؟

همه خندیدند و از مراسم استقبال کردند. گفتند خوب بود اینجوری شد. همانطور که گفتم در رادیو، شبکه های خبری و دو تلویزیون فارسی زبان لس آنجلس با من صحبت کردند. «البته با توجه به سن و سالی که دارم در این تلویزیون ها استخدام نمی شوم و به عنوان گزارشگر و مجری فعالیت نمی کنم، اما مدیر گروه ورزش خواهم بود، البته در کنار او اجرا و گزارش هم خواهم داشت. “

وی درباره اعلام و تعلیق صدا و سیما گفت: از این خبر شوکه نشدم. مهم نیست؛ از همه همکارانم که در طول 25 سال حضور در صدا و سیما، شبکه سه و شبکه ورزش به من کمک کردند تشکر می کنم، زیرا اگر در حرفه ام آدم بزرگی هستم، عشق سازمان و مدیرم بوده است.

انشالله جای دیگری خدمت می کنم و باید ببینیم چه می شود شاید این منبع خوبی باشد و بتوانم در این سال ها پله های ترقی را طی کنم و پول خوبی به دست بیاورم. هدفم خدمت به فوتبال است، مربی درجه یک هستم، 25 سال سابقه گزارشگری تلویزیونی دارم، به زبان مادری، گفتار و صدای صحیح مسلط هستم و هشت سال است که در ورزش می نویسم. من یک آدم معمولی نیستم و الان به جای اینکه نود دقیقه بابت این سوزن کُند از شما تشکر کنم، چنین وضعیتی دارم. “این در گزارش های مستقیم در سراسر جهان اتفاق می افتد.

* تقصیر من نیست

علیرضا علیفر گفت: نمی پرسم چرا ورزش اسکی این کار را کرد. کار من این است که پانزده دقیقه قبل از بازی آرنج دو تیم را بگیرم و با ترکیبی که درست قبل از بازی از تلویزیون اعلام می شود، روی آنتن چک کنم. حالا این بار بازی رئال و لوانته به خاطر تکواندو ده دقیقه ای او پخش نشد و من آن را از اسکای نیوز گرفتم. همه تصاویر او هست و همه می بینند که شماره 17 لوانته جلال حسینی است و وقتی روی آن کلیک می کنید مشخصات سیدجلال حسینی را می دهد. “این سایت قابل ویرایش نیست.”

بیشتر بخوانید  چهره های معروف متولد امروز 5 تیر

وی در ادامه با اشاره به واکنش خود با اولین بار دیدن نام حسینی گفت: وقتی آرنجم را برداشتم و دیدم شماره 17 جلال حسینی است، فکر کردم شباهت اسمی است و جلال حسینی دیگر. من نمی خواهم هواپیما بسازم و بعد فهمیدم که شماره 17 وکچوویچ است. خبرنگار قدیمی صدا و سیما با تایید اینکه سازمان باید از او حمایت می کرد، گفت: به نظر من باید صددرصد از او حمایت می کردند.

در همه جا اگر انسان اشتباه رایجی را مرتکب شود می توان به او تذکر داد و اگر آن اشتباه را تکرار کرد به جای سرزنش بار سوم به شما تذکر داده می شود. «بعد از 25 سال اشتباهی مرتکب شدم که دلایل مستند آن را دارم و مرجع من یکی از معروف ترین سایت های دنیاست. وی افزود: این وضعیت دو حالتی نیست و شکل سومی هم ندارد.

سایت سهوا یا عمدا اشتباه کرده ولی به هر حال چه فرقی برای من داره چون من مقصر نیستم. من هم در حین گزارش اصلاح کردم. اگر اشتباهی مرتکب می شدم و تا پایان بازی آن را اصلاح نمی کردم، باز هم شرایط فرق می کرد.

* اعتراضی به صدا و سیما ندارم

علیرضا علیفر درباره محرومیت خود گفت: هیچ وقت گلایه ای از سیما نداشته ام. بیست و پنج سال است که با صداقت، تخصص و مدرک مربیگری، صدای شگفت انگیز، دانش روان زبان مادری، تلفظ صحیح اسامی خارجی و ارادت کامل خدمت کرده ام و هنوز هم خاطرات خوبی از همه همکاران و دوستانم دارم. برداشتن سوزن به اندازه یک اشتباه اشکالی ندارد و من شکایتی ندارم. این خواست خدا بود. «بعضی در جوانی می روند و برخی در میانسالی مرا دوست دارند. وی افزود: تا زمانی که من در کشور هستم تابع سازمان و مدیران خواهد بود.

بیشتر بخوانید  واکنش رشیدپور به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه + فیلم

وی افزود: البته هیچ یک از مدیران سازمان با من تماس نگرفتند، بلکه فقط تهیه کننده برنامه تماس گرفت و از من خواست که مدارک را به او بدهم و من هم همین کار را کردم. «باز هم می گویم که اشتباه بعد از 25 سال قابل بحث نیست، رسانه ها موظف به افزایش آن هستند، اما برای سازمان این یک اشتباه عادی است و همه همکاران من چنین اشتباهاتی را مرتکب می شوند.

علیفر گفت: یک بار دیگر از همه همکاران و مدیرانم تشکر می کنم و گلایه ای از آنها ندارم. «وقتی جوان بودم، 25 ساله شدم و هنوز عضو سازمان هستم.

گزارشگر قدیمی فوتبال ایران در نهایت گفت که چه زمانی ایران را ترک می کند: «هنوز مشخص نیست. من کار اشتباهی انجام نمی دهم و وارد شبکه ای نمی شوم که مخالف اهداف کشورم باشد. پیشنهاداتم را بررسی می‌کنم و مکانی را انتخاب می‌کنم که هیچ مشکلی با کشور، مذهب و افکارم نداشته باشد. «اگر کاری انجام دهم، قانونی است که هر وقت بخواهم به کشورم بیایم.

جداکننده خط

بیشتر

فیلم | خطای گزارش علیفر جنجالی شد + واکنش سرهنگ علیفر


دیدگاهتان را بنویسید