علیرضا حمسه: دوست دارم این سوغاتی ها باقی بمانند


علیرضا حمسه درباره کتاب جدید خود ، که بیانگر نگرش ، مقالات ، شعرها ، نمایشنامه ها ، فیلمنامه ها ، مواد ترجمه شده ، نگاه او به زندگی و جامعه در سال های اخیر است ، گفت: بازگشت به خاطرات از تولد تاکنون ، برای من بازگشت خیلی جالب بود ، در واقع اینها خاطراتی است که می خواستم از خودم نگه دارم.

علیرضا حمسه در گفت وگو با ایسنا ، درباره کتاب جدید خود با نام “حمسه به گفته حمسه” اظهار داشت: این کتاب عمدتا خاطرات ، ماه و سال زندگی من را از ابتدا تا امروز در بر می گیرد. البته اینها فقط یک فصل از کتاب است. من سعی کردم تمام وقایع تولدم و اینکه چه سالی به دنیا آمدم و برای بیان لحظه حال چه کار کردم را بگویم. به عنوان مثال ، سال گذشته من دو فیلم بازی کردم ، در یک تئاتر کار کردم ، مقاله یا یادداشت نوشتم ، همه چیز در این بخش از کتاب ذکر شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این عناوین ، این اثر حاوی مطالبی است که من طی سالها در مجلات و نشریات منتشر کرده ام ، یا اگر فیلمنامه ، نمایشنامه و شعر یا داستان را ترجمه کرده ام ، همه آنها را انتخاب کرده و تبدیل کرده ایم روی جلد یک کتاب. “این کتاب شامل مجموعه ای از مصاحبه ها است. در واقع ، اینها تنها برخی از Shareware های هدفمندی است که می توانید استفاده کنید.

این هنرمند افزود: همانطور که در عنوان کتاب آمده است ، این اثر “حمسه به گفته حمسه” این به این معنی است که حمسه توسط خودش روایت می شود. این کتاب بیانگر نگرش ، مقالات ، آیات ، مطالب ترجمه شده ، نگاه او به زندگی و جامعه در سالهای اخیر است و توسط امید ناژوان گردآوری و تألیف شده است.

بیشتر بخوانید  واکسیناسیون یک خانواده 14000 نفری توسط شرکت مترو تهران - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

حمسه گفت که آیا فکر نوشتن این کتاب از او بوده است یا از نویسنده آن: خانم توکا ملکی ، من مدیریت انتشارات خوشنویسی و طراحی را می شناختم و با او صحبت کردم و گفتم که مطالبی را که در این سال ها نوشته ام دوست دارم در یک جلد کتاب باشد ، همچنین آقای امید است که او مرا به نایوان معرفی کرد. حدود یک سال و نیم طول کشید تا کتاب نگاشته شود و برای چاپ آماده شود.

این بازیگر افزود: پرداختن به خاطرات برای من بسیار جالب بود و خوشحالم که آنها را در یک کتاب قرار داده ام ، زیرا آنها قبلاً پراکنده بودند و اکنون علاوه بر اینکه در دسترس من هستند ، در دسترس دیگران نیز خواهند بود. . “

او در مورد سایر موضوعاتی که در این کتاب آورده شده صحبت می کند: مثلاً من فیلمنامه ای به نام معجزه خنده را با شخص دیگری نوشتم و آقای یدولا صمدی این کار را کرد و فیلمنامه دیگری را نیز با آقای ایرج طهماس که در این کتاب است نوشتم.

مأموریت آقای شادی نیز منتشر خواهد شد

حمسه با تأکید بر اینکه به زودی کتاب خاطرات دیگری از فیلم ها و نمایشنامه ها منتشر می شود ، گفت: “در کتاب دیگری ، مأموریت آقای شادی ، درباره حاشیه ها ، خاطرات و اتفاقاتی که در طول سال ها اتفاق افتاده و اکنون در” نهایی “صحبت کردم” مراحل انتشار.

این هنرمند گفت: مهمترین چیزی که اکنون می توان به آن اشاره کرد این است که من تمام تلاشم را کردم تا مخاطب را با کتاب آشتی دهم و به هر طریق دیگر حداقل 500 جلد کتاب بخرم و به نوعی به صنعت نشر کمک کنم. تا روی پاهایم بمانم. من می خواستم یک قدم از خودم بردارم و بدین ترتیب کتاب را وادار کنم دوباره صحبت کند ، حتی اگر آنها بگویند محتوای آن چقدر بد است ، اما این باعث می شود که کتاب و بحث درباره آن دوباره میزبان محافل و گردهمایی های فرهنگی باشد.

بیشتر بخوانید  چالش غذا و در مدرسه ممنوع 1402

وی گفت: سالها پیش گفته می شد كه كتاب ارزانترین محصول است. – یک جعبه سیگار یا شکلات ممکن است گرانتر از جلد کتاب باشد ، اما تاریخ انقضا دارند و تمام می شوند ، در حالی که کتاب می تواند نسلی به نسل دیگر برود و هرگز تمام نشود. “بنابراین همان کسی که می گوید من پول خرید کتاب ندارم قطعاً برای بدست آوردن هر چیز دیگری هزینه دارد.

اگر کسی نتواند کتاب را آماده کند ، من آن را به او می دهم

علیرضا حمسه در پایان گفت: در ایران کتاب ارزان ترین کالا است و این اولین کالایی است که به دلیل فشار اقتصادی از سبد فرهنگی خانواده جدا می شود. در همین زمان ، در آخر ، کتابفروشی ها ، در یک شهر 12 میلیون نفری ، 5 کتاب دریافت می کنند و شاید آنها مدت طولانی در طبقه بمانند و هیچ کس آن را خریداری نمی کند. با این حال ، من به عنوان یک تعارف می گویم اگر هنوز کسی باشد که نتواند کتابی را آماده کند ، من آماده هستم که آن را به او بدهم.

این کتاب با مقدمه امید نجوان ، فاطمه معتمدآریا ، کیومرث پوراحمد و خسرو دهقان در چهار بخش سالنامه ، یادداشت ها ، نوشته ها و مقالات پراکنده ، شعرها و فیلمنامه ها و متون نمایشی منتشر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید