مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علل و درمان عرق سوز شدن لای پا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



عرق سوز شدن لای پا


سوزش لای پا یکی از بدترین مشکلات و سوزش هایی است که ممکن است برایتان پیش بیاید، این سوزش برای افراد با سنین مختلف پیش می آید و ممکن است تا به حال شما نیز این سوزش را تجربه کرده باشید.


سوزش لای پا به دلایل مختلفی رخ می دهد که در ادامه با این دلایل بیشتر آشنا می شویم. سوزش لای پا یا همان عرق سوز شدن در صورتی که برای بزرگسالان اتفاق افتد مشکلات زیادی را ایجاد نمی کند ولی در صورتی که این اتفاق برای نوزادان اتفاق بیفتد و بیش از یک روز طول بکشد باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.


نوزادان گاهی ممکن است بعد از سوزش در لای پا دچار تب نیز بشوند که در این صورت باید به سرعت به پزشک مراجعه کنید.


علل عرق سوز شدن لای پا


علت عرق سوز شدن لای پا می تواند مسدود شدن مجاری عرق پوست باشد که معمولا این اتفاق در آب و هوای گرم و مرطوب رخ می دهد و می تواند باعث ایجاد سوزش شدیدی در لای پا شود. در صورتی که بعد از سوزش لای پا لباس های محدود کننده و گرم بپوشید این وضعیت می تواند بدتر شود و سوزش بیش تری را برای شما به وجود بیاورد.


لباس های گرم و محدود کننده باعث می شوند تا پوست نتواند تنفس کند و به همین علت سوزش را در قسمت لای پای بیشتر می کند. عرق سوز شدن معمولا به صورت بر آمدگی ها بسیار ریز بر روی پوست رخ می دهد که معمولا فقط در یک قسمت از پوست رخ ی دهد.

بیشتر بخوانید  تفاوت بین لیزر موهای زائد برزیلی و بیکینی چیست ؟


برای تشخیص عرق سوز شدن حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید چرا که بسیاری از بیماری های پوستی دیگر هستند که شباهت هایی را با عرق سوز شدن دارند و برای جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماری ها حتما باید به پزشک مراجعه کنید.


درمان عرق سوز شدن لای پا


برای درمان سوزش لای پا چندین روش وجود دارد،


  1. روش اول برای درمان این سوزش می تواند خنک نگه داشتن ناحیه مورد نظر باشد، می توانید این کار را با قرار دادن یک پارچه خیس که با آب خنک خیس شده است در ناحیه مورد نظر انجام دهید.

  2. روش دوم برای درمان این سوختگی کاهش لباس های محدود کننده است، هر چه پوست شما بیشتر بتواند تنفس کند سریع تر درمان می شود.

  3. بعد از این که دوش گرفتید و یا این که پارچه خیس را بر روی ناحیه مورد نظر قرار دادید بهتر است که پوست را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود این روش می تواند به سرعت سوزش شما را کاهش دهد.

  4. در صورتی که در ناحیه مورد نظر احساس خارش و یا سوزش شدیدی کردید که از تحمل شما به دور بود می توانید با استفاده از لوسیون های مخصوص این کار استفاده کنید،


نکته :


نکته بسیار مهم در درمان این سوزش این است که تا وقتی که سوزش به صورت کامل بر طرف نشده است به هیچ وجه نباید از صابون و یا هر نوع مواد شوینده در ناحیه مربوطه استفاده کنید.


بیشتر بخوانید :


آشنایی با ۱۳ درمان خانگی برای عرق سوز شدن


چگونه پوست عرق سوز شده را درمان کنیم؟


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم


وحید محقق


بیشتر بخوانید  آموزش آرایش موی جدید زنانه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *