علل درد مفاصل در جوانان



اکثر مردم معتقدند که درد مفاصل نوعی بیماری در میانسالی است و احتمال بروز این عارضه در جوانی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا ، درد مفاصل بیماری معمولی در افراد مسن نیست. این باورهای غلط از این واقعیت ناشی می شود که شایع ترین علت درد مفاصل نوعی آرتروز است و معمولاً گروه سنی بالاتر را درگیر می کند.

چه عواملی باعث درد مفاصل در جوانان می شود؟

اصطلاح “آرتروز” برای نشان دادن درد مفاصل استفاده می شود. آرتروز یک بیماری واحد نیست ، بلکه گروهی از بیماری های مفصلی و بیماری های مربوط به آن است که با علائم و نشانه هایی مانند درد مفصل ، التهاب مفصل و سفتی مفصل همراه است و منجر به کاهش تحرک می شود.

عوامل درد مفصلی در جوانان می تواند انواع مختلفی داشته باشد که برخی از آنها شامل موارد زیر است.

آرتروز (OA) شایع ترین نوع آرتروز است. در این عارضه غضروف اطراف مفاصل که از آن محافظت می کند از بین می رود. در نتیجه ، استخوان های مفصل به هم جمع شده و باعث تورم ، درد و سفتی می شوند.

عواملی که باعث آرتروز پیشرونده در جوانان می شوند:

ژنتیک: یک بیماری یا اختلال ژنتیکی که خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد ، بر تولید کلاژن ، پروتئین سازنده غضروف در مفصل تأثیر می گذارد. این وضعیت می تواند در اوایل دهه 20 باعث آرتروز شود. یکی دیگر از اختلالات ارثی بالقوه نقصی است که در آن استخوان ها به طور صحیح و یکدست قرار ندارند و منجر به سایش سریع غضروف می شود.

بیشتر بخوانید  پاسخ ایران به بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس

چاقی: اضافه وزن می تواند فشار بیشتری بر مفاصل ران و زانو وارد کند و میزان تحلیل رفتن غضروف مفصلی را افزایش دهد.

حرکات و آسیب های تکراری مفاصل: حرکات و آسیب های مکرر مفاصل مانند پارگی رباط ها و شکستگی ها می تواند باعث آرتروز شود. به عنوان مثال ، ورزشکاران اغلب می توانند به مفاصل ، رباط ها و تاندون های خود آسیب برسانند که این باعث از بین رفتن غضروف می شود. مشاغل و فعالیت هایی که نیاز به ایستادن طولانی مدت ، حمل وسایل سنگین و خم شدن مکرر دارند نیز می توانند منجر به آسیب سریعتر غضروف شوند.

2- آرتروز التهابی) این نوع آرتروز به مفاصل ملتهب معروف است. برخی از این موارد شامل آرتریت روماتوئید ، آرتریت پسوریازیس و آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان است.

3- آرتریت واکنشی) در آرتروز واکنشی ، وجود عفونت در قسمت دیگری از بدن باعث التهاب مفاصل می شود. اوریون ، تب روماتیسمی ، سرخک و هپاتیت از جمله این عوامل هستند.

به گفته تایمز هند ، تشخیص به موقع می تواند منجر به کنترل کامل علائم بیماری شود و این بیماری نباید مانع از زندگی طبیعی فرد شود. با توصیه های صحیح و تغییر سبک زندگی ، هیچ دلیلی برای محروم شدن از زندگی پرمشغله وجود ندارد. انجام ورزش کافی ، تغذیه سالم ، ورزش و مراجعه به پزشک از جمله نکات مفیدی است که متخصصان به جوانان مبتلا به درد مفصل می دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید