علت گرانی خودروی فرسوده | قیمت خودروی فرسوده اسقاطی


تعرفه و هزینه های جانبی واردات خودروهای فرسوده چقدر است؟

تعرفه واردات خودروهای بنزینی
بنزین کمتر از 1000 سی سی 20%
🔹 بنزین 1001 تا 1500 سی سی 70 درصد
🔹 بنزین 1501 تا 2000 سی سی 95 درصد
🔹 بنزین 2001 تا 2500 سی سی 135 درصد
🔹 بنزین 2501 تا 3000 سی سی 165 درصد
🔹 بنزین بالای 3000 سی سی 175 درصد

سایر هزینه های قانونی نیز شامل واردات خودروهای دست دوم خواهد بود. این عوارض به شرح زیر است:

9% مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی (شامل ارزش گمرکی و حقوق ورودی)
🔹 یک درصد ورودیه به عنوان حق عضویت هلال احمر
🔹 ارزش گمرکی نیم هزار باقیمانده عوارض
🔹هزینه واردات خودروهای بنزینی و هیبریدی به میزان 10 درصد ارزش گمرکی
🔹 در صورت واردات بدون کارت بازرگانی یا توسط اشخاص حقیقی مالیات علی الحساب 2 درصد.
هزینه استاندارد برابر با 8 در هزار سیف است
🔹 گواهی ابطال خودرو برای پلاک هر خودرو گمرکی یا یک و نیم (1.5) درصد ارزش خودرو.
🔹 (10) درصد ارزش گمرکی خودرو طبق سند ترخیص برای شماره گذاری (دستورالعمل) و سه درصد ارزش گمرکی هنگام شماره گذاری.
🔹 هزینه نقل و انتقال ملک، عوارض شهرداری، بسته به نوع وسیله نقلیه

ماشین
در واقع سواری معمولی، استیشن سواری و رانندگی کاری مطابق ماده 1 آیین نامه راهنمایی و رانندگی و اصلاحات بعدی آن است.

شرایط واردات
🔹 برای واردات تمامی خودروها در مرحله اول نیاز به مجوز ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اخذ گواهی استاندارد و محیط زیست است.
همچنین مبدا ارز برای واردات خودرو باید به تایید بانک مرکزی برسد.

بیشتر بخوانید  اعلام آخرین فرصت بهره‌مندی از جوایز نهمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک اقتصادنوین -

ارزش ماشین
بر اساس این بخشنامه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک تعیین شده و مبنای پرداخت حقوق ورودی خواهد بود.

دلایل گرانی خودروهای دست دوم: تحلیل و توضیح این موضوع پیچیده

در دهه های اخیر قیمت خودروهای دست دوم به یکی از موضوعات مهم و بحث برانگیز در جوامع مختلف تبدیل شده است. قیمت بالای خودروهای فرسوده به معنای افزایش قیمت و خرید و فروش خودروهای قدیمی و دیگر خودروهای فرسوده در جوامع است. این امر بنا به عوامل و علل مختلف تأثیر عمیقی بر اقتصاد و زندگی روزمره مردم دارد. این مقاله به تحلیل و توضیح دلایل گرانی خودروهای دست دوم می پردازد.

یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت خودروهای فرسوده می تواند محدودیت ها و مشکلات در روند ساخت و واردات این خودروها باشد. محدودیت قطعات یدکی، فناوری های قدیمی و عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی می تواند توانایی ساخت و تعمیر خودروهای فرسوده را کاهش داده و در نتیجه قیمت آنها را افزایش دهد.

همچنین سیاست ها و مقررات دولتی نیز می تواند تاثیر بسزایی بر قیمت خودروی دست دوم داشته باشد. افزایش مالیات و عوارض واردات این خودروها می تواند بر ارزش خرید و فروش آنها تأثیر بگذارد و باعث افزایش قیمت شود.

عدم توجه به اقتصاد دائمی و دوره ای نیز می تواند عاملی برای افزایش قیمت خودروهای فرسوده باشد. این می تواند تعداد نسبتا کمی از خودروهای دست دوم را در بازار در برابر تقاضای بالا قرار دهد و قیمت ها را به شدت افزایش دهد.

در نهایت، گرانی خودروهای فرسوده، تعامل پیچیده ای از عوامل اقتصادی، حقوقی، فنی و اجتماعی است که نیازمند تحلیل دقیق و راهکارهای مناسب برای کاهش اثرات منفی آن بر اقتصاد و جامعه است.

دیدگاهتان را بنویسید