علت کشیدگی پوست بدن ( پوست ببری ) + درمان این عارضه



دلیل کشیدگی پوست بدن و نحوه درمان آن


در این مطلب از دلگرم شما را با علت های ایجاد کننده کشیدگی پوست بدن آشنا می کنیم و در انتها روش هایی را برای درمان بین خواهیم کرد. اگر از این مشکل ناراضی هستید برای یافتن اطلاعات درمانی بیش تر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

اگر شما نیز کاهش وزن بسیار شدید داشته باشید ممکن است دچار کشیدگی پوست بدن شوید. این کشیدگی ها ممکن است ظاهر شما را بد کنند ولی بسیاری از افراد با آن ها هیچ مشکلی ندارند و زندگی خود را می کنند.

بسیاری از خانم ها بعد از زایمان دچار کشیدگی های شدیدی در ناحیه شکم و پهلو ها می شوند و این مشکل ممکن است زمانی که هر فردی وزن بسیار زیادی از دست می دهد برایش ایجاد شود.


افراد مستعد کشیدگی پوست بدن ( پوست ببری )


یک سری از افراد هستند که بیشتر از سایرین مستعد این کشیدگی ها هستند و ممکن است بعد از مدتی روی پوست آن ها کشیدگی های بسیار زیادی را مشاهده کنید. در واقع این کشیدگی ها در افرادی که باردار هستند، افرادی که کاهش و افزایش وزن بسیار زیادی تجربه می کنند و همچنین کودکان و نوجوانانی که رشد سریع دارند بیش تر از دیگران قابل مشاهده می باشد زیرا پوست تحمل کشش بیش از حد را در زمان بسیار کوتاهی ندارد و در نتیجه این کشیدگی ها مانند ترک های پوستی نمایان می شوند.


علل ایجاد علائم کششی


کشش بیش از حد سریع پوست دلیل اصلی آن است. پوست‌ نمی‌تواند تنش را کنترل کند، که باعث آسیب به درم می‌شود. به همین دلیل محبوب‌ترین عوامل ذکر شده شامل بارداری، چاقی و افزایش سریع توده عضلانی است. خطوط مستطیلی ممکن است روی پوست نوجوانانی که خیلی سریع رشد می‌کنند نیز تأثیر بگذارد.


از طرف دیگر، نمی‌توان نتیجه گرفت که به عنوان مثال بارداری باعث ایجاد علائم کششی می‌شود. علت مستقیم عدم کشش پوست و ضعیف بودن الیاف کلاژن و الاستین است که ممکن است توسط این موارد ایجاد شود:


  • تغییرات هورمونی نامطلوب.

  • رژیم غذایی فاقد دوز کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی.

  • استرس زیاد

  • بیماری‌های مختلف

  • استعداد ژنتیکی

  • خشکی بیش از حد و دائمی پوست.

  • آسیب مکانیکی به پوست.


توجیه کشش پوستی


تحقیقاتی که انجام شده است نشان می دهد که تفاوت های بسیار زیادی بین پوست افراد مختلف وجود دارد بنابراین می توان گفت یک سری از افراد اصلا کشیدگی های پوستی را تجربه نمی کنند. در نظر داشته باشید افرادی که دارای پوست های سفت می باشند ممکن است در اثر چاق شدن و یا لاغر شدن و همچنین بارداری اصلا دچار کشیدگی پوستی نشوند. تفاوت های اصلی که بین پوست های طبیعی و پوست هایی که دارای کشیدگی می شوند در شیوه تنظیم فیبر های الاستیک می باشد. در پوست هایی که کشیدگی وجود دارد فیبر ها نازک تر و در هم ریخته تر می باشند در صورتی که در پوست های طبیعی چنین چیزی وجود ندارد و فیبر ها به صورت کاملا منظم هستند.


ژنتیک و کشیدگی پوست بدن


بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است افراد تنها به یک مورد از ژن هایی که بر روی این کشیدگی ها تاثیر می گذارد دست یافته اند. در واقع زمانی که تغییرات ژنتیکی روی می دهد میزان بهم خوردن نظم فیبر های الاستین بیشتر از قبل می شود و همین امر ساده می تواند دلیلی برای ایجاد شده کشیدگی های زیاد در پوست باشد.


درمان پوست ببری


چطور علائم ناشی از کشیدگی‌ پوست را درمان کنیم؟


درمان کشیدگی های پوست بدن


در صورتی که بتوانید ترک های پوستی و کشیدگی های پوست بدن را در مراحل ابتدایی درمان کنید می توانید تا حدود بسیار زیادی آن ها را از بین ببرید. اگر این اتفاق روی ندهد ممکن است این کشیدگی های پوستی تغییر رنگ داده و سفید شوند. در واقع زمانی که رنگ این ترک های پوستی و کشیدگی ها قرمز و بنفش می باشد و درمان ها سریع تر هستند و همچنین به میزان بیشتری پاسخ می دهند. در ادامه تمامی روش هایی که می توانید برای از بین بردن این کشیدگی ها استفاده کنید را برایتان بیان می کنیم ولی بهتر است قبل از انجام هر کاری با یک متخصص مشورت کنید و از تجربه های او در این زمینه کمک بگیرید.


بهترین روغن‌ها برای درمان علائم کشیدگی


گفته می‌شود روغن زیتون که با آب لیمو و چند قطره ویتامین E مخلوط شده است، بهترین درمان برای علائم کشیدگی است. حقیقت این است که این روغن غلیظ تنها مخلوط یا روغنی نیست که می‌توانید از آن استفاده کنید. بهترین روغن‌ها برای کاهش علائم کشیدگی کدامند؟ اکنون آن‌ها را بررسی کنید و سپس برای خرید روغن ماساژ اقدام نمائید!


روغن بادام

برای نداشتن علائم کشش معمول یا از بین بردن آن، روغن بادام مطمئناً مورد علاقه است. روغن بادام محبوب‌ترین انتخاب در بین خانم‌هایی است که قصد بارداری و انتظار داشتن کودک را دارند. استفاده منظم از آن در نواحی پوستی که بیشتر در معرض علائم کشیدگی قرار دارند به احیای پوست و افزودن خاصیت ارتجاعی و همچنین بهبود تراکم طبیعی پوست کمک می‌کند.


یک روغن بادام شیرین با کیفیت بالا:

سطح رطوبت را افزایش می‌دهد و مواد مغذی را به پوست می‌رساند.

تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد.

پوست را ترمیم می‌کند و روند نوسازی سلول را تحریک می‌کند.

از بین بردن میزان بیشتر کشش را تضمین می‌کند.

لکه‌ها و جای زخم مانند علائم کشش را روشن می‌کند.

پوست را صاف کرده و آن را نرم و درخشان می‌کند.

حتماً بخوانید:


روغن آووکادو

یک روغن آووکادو اصل، زیبایی ضد کشیدگی بسیار خوبی ایجاد می‌کند. به لطف مواد مغذی و ویتامین‌های موجود، پوست را ترمیم می‌کند، اثر آنتی‌اکسیدانی دارد، خاصیت ارتجاعی را افزایش می‌دهد و از پوست در برابر عواملی که باعث بدتر شدن علائم کشش می‌شود محافظت می‌کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که روغن آووکادو را به طور منظم روی مناطق پوست در معرض علائم کشیدگی ماساژ دهید (از حرکات دورانی استفاده کنید).


روغن گل سرخ

این یک انتخاب محبوب برای درمان علائم کشیدگی است. روغن گلاب سبک و غیر چرب است و به همین دلیل به خوبی جذب می شود. با کار از درون، انعطاف پذیری و کشش پوست را افزایش می دهد. باید بدانید که روغن گل سرخ منبع اسید ترانس-رتینوئیک (vit. A) است که به اثر ترمیم کننده فشرده آن شناخته شده است.


استفاده از لیزر های مختلف برای درمان کشیدگی پوست


یادتان باشد که درمان این ترک های پوستی به ندرت رخ می دهد و نمی توان برای درمان شدن آن ها امیدواری بسیار زیادی به خرج داد با این حال می توانید از انواع لیزر های مختلف مانند IPL و PDL استفاده کنید. البته استفاده از هر کدام از این لیزر ها می تواند نتایج بسیار مختلفی را با خود به همراه داشته باشد.

یکی دیگر از لیزر هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید نتایج خوبی بگیرید لیزر فراکسل می باشد. این نوع لیزر بین ۳ الی ۶ جلسه انجام می شود و دارو های مورد نیاز برایتان تجویز خواهد شد و اثر همزمانی دارو و لیزر بسیار بیشتر از سایر روش ها می باشد. اولین پاسخ درمانی حدودا یک ماه بعد از اولین زمان مراجعه رخ می دهد ولی برای کامل شدن نتیجه و پاک شدن پوست خود باید جلسات درمانی متعددی را به کار بگیرید.

روش جدیدی که برای این کار رواج پیدا کرده است استفاده از آر اف فرکشنال است. این درمان مکی تواند کشیدگی های پوستی را تا حدودی از بین برده و برای تمامی ترک هایی که از قدیم به جا مانده نیز عملکرد خوبی دارد و می تواند آن ها را نیز کاهش داده و حتی از بین ببرد.


نکته : روش های درمانی گفته شده علاوه بر درمان کشش پوستی می تواند سفت شدن پوست را به دنبال داشته باشد و این اثر در بخش های مختلف بدن فرق می کند و هر پوستی نیز می تواند بازخورد های مختلفی به همراه داشته باشد.


بیشتر بخوانید  ۱۲ نمونه شامپو کراتینه با اثرگذاری فوق العاده

دیدگاهتان را بنویسید