مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت پوسیدگی در حین ارتودنسی + درمان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رابطه ارتودنسی و پوسیدگی

با این قسمت از دلگرم کننده راه های درست را دنبال کنید پیشگیری و درمان پوسیدگی

در زمان ارتودنسی آن ها ملاقات می کنند.

رابطه ارتودنسی و پوسیدگی

رابطه ارتودنسی و پوسیدگی

شاید شنیده باشید که ارتودنسی می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. برای تکمیل اطلاعات شما در این مورد باید این جمله را در اینجا تکمیل کنیم. این ادعا که ارتودنسی باعث پوسیدگی دندان می شود کاملا اشتباه است. در واقع ارتباط بین ارتودنسی و پوسیدگی منتفی است، اما آنچه باعث پوسیدگی می شود رعایت نکردن بهداشت است.

زمانی که فردی برای زیبایی بیشتر و درمان مشکلات دندانی خود تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرد، باید در طول دوره درمان به بهداشت دهان و دندان توجه ویژه ای داشته باشد، زیرا با وجود ارتودنسی در دهان، مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها نسبت به قبل دشوارتر شده و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. و زمان. گاهی بیمارانی که به این موضوع توجه نمی کنند و دچار پوسیدگی می شوند، به اشتباه آن را به ارتودنسی نسبت می دهند و می گویند: ارتودنسی باعث پوسیدگی شده است. اما این کاملا اشتباه است.

وقتی با اشتیاق و دندان های سیم کشی به خانه می روید و فکر می کنید تا چند ماه دیگر دندان های زیبا و مرتب و لبخندی زیبا خواهم داشت، کار تمام نشده است. ارتودنسی به تنهایی برای رسیدن به زیبایی کافی نیست. در نگهداری از سیم و براکت های ارتودنسی نکاتی را باید رعایت کنید زیرا در غیر این صورت سلامت دندان های شما به خطر می افتد.در طول دوره درمان مخصوصا برای کسانی که از سیم و براکت استفاده می کنند. تمیز کردن نخ اجباری است.

بیشتر بخوانید  فواید آب سیب و سلامتی

توصیه می کنیم برای حفظ سلامت دندان های خود در این دوران هفته ای دو تا سه بار از دهانشویه حاوی فلوراید استفاده کنید. با رعایت این نکات، دندان های شما هرگز از بین نمی روند.
پوسیدگی یا بیماری لثه ای که بعد از ارتودنسی ایجاد می شود ربطی به ارتودنسی ندارد و تنها به دلیل بی توجهی و عدم رعایت بهداشت دندان های شما رخ می دهد.

افرادی که در طول دوره درمان ماهانه به متخصص ارتودنسی مراجعه نمی کنند و عملاً معاینه نمی شوند و در طول دوره درمان یک یا دو ساله توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کنند، در پایان دوره درمان و پس از برداشتن براکت ها، پوسیدگی مربع یا مستطیل اطراف براکت ها تغییر رنگ داد.

شاید در گذشته ارتودنسی با عوارضی مانند پوسیدگی همراه بوده است، اما امروزه با حذف روش های قدیمی، مشکلات ناشی از ارتودنسی به حداقل ممکن کاهش یافته است. در گذشته به جای قفل از حلقه های دور دندان استفاده می کردند که زیبایی ندارند و به دلیل حل شدن سیمان مصرف شده احتمال پوسیدگی را افزایش می دهند اما امروزه استفاده از قفل و چسب مخصوصی به نام کامپوزیت این مشکلات را به حداقل می رساند. تحویل داده شده.

علت پوسیدگی در حین ارتودنسی

نکاتی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

آشکارساز تبلت

این قرص ها همانطور که از نامشان پیداست برای گذاشتن در دهان و جویدن استفاده می شود. به این ترتیب تمام پلاک ها و میکروب های سطح دندان ها لکه دار شده و در واقع نمایان می شوند و می توانید با برس یا نخ مخصوص دندان ها را از روی دندان جدا کنید. از پزشک خود بخواهید این قرص ها را به شما بدهد.

بیشتر بخوانید  چطور با نوشیدن آب وزن کم کنیم؟

نخ مخصوص

نخ دندان دارای سه قسمت اصلی است که یک قسمت آن سفت تر و بافته شده است، یک قسمت آن استتار شده و قسمت دیگر مانند نخ دندان های دیگر است. نخ دندان با این خواص می تواند از تماس غذا با دندان ها جلوگیری کرده و از پوسیدگی جلوگیری کند.

مسواک های مخصوص بین دندانی

مسواک هایی در بازار وجود دارد که بسیار ظریف و مخروطی هستند. با کمک این مسواک ها می توانید چشم نگهدارنده را تمیز کنید. این مسواک ها به عنوان مسواک بین دندانی یا برس پروکسی شناخته می شوند.

پلاک های متحرک

داشتن پلاک های متحرک ارتودنسی رعایت بهداشت را آسان تر می کند. زیرا می توانید آنها را از دهان خود خارج کرده و با مسواک نرم و صابون مایع و آب ولرم تمیز کنید.
از خمیر دندان ساده برای تمیز کردن پلاک استفاده نکنید زیرا می تواند باعث سایش شود.
از تمیز کردن کاشی های روی سینک خودداری کنید زیرا اگر از دستتان بیفتند و با سرامیک تماس پیدا کنند می شکنند. یک ظرف پلاستیکی زیر بغل خود قرار دهید و داخل بشقاب را تمیز کنید.

————————————————- ———————————————— ——

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *