مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت و راههای درمان سوزش سر معده چیست ؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



سوزش سر معده


یکی از بیماری های بسیار شایعی که معمولا در سنین بزرگسالی دچار آن می شویم بیماری سوزش سر معده می باشد، این بیماری معمولا گریبانگیر افراد مسن می شود و درد آن فوق العاده زیاد است، طوری که در بسیاری از موارد افراد تحمل این درد را ندارند و به بیمارستان مراجعه می کنند.


اگر افرادی در نزدیکی شما وجود دارند که دچار این بیماری هستند و یا این که خود شما جزو آن دسته از افراد هستید که دچار این بیماری می شوید بهتر است این مطلب را به خوبی مطالعه کنید تا با دلایل و روش های درمان سوزش معده آشنا شوید.


علت بیماری سوزش سر معده


یکی از مهم ترین دلایل سوزش سر معده مبتلا بودن به بیماری گرد (برگشت اسید معده) می باشد، اگر دچار این بیماری شده باشید سوزش معده گریبان گیرتان می شود و باعث اذیت شدن شما می شود. این بیماری یک بیماری گوارشی است که باعث می شود تا اسید معده شما به سمت بالا برگشت داده شود و همین علت باعث سوزش شدید در معده شما می شود.


اگر در هفته دو بار و یا بیشتر دچار سوزش معده می شوید بهتر است که به یک متخصص داخلی مراجعه کنید تا بیماری شما تحت کنترل قرار‌گیرد. بسیاری از افراد سوزش سر معده را با زخم معده اشتباه می گیرند که باید گفت این دو بیماری کاملا با یکدیگر متفاوت می باشند و به هیچ وجه نشانه ها و درمان یکسانی ندارند.


سوزش معده

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد میوکاردیت یا التهاب عضله قلب 


درمان بیماری سوزش سر معده


روش اول : برای درمان سوزش سر معده چندین روش وجود دارد، یکی از این روش ها مخلوط کردن یک قاشق چایخوری جوش شیرین در یک لیوان آب می باشد که می توانید این محلول را روزانه یک لیوان بنوشید.


روش دوم : درمان طبیعی سوزش سر معده نوشیدن یک لیوان و یا نصف لیوان آب تازه آلورا هر روز قبل از غذا می باشد،


روش سوم : درمان طبیعی سوزش سر معده جویدن یک عدد آدامس بدون قند و طبیعی می باشد.


روش چهارم : اگر دچار سوزش معده شده اید می توانید به سادگی و با بالا نگه داشتن چانه خود تا حد خوبی آن را کنترل کنید، مراقبت های غذایی نیز تاثیر بسیار زیادی در کنترل سوزش معده دارد، سعی کنید از اسید های بیشتری در غذاهای خود استفاده کنید.


علائم بیماری سوزش سر معده


بیماری سوزش معده دارای علائمی می باشد که در صورتی که این علائم را در خود مشاهده کردید بهتر است اقدام به درمان طبیعی این بیماری کنید و یا این که به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. از علائم این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:


یکی از علائمی که بسیاری از کسانی که بیماری سوزش معده دارند دارا هستند آروغ زدن می باشد، این آروغ زدن می تواند به صورت بازگشت مقداری از محتویات معده به دهان نیز باشد که باعث ترش کردن می شود. یکی دیگر از علائم بسیار مشهور این بیماری مشکلاتی است که در بلعیدن غذا ممکن است برای شما رخ دهد.

بیشتر بخوانید  اثرات کپسول پاورفیت بر بدن چیست؟


درد خفیف در معده و همچنین احساس نفخ کردن نیز از دیگر علائم این بیماری است. اگر دچار بیماری سوزش معده هستید ممکن است گاهی اوقات استفراغ کنید که این امر طبیعی است و جای نگرانی نیست و به راحتی قابل درمان می باشد.


اما مشهور ترین علامت سوزش معده احساس سنگینی در ناحیه قفسه سینه و هم چنین سوزش در این ناحیه می باشد.


بیشتر بخوانید :


۲۰ درمان خانگی سریع برای درد معده


علت درد معده چیست؟


درمان ضعف معده و زخم معده + ویدئو


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم


وحید محقق


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *