علت و درمان گردن درد


علت گردن درد و درمان آن

درمان گرفتگی عضلات گردن و شانه با درمان گردن درد در این قسمت دلگرم کننده دنبال کردن.

http://www.delgarm.com/children/270-children-picture/148687-%D9%81%DB%8C%DA%AF%D9%88%D8%B1-%D9%88-%DA%98 % D8% B3% D8% AA-% D8% A8% بله% 86% بله% AF% D8% A7% D9% 86% D9% 87-% D9% 85% D9% 87% D8% B1-2016.

با این روش ها گرفتگی گردن را تسکین دهید

درمان گرفتگی گردن و شانه بهتر است با روش هایی انجام شود که تایید شده باشد و هیچ عارضه ای نداشته باشد تا از گرفتگی های جدی یا سایر بیماری ها جلوگیری شود.حتما با گرفتگی شدید گردن از خواب بیدار شده اید.برای حل این مشکل بسته به علل گرفتگی می توانید از آن استفاده کنید. درمان های ساده مانند گرم کردن موضع و تقویت عضلات با ورزش های مناسب با دارو، فیزیوتراپی، فیزیوتراپی و مصرف ضروری معده.

http://www.delgarm.com/

علت گرفتگی عضلات گردن چیست؟

گرفتگی و گرفتگی گردن به 3 دلیل رخ می دهد. اولی ناشی از استرس، دومی نشستن و استفاده نادرست از سیستم عصبی و عضلانی و سومی ضربه و ضربه به گردن است. جالب است بدانید که حدود 60 درصد آرتروز گردن ناشی از استرس است، برخی از افراد در زمستان به دستشویی می روند و سپس در ماشین می نشینند و شیشه ماشین را پایین می آورند که باعث حفظ عضله موضعی گردن می شود.

گردن درد به دلایل مختلفی رخ می دهد. ستون فقرات گردنی یکی از شگفت‌انگیزترین و پیچیده‌ترین ساختارهای بدن است و می‌تواند وزن سر حدود 15 پوند یا 6 کیلوگرم یا بیشتر را هنگام حرکت در جهات مختلف تحمل کند.هیچ ناحیه‌ای از ستون فقرات چنین آزادی عمل در انجام حرکات را ندارد. عوارض مفصل گردن می تواند باعث آسیب و درد در گردن شود. شایع ترین علل گردن درد سه بیماری شایع آرتروز ستون فقرات، فتق دیسک گردن و سندرم های عضلانی است.

دست ها حتی در مرحله اولیه باید برای تشخیص و درمان نهایی گردن درد در مراحل اولیه با پزشک مشورت کنند، زیرا در این مراحل تمرین گردن درد بسیار مفیدتر و موثرتر است.گردن درد یک بیماری جدی است که باعث می شود شما نمی توانید به راحتی کارهای روزانه خود را انجام دهید. دامنه حرکتی گردن را کاهش می دهد و همچنین منبع درد در شانه ها، بازوها یا دست ها است.

http://www.delgarm.com/

جراحت و تصادف

سفتی گردن یکی از آسیب هایی است که در هنگام تصادف برای فرد ایجاد می شود، به این گونه آسیب ها، کشیدگی یا انعطاف بیش از حد مفصل گردن می گویند. زیرا با حرکت غیر طبیعی مفصل گردن، سر به سرعت تحت فشار زیاد به سمت عقب یا جلو خم می شود و باعث آسیب می شود. حرکات شدید و غیر طبیعی تاثیر زیادی روی رباط ها و عضلات مفصل گردن دارد. واکنش عضلات گردن به گرفتگی و انقباض در این ناحیه باعث گردن درد، سفتی گردن و گرفتگی گردن می شود.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد داروی گلاتیرامر استات

سن افزایش می یابد

آسیب هایی که ممکن است به دلیل ساییدگی مفاصل ایجاد شود، مانند آرتروز گردن، تنگی نخاع (تنگی نخاع) و فتق دیسک، می تواند ستون فقرات را تحت تاثیر قرار دهد و باعث درد گردن، خشکی و خارش در گردن شود. استئوآرتریت گردن اختلالی است که باعث تخریب غضروف مفصلی می شود.

بدن به از دست دادن غضروف با ساختن استخوان های جدیدی به نام استئوفیت (آسیب های استخوانی) که بر حرکت مفاصل تأثیر می گذارد، پاسخ می دهد. این آسیب های استخوانی باعث ایجاد درد در گردن می شود.در تنگی کانال نخاعی کانال های نخاعی باریک می شوند و به ریشه های عصبی فشار وارد می کنند. تنگی باعث درد در مفاصل گردن، شانه و بازو می شود و زمانی که اعصاب به طور طبیعی کار نکنند باعث بی حسی مفاصل می شود.

بیماری سوختگی دیسک

این وضعیت باعث می شود دیسک ها لغزنده، خشک و انعطاف پذیری خود را از دست بدهند. به مرور زمان مواد ژله ای داخل دیسک ها بیرون زده و از بیرون دیسک بیرون زده و باعث درد گردن، گزگز و بی حسی در قسمت بالایی ستون فقرات می شود.

شیوه زندگی

وضعیت نامناسب، چاقی، اضافه وزن و ضعف عضلات شکم می تواند منجر به عدم تعادل در مفصل گردن شود، بنابراین برای جبران آن باید گردن را به جلو خم کنیم. استرس همچنین می تواند باعث گرفتگی و انقباض عضلانی شود که در نهایت منجر به درد گردن و سفتی در مفصل گردن می شود که با تغییر سبک زنگ درمان می شود.

بیماری های دیگر

گردن درد معمولاً در اثر فشار ایجاد می شود، اما درد مداوم و اختلال اعصاب مفصلی می تواند نشان دهنده مشکل جدی تری باشد.این علائم را نباید نادیده گرفت.عفونت نخاع، فشردگی نخاع، تومورها، شکستگی ها و سایر اختلالات از علائم جدی هستند. . اگر سر در اثر تصادف آسیب دیده باشد، به احتمال زیاد مفصل گردن نیز آسیب دیده است و باید برای درمان غیر جراحی گردن درد به پزشک مراجعه کنید، حتی اگر در حال حاضر گردن درد ندارید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف و عوارض داروی متاپروترنول‌

http://www.delgarm.com/

علائم و نشانه های گردن درد

گردن درد می تواند علائم زیر را برای گردن درد ایجاد کند:

1- به قسمت بالای کمر، شانه ها و شانه ها سرایت می کند.

2- با حرکت تقویت کنید.

3- باعث ضعف و سفتی در مفصل گردن می شود.

4- باعث سردرد می شود.

این عوامل معمولاً شایع هستند و برای چندین ماه در بدن باقی می مانند. علائم مرتبط با آسیب عصبی ناشی از فشار بر نخاع و ریشه های عصبی است. علائم گردن درد عبارتند از:

1- سوزش و بی حسی دست و دست

2- احساس سوزش هنگام لمس پوست دست و شانه

3- شروع درد زمانی که فکر می کنید بدنتان شوکه شده و به بازوها و دستان شما سرایت می کند.

4- ضعف و بی حسی در ساق پا

عدم کنترل مدفوع و مدفوع این اختلال زمانی رخ می دهد که نخاع آسیب دیده باشد.

http://www.delgarm.com/

راه های درمان گرفتگی عضلات گردن

اولا استفاده از یخ که در گذشته سنتی بوده اصلا توصیه نمی شود ولی از حرارت موضعی می توان استفاده کرد. همانطور که گرما کار کورتیکواستروئیدها را انجام می دهد، تاندون ها را شل می کند و رگ های خونی گردن را باز می کند.

برای مراقبت از گردن باید هنگام یادگیری به زاویه سر توجه کنیم. فشار بسیار کم روی مهره های گردن تقویت عضلات شکم و پشت (بدنسازی) یک سوتین طبی طبیعی برای حمایت از ستون فقرات خواهید داشت کشش ملایم عضلات باعث افزایش انعطاف پذیری آنها می شود. همچنین منجر به جریان خون بیشتر در عضلات شما می شود.

در چین و ویتنام استحمام یا بادکش برای درمان گرفتگی عضلات بسیار رایج است، در این روش پوست سطح پشت بدن با دستگاه خراشیده می شود. این کار برای افزایش جریان خون و همچنین حذف سموم و عناصر ناسالم از ناحیه انجام می شود. خرید توسط جامعه علمی آزمایش می شود که گاهی اوقات نتایج مثبتی دارد.

گردن را با روغن نعناع ماساژ دهید زیرا این روغن با رایحه قوی خود کانال هایی را در بدن که علائم درد را از مغز منتقل می کنند مسدود می کند استفاده از روسری گردن را از سرما محافظت می کند. بنابراین در زمستان باید از روسری استفاده کنیم.

http://www.delgarm.com/

درمان خانگی گرفتگی عضلات گردن

  • تاثیر کمپرس آب در درمان گرفتگی گردن
  • از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید
  • کمپرس سرد

در ۷۲ ساعت اول (سه روز) از بروز گرفتگی عضلانی بلافاصله کمی آب تقریبا سرد داخل کیسه بریزید و سپس آن را در پارچه ای بپیچید و حداکثر به مدت ۲۰ دقیقه روی محل درد قرار دهید. این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید. کمپرس سرد درد و تورم ناحیه دردناک را کاهش می دهد و با بی حس کردن بافت عضلانی آن ناحیه، تحریک عصبی را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید  یونی زینک چه فوایدی برای بدن دارد؟

در نظر داشته باشید که کمپرسور سرد شامل استفاده از یخ نمی شود، باید مراقب باشید، زیرا کمپرس سرد طولانی (بیش از 20 دقیقه) در محل مورد نظر می تواند باعث انقباضات ماهیچه ای قوی تر و افزایش درد شود.

یا برای بسته بندی های گرم

بعد از سه روز درد می توانید روش کمپرس گرم را شروع کنید. کمپرس گرم عضلات منقبض را شل می کند و جریان خون را در آنها افزایش می دهد. برای کاهش التهاب باید بعد از ۷۲ ساعت اول گرفتگی عضلات شروع شود. استفاده از گرمای مرطوب بهتر از استفاده از حرارت خشک است زیرا سرعت کم آبی را کاهش می دهد. برای این کار می توانید از انواع روکش های مرطوب مانند کیسه های آب گرم برای روکش ها، حمام با آب گرم یا جکوزی استفاده کنید.

برای تسکین گرفتگی گردن، ورزش‌هایی را امتحان کنید:

سر خود را به سمت راست بچرخانید و دستان خود را پشت سر خود قفل کنید. اجازه دهید وزن دستان شما چانه شما را به سینه راست نزدیک کند. 15 ثانیه نگه دارید و به حالت عادی برگردید. این حرکت را در سمت چپ تکرار کنید.

در حالی که ایستاده یا نشسته اید و بازوهای خود را به دو طرف بدن آویزان کرده اید، شانه های خود را از پشت جمع کرده و به مدت 5 ثانیه نگه دارید. این حرکت را 3 بار در روز و هر بار 10 بار تکرار کنید.

ورزش های هوازی سبک – که به کمر، ستون فقرات یا مفاصل فشار وارد نمی کند – مانند دوچرخه سواری، پیاده روی یا شنا، برای تسکین گرفتگی گردن توصیه می شود. اگر ورزش در فضای باز امکان پذیر نیست، از وسایل ورزشی مانند دوچرخه ثابت و غیره استفاده کنید. که در سالن های ورزشی موجود است. حتی می توانید آن را بخرید و در خانه داشته باشید و مرتب از آن استفاده کنید.

http://www.delgarm.com/

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید