علت و درمان سندرم چرچ اشتراوس (گرانولوماتوز آلرژیک)


همه چیز درباره سندرم چرچ اشتراوس

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید دلیل خلقت سندرم چرچ اشتراوس آن ها ملاقات می کنند.

 پیشگیری از لارنگوتراکئیت

سندرم چرگ اشتراوس یا گرانولوماتوز آلرژیک

این یک نوع بسیار نادر واسکولیت در کودکان است که اختلال اصلی واکنش خود ایمنی در شریان های کوچک و متوسط ​​است.سندرم چرگ استراوس یا گرانولوماتوز آلرژیک اختلالی است که در اثر التهاب رگ های خونی ایجاد می شود. این التهاب می تواند جریان خون را به اندام ها و بافت های حیاتی کاهش دهد. این بیماری نادر است و درمانی ندارد. شیوع این بیماری تقریباً 0.5 تا 8.6 در هر میلیون نفر است و شایع ترین سن تشخیص 38 تا 52 سال است که توزیع بیماری در هر دو جنس یکسان است. این سندرم در کودکان و نوجوانان نادر است.

————————————————- ——————————–

علائم و نشانه های سندرم چرگ استراس

این سندرم سه مرحله دارد و هر کدام با علائم و نشانه‌های خاص خود مشخص می‌شوند:

فاز آلرژی

این مرحله با واکنش های آلرژیک مشخص می شود، از جمله:

  • آسم: اولین علامت این سندرم. در افراد مبتلا به این سندرم که آسم نیز دارند، علائم معمولا بدتر می شوند و ممکن است برای کنترل علائم به استروئید نیاز داشته باشیم. افرادی که در زندگی به آسم مبتلا می شوند لزوماً به این معنی نیست که به این سندرم مبتلا هستند. اما در صورت بروز این سندرم یکی از شکایات افراد مبتلا به آسم ابتلا به آسم است.
  • تب یونجه: این مشکل مخاط بینی را درگیر کرده و باعث آبریزش بینی، عطسه و خارش می شود.
  • سینوزیت: ممکن است درد صورت و پولیپ بینی را تجربه کنید.
  • فاز ائوزینوفیلیک: در این مرحله گلبول های سفید به سیستم ایمنی کمک می کنند و با عفونت های خاص مبارزه می کنند. در این سندرم، تعداد غیرطبیعی زیادی ائوزینوفیل (نوعی گلبول سفید) در خون و بافت ها یافت می شود و می تواند آسیب جدی ایجاد کند. علائم افزایش ائوزینوفیلی به محل سکته مغزی بستگی دارد. اغلب ریه ها، مری و معده را درگیر می کند. افزایش ائوزینوفیل ها ممکن است نشان دهنده آلرژی باشد و به معنای ایجاد سندرم چرگ استراوس نیست.
  • به طور کلی علائم این مرحله شامل موارد زیر است: تب، کاهش وزن، آسم، خستگی، تعریق شبانه، سرفه، درد شکم، خونریزی، دستگاه گوارش، این مرحله می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد و گاهی اوقات این علائم ناپدید شده و برمی‌گردند.
  • همچنین، افراد ممکن است علائم افزایش ائوزینوفیلی و علائم اسکولیوز سیستمیک (مرحله سوم سندرم اشتراوس) را داشته باشند.
بیشتر بخوانید  مزایای مصرف مکمل گیاهی روهمورین (درمان بواسیر و شقاق مقعد)

فاز واسکولیت

یک مشخصه واضح در این مرحله التهاب شدید رگ ها است. باریک شدن رگ های خونی باعث کاهش جریان خون به اندام ها و بافت های مهم می شود. این بافت ها شامل پوست، قلب، سیستم عصبی محیطی، ماهیچه ها، استخوان ها و دستگاه گوارش است و گاهی اوقات کلیه ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. در طی این مراحل، ممکن است احساس ناخوشی داشته باشید و بخواهید وزن خود را کاهش دهید، غدد لنفاوی متورم، ضعف و خستگی را کاهش دهید.

بسته به اینکه کدام اندام تحت تاثیر قرار گرفته باشد، علائم مختلفی از جمله: بثورات پوستی یا التهاب پوست، درد و تورم در مفاصل، درد شدید، بی حسی و گزگز در دست ها و پاها (به دلیل درگیری عصب) وجود دارد. درد شدید شکم، اسهال، تهوع و استفراغ، آسم یا نارسایی احتقانی قلب، هموپتیزی، درد قفسه سینه، ضربان قلب نامنظم، خون در ادرار (هماچوری)

————————————————- ——————————–

علل و عوامل خطر

علت و درمان سندرم چرچ اشتراوس (گرانولوماتوز آلرژیک)

افراد مبتلا به این سندرم دارای فعالیت بالای سیستم ایمنی هستند. در عوض، به سادگی از بدن در برابر باکتری ها و ویروس ها محافظت می کند. سیستم ایمنی بیش از حد فعال است و باعث التهاب گسترده می شود.بسیاری از افراد پس از مصرف داروهای آسم و آلرژی یا تغییر به استروئیدهای سیستمیک به سندرم Strauss-Cherrg مبتلا می شوند. سابقه آسم و مشکلات بینی مانند آلرژی بینی یا سینوزیت مزمن از عوامل خطر این بیماری هستند.

————————————————- ——————————–

درمان بیماری گرانولوماتوز آلرژیک

درمان مبتنی بر داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، به ویژه گلوکوکورتیکوئیدها و کورتیکواستروئیدها، سیکلوفسفامید، آزاتیوپرین یا متوترکسات، ایمونوگلوبولین داخل وریدی

بیشتر بخوانید  علت درد بعد از جراحی دیسک کمر + درمان

————————————————- ——————————–

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید