مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت هپاتیت غیرطبیعی در کودکان چیست؟ آیا واکسن کرونا گنجانده شده است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره موارد غیرمعمول کودکان مبتلا به هپاتیت و ارتباط آنها با واکسن ویروس کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

علیرضا ناجی احتمال وجود واکسن تاج را در موارد هپاتیت رد کرد و گفت: اکثر کودکانی که اخیراً به هپاتیت مبتلا شده اند واکسینه نشده اند.

وی با اشاره به آخرین اطلاعات از موارد اخیر هپاتیت در کودکان گفت: بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی، حداقل 12 کشور 169 مورد هپاتیت غیرطبیعی در کودکان را گزارش کرده اند.

ناجی با اشاره به اینکه 17 نفر از این کودکان مبتلا به هپاتیت تحت پیوند کبد قرار گرفته اند و متأسفانه حداقل یک کودک فوت کرده است، افزود: با وجود اینکه تعداد مبتلایان در دنیا کم است، اما به دلیل عواقب این بیماری، هماهنگی های بیشتری انجام می شود. مورد نیاز است. بودن.

کشورهایی که موارد ابتلا را گزارش کردند عبارتند از: بریتانیا با 14 مورد، اسپانیا با 14 مورد، اسپانیا با 13 مورد، اسرائیل با 12 مورد، ایالات متحده با 9 مورد، دانمارک با 6 مورد، ایرلند با کمتر از 5 مورد، هلند با 4 مورد. مورد، ایتالیا با 4 مورد، فرانسه با 2 مورد، نروژ با 2 مورد.1 و بلژیک 1، همچنین ذکر نشده است که وی از کدام کشور فوت کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه هپاتیت شدید در کودکان سالم یک بیماری شایع نیست، ادامه داد: سوالی که موارد هپاتیت را غیرعادی تر می کند این است که هپاتیت ناشی از آن نیست. علل شایع.” بیماری. “

بیشتر بخوانید  فروش دستمال کاغذی قم در مراکز استانها آغاز شد

وی ادامه داد: ویروس های هپاتیت A تا E شایع ترین علت این بیماری هستند.

ناجی گفت: آدنوویروس به ویژه آدنوویروس نوع 41 در ایجاد هپاتیت نقش دارد، بنابراین آزمایشات مولکولی تکمیلی شواهدی از وجود آدنوویروس 41 را در 18 نفر از این کودکان نشان داده است.

وی گفت: آدنوویروس ها معمولا به مجاری تنفسی حمله می کنند. وی افزود: اگرچه برخی از آنها از جمله نوع 41 می تواند باعث التهاب معده و روده، اسهال شود، اما آدنوویروس 41 با هپاتیت در کودکان مبتلا به نقص ایمنی همراه است، اما این بیماری. هیچ پیش زمینه ای در کودکان بدون بیماری مشاهده نشد.

ناجی ادامه داد: در حالی که بسیاری از کودکان در زمان ابتلا به هپاتیت به آدنوویروس مبتلا شدند، 20 نفر از آنها به کووید و 19 نفر دیگر همزمان به آدنوویروس و ویروس سارس مبتلا شدند.

وی افزود: در حال حاضر فرضیه اصلی این است که احتمالاً آدنوویروس نیز نقش دارد زیرا بیماری نشان داده شده توسط کودکان با آنچه قبلاً با آدنوویروس 41 مرتبط بود مطابقت ندارد.

ناجی گفت: «دانشمندان در حال بررسی ویروس هپاتیت هستند تا ببینند آیا تغییراتی که این ویروس ایجاد کرده می تواند رفتار جدیدی را پیش بینی کند یا خیر.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *