علت مخالفت دامپزشکان برای تراشیدن موی سگ چیست ؟



دکتر بلینگر میگوید:


هر ساله دامپزشکان و دارندگان سگ بحث سر موضوع کوتاه کردن و و تراشیدن موی سگ در ماهای گرم تابستان دارند.


از دیدگاه انسانی : هوای گرمتر = لباس کمتر و سبک تر , ولی این موضوع برای حیوانات خانگی صحیح نیست.


درحالی که ما انسان ها از طریق عرق و تبخیر , گرمای بدنمان را تخلیه میکنیم , سگ ها همچین قابلیت ندارند. به زبان ساده سگها غده های عرق در زیر پوستشان ندارند.


بر اساس حرفهای دکتر بلینگر


سیستم خنک کننده بدن سگها از طریق نفس نفس زدن است و زبان سگ با نفس نفس زدن رطوب بدن را تبخیر میکند ،خون سرد شده و این خون سرد در تمامی بدن جریان میابد و سگ با این روش دمای بدن خود را متعادل نگه میدارد.


سگ نیز از کت های موی بدن خود به عنوان عایق استفاده می کنند و در این صورت دمای بدن خود راخنک نگه میدارد.به جای تراشیدن موهای سگتان در تمیز نگهداشتن آن بکوشید.


اصلاح کردن موی سگ کاملا اشتباه است


چگونه از ریزش موی سگ جلوگیری کنیم؟


تمامی سگ‌ها نیاز به شانه کردن روزانه دارند. این امر موجب بهبود ظاهر حیوان در نژادهای موکوتاه می‌گردد اما در نژادهای موبلند یک امر کاملاً ضروری است.


یکی از عمده شکایات صاحبان سگ، در مورد ریختن مو روی مبل، فرش و اسباب خانه می‌باشد لذا با شانه کردن منظم می‌توانید این مشکل را تا حدی برطرف کنید.


اگر شما تولۀ خود را از روزهای اول به شانه زدن روزانه عادت دهید، در آینده این کار حیوان را مضطرب نکرده بلکه از آن لذت می‌برد. برای سگ‌های موکوتاه معمولاً استفاده از یک برس با پرزهای نسبتاً محکم کفایت می‌کند.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن اداره آب و فاضلاب استان گلستان


برس زدن موهای مرده را حذف می‌کند و پوشش بدن را درخشنده وبراق می‌کند. فصل موریزی معمولاً در بهار و پاییز می‌باشد و به مدت 4 تا 6 ماه جای آن را می‌گرد. وقتی سگ‌ها در فصل موریزی هستند به طور روزانه آنها را شانه کنید.


وجود کمی شوره در پوست طبیعی است انا اگر زیاد بود نشانگر شستشوی بیش از حد و خشکی پوست حیوان است. در موقع شانه کردن سعی نید که حیوان را به خوبی تیمار کنید نه این که تنها با کشیدن شانه و برس بر روی موهای سطحی حیوان، خود را فریب دهید.


چگونه از ریزش موی سگ جلوگیری کنیم


شانه کردن گاهی تا یک ساعت وقت شما را به خود اختصاص می‌دهد لذا قبل از خرید سگ به این مسئله توجه نمایید. با شانه کردن منظم می‌توانید مانع از تشکیل گره در موی حیوان شوید ولی در صورت تشکیل گره باید آنها را با قیچی که نوک آن تیز نباشد بردارید.


اگرچه محل برداشتن گره ممکن است کم موتر به نظر آید اما نگران این امر نباشید چون به زودی به وسیله رشد مو جبران می‌گردد.


کاربر گرامی چنانچه در مورد ” اصلاح موی سگ ” سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


در مورد حیوانات خانگی بیشتر بدانید :


نگهداری از بچه گربه ، چگونه بچه گربه تاز متولد شده بزرگ کنیم


نگهداری از توله سگ ، نگهداری از توله سگ تازه متولد شده


دیدگاهتان را بنویسید