علت قطعی واتس اپ چیست؟


واتس اپ امروز

پیام رسان واتس اپ مدتی است که قطع شده و کاربران ایرانی نمی توانند از آن استفاده کنند. بر اساس برخی گزارش ها، اینستاگرام نیز دچار اختلال شده است. اما آیا این مشکل برای کاربران ایرانی است؟

آیا واتس اپ فیلتر شده است؟

امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۰ اپلیکیشن واتس اپ با مشکل عجیبی در سراسر ایران مواجه شده است و کاربران این اپلیکیشن از قطعی و ملتهب نبودن پیام های خود خبر می دهند که این موضوع کاربران فضای مجازی در ایران را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس گزارش ها، کاربران شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک و پیام رسان واتس اپ در استفاده از این اپلیکیشن ها دچار مشکل شده اند. اما گفته می شود اختلال در این سه اپلیکیشن مختص کاربران ایرانی نیست و یک اختلال جهانی است.

امروز برخی از کاربران واتس اپ اعلام کردند که واتس اپ بسته شده و پیام هایشان به دست مخاطبان نمی رسد. برخی دیگر می گویند این برنامه فعال نیست و اصلا نمی توانند پیام ارسال کنند.

دلیل قطعی واتس اپ چیست؟

این مشکل در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز وجود دارد. دسترسی به این شبکه نیز امکان پذیر نیست و کاربران قادر به اشتراک گذاری پست ها و مشاهده پست های دیگران نخواهند بود.

اگرچه در ابتدا تصور می شد که علت این اختلال واتس اپ و اینستاگرام داخلی است، اما اکنون مشخص شده است که علت این اختلال جهانی است.

شرکت‌های حامی هنوز به تعطیلی گسترده اینستاگرام و واتس‌اپ واکنشی نشان نداده‌اند.

اختلال واتس اپ و اینستاگرام

اما واتس اپ در بیانیه ای اعلام کرد که در حال کار بر روی حل مشکل و به روز رسانی پیام رسان است.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن شعبه های تیپاکس در شهر اراک

واتس اپ بیان می کند که ما می دانیم که برخی از افراد در حال حاضر با WhatsApp مشکل دارند. ما سعی می کنیم همه چیز را به حالت عادی برگردانیم و با یک به روز رسانی مشکل را در اسرع وقت حل کنیم. ممنون که صبر کردید!

واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک – همه متعلق به فیس بوک هستند و زیرساخت یکسانی دارند. احتمالا مشکل این زیرساخت قطع شدن واتس اپ و اینستاگرام است.


دیدگاهتان را بنویسید