مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت فوت و مرگ حسین زمان خواننده

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


درگذشت آیت الله خامنه ای

علت فوت و مرگ حسین زمان خواننده و حسین زمان چرا مرد دلیل درگذشت حسین زمانی چیست آهنگ مسافر در ادامه مطلب.

ابوذر زمان فرزند حسین زمان خواننده مشهور پاپ دهه هفتادی در پیامی توئیتری از درگذشت پدرش خبر داد. حسین زمان اخیراً به سرطان پیشرفته کبد مبتلا شده بود و مدتی تحت درمان بود.

حسین زمان در دهه هفتاد و هشتاد از چهره های برجسته صنعت موسیقی ایران بود. او به دلیل سبک منحصر به فرد و صدای قدرتمندش شناخته شده بود که باعث شد طرفداران زیادی در بین دوستداران موسیقی در ایران و خارج از آن داشته باشد.

با این حال، حرفه او در اوایل دهه نود به طور ناگهانی متوقف شد، زمانی که از نظر مقامات دور شد. حسین زمان حدود دو دهه ممنوع الکار بود. زمان در مصاحبه ای در سال 1394 گفته است که 13 سال است که به طور غیر رسمی از هرگونه فعالیت فرهنگی و موسیقایی محروم بوده و اجازه انتشار آلبوم را ندارد.

علیرغم این ناکامی، حسین زمان به اجرای برنامه های خصوصی و کنسرت هایی که توسط هوادارانش برگزار می شد، ادامه داد. سرانجام در سال 1398 توانست کنسرت خود را با ارکستری 30 نفره در سالن همایش های برج میلاد به روی صحنه ببرد. این کنسرت با موفقیت بزرگی همراه بود و نقطه عطفی در زندگی حرفه ای او بود.

حسین زمان نه تنها یک موسیقیدان با استعداد بود، بلکه یک دانشگاهی ماهر بود. وی دانشجوی رشته مهندسی الکترونیک و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف بود. او 28 سال در دانشگاه تدریس کرد تا اینکه اخیراً از تدریس محروم شد.

بیشتر بخوانید  ۱۶ زن در تهران آتش‌نشان می‌شوند

خبر درگذشت حسین زمان موجب اندوه طرفداران و همکاران وی در صنعت موسیقی ایران شد. بسیاری در شبکه های اجتماعی به او ادای احترام کرده اند و سهم او در موسیقی و فرهنگ ایرانی را ستایش کرده اند.

میراث حسین زمان از طریق موسیقی او که همچنان الهام بخش نسل های ایرانی است زنده خواهد ماند. داستان او همچنین یادآور چالش‌هایی است که هنرمندانی که جرات می‌کنند اقتدار را به چالش بکشند و نظر خود را از طریق هنرشان بیان می‌کنند، است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *