مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت فوت میترا آسوده | دلیل خودکشی میترا آسوده

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


photo 2023 11 08 13 08 20

مرگ غم‌انگیز پزشک زن در مریوان بر اثر اتهامات مربوط به فوت بیمار

مرگ ناگهانی دکتر میترا آسوده، یک پزشک و جراح باتجربه در مریوان، برای جامعه پزشکی و مردم منطقه، موضوعی از جنس حیرت و نگرانی شدید بود. آسوده که به عنوان تنها زن جراح فعال در استان کردستان شناخته می‌شد، از دانشگاه بهشتی تهران فارغ‌التحصیل شده بود و در زمینه‌های جراحی عمومی و بیماری‌های پستان تخصص داشت.

DALL·E 2023 11 08 13.17.22 An inspiring image that symbolizes support for healthcare workers. The scene includes a diverse group of healthcare professionals standing together u

واقعه ناراحت‌کننده‌ای که منجر به خودکشی این پزشک محترم شد، ادعاهای مربوط به مرگ یکی از بیمارانش بود که منجر به اتهام‌زنی علیه آسوده در دادگاهی در سنندج شده بود. این اتهامات برگرفته از شکایت خانواده بیمار فوت‌شده بود و از جانب آنها بر علیه پزشک جراح این استان پیگیری می‌شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در یک حادثه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بوعلی مریوان، همراهان بیمار بدحال به همراه دکتر آسوده به خشونت و اهانت علیه او پرداخته و برخی از تجهیزات بیمارستان را تخریب کرده‌اند. این واقعه منجر به اتهامات سنگینی علیه میترا آسوده شد که در نهایت باعث فشار روحی برای او شد و به اتمام زندگی خود انجامید.

واضح نیست که آیا این حادثه و اتهامات مرتبط با آن به چه شکلی پیش‌روی داشته‌اند و چگونه این موضوع باعث انتهای زندگی یک پزشک فعال و محترم شده است. اما این واقعه نشاندهنده مسائل جدی در حوزه روانی و فشارهای روانی که بسیاری از پزشکان در حین انجام وظایف خود با آن روبه‌رو می‌شوند، است.

اعلامیه‌ها و بیانیه‌های رسمی مربوط به این واقعه هنوز به صورت دقیق منتشر نشده است و اطلاعات بیشتری برای توضیح دقیق و روشنی نیاز دارد. این ماجرا یکبار دیگر تأکید می‌کند که حمایت از سلامت روانی پزشکان و نیز پیشگیری از فشارهای روانی در محیط‌های کاری یکی از ضرورت‌های اساسی و حیاتی در جوامع پزشکی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *