علت سرفه های مکرر و طولانی چیست؟


سرفه های طولانی مدت به سرعت دریافت می کنید

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید راه های مناسب برای درمان سرفه های طولانی مدت آن ها ملاقات می کنند.

 سرفه های طولانی مدت به سرعت دریافت می کنید

اگر مدام سرفه می کنید …

سرفه مزمن یکی از شایع ترین دلایل مراجعه افراد به پزشک است. سرفه مزمن که 8 هفته یا بیشتر طول می کشد نه تنها آزاردهنده است، بلکه می تواند نشانه مشکل جدی تری باشد. این سرفه می تواند بر وضعیت جسمانی شما تأثیر بگذارد، همکاران و اعضای خانواده تان را تحریک کند و حتی خواب راحت را از شما بگیرد. در نتیجه شما همیشه احساس خستگی و عصبانیت می کنید.گاهی اوقات تشخیص علت زمینه ای سرفه مزمن کمی دشوار است. اما شایع ترین علل چنین مشکلی آبریزش بینی، رفلاکس اسید معده و آسم است. البته هر زمان که بیماری زمینه ای بهبود یابد، این سرفه بهبود می یابد.

————————————————- ————–

انواع سرفه چیست؟

برخی از سرفه ها خشک هستند، برخی دیگر مولد نامیده می شوند. سرفه مختلط یا شدید سرفه ای است که همراه با خلط باشد. سرفه نیز به حاد و مزمن تقسیم می شود:

سرفه حاد که به طور ناگهانی شروع می شود و اغلب به دلیل سرماخوردگی، آنفولانزا یا سینوزیت ایجاد می شود. این نوع سرفه معمولا بعد از سه هفته بهبود می یابد.سرفه نیمه حاد بین 3 تا 8 هفته سرفه مزمن که بیش از 3 هفته طول می کشد.

————————————————- ————–

علل سیاه سرفه یا سرفه خشک

سرفه های مکرر می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

بیماری های عفونی – سرفه بد هنگام سرماخوردگی کاملا طبیعی است. سرفه گاهی اوقات به دلیل خلط خشک در قاعده گلو ایجاد می شود.عفونت – عفونت ریه ها یا مجاری تنفسی می تواند باعث سیاه سرفه شود. سیاه سرفه می تواند ناشی از بیماری های ریوی مانند ذات الریه و برونشیت باشد بیماری مزمن ریه – سیاه سرفه می تواند ناشی از بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) باشد. بازگشت اسید معده به مری – این نوع سرفه می تواند ناشی از بیماری ریفلاکس معده باشد GERD) می تواند باعث بیدار شدن شما در هنگام خواب شود ترشحات بینی – آبریزش بینی می تواند باعث خشکی گلو شود و این خشکی می تواند باعث سیاه سرفه شود سیگار و تنباکو – سیاه سرفه در افرادی که سیگار می کشند یا از انواع دیگر تنباکو استفاده می کنند ممکن است گلودرد یا مری داشته باشند.

بیشتر بخوانید  هفت مکمل ویژه برای تقویت حافظه و تمرکز دانش آموزانم

————————————————- ————–

سرفه خشک می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

بیماری ویروسی – پس از درمان سرماخوردگی، سرفه خشک حدود چند هفته طول می کشد و اغلب در شب بدتر می شود. برونکواسپاسم – سرفه خشک، به خصوص در شب، می تواند نشانه ای از گرفتگی عضلات و نای باشد. سرفه می تواند ناشی از رینیت آلرژیک (سرماخوردگی) باشد. ) داروهایی به نام مهارکننده های ACE – این داروهایی که برای کنترل فشار خون استفاده می شوند، مانند کاپتوپریل، انالاپیریل و لیزینوپریل، می توانند باعث سرفه خشک شوند.

قرار گرفتن در معرض آلاینده ها – قرار گرفتن در معرض آلاینده هایی مانند خاک، گرد و غبار و مواد شیمیایی می تواند باعث سرفه خشک شود آسم – آسم می تواند نشانه آسم باشد. از دیگر علائم آسم خس خس سینه، تنگی نفس و احساس سفتی و فشار در قفسه سینه است گلو درد – گلودرد با غذا و دارو.

علت سرفه های مکرر و طولانی چیست؟

————————————————- ————–

برای کاهش سرفه چه کنیم؟

بسیاری از انواع سرفه های مزمن به دلیل استعمال دخانیات شروع یا بدتر می شوند. بنابراین ترک سیگار این سرفه را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.در برخی موارد بازگشت اسید معده یکی دیگر از علل بروز این سرفه است. بنابراین، اگر سرفه شما به این دلیل است، می توانید با حفظ وزن مناسب و خوردن وعده های غذایی کم حجم تا حدودی از این مشکل بکاهید. همچنین به یاد داشته باشید که بلافاصله بعد از غذا دراز نکشید و هنگام خواب سر خود را کمی بلند کنید.

سرفه مزمن را می توان با آویشن درمان کرد. این گیاه به طور سنتی برای درمان سرفه و حتی سیاه سرفه استفاده می شود. در حال حاضر داروی آویشن توسط پزشکان برای کاهش سرفه تجویز می شود، خوردن برخی از غذاها نیز می تواند به بهبود و کنترل سرفه کمک کند، مانند نوشیدن عسل حل شده در آب گرم یا چای.

بیشتر بخوانید  فواید تزریق عسل به واژن برای درمان عفونت های زنانه

————————————————- ————–

چه زمانی برای درمان سرفه به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر سرفه شما پس از چند هفته بهبود نیافت یا اگر شما یا فرزندتان مشکلات زیر را دارید: سرفه حاوی خلط سبز غلیظ و زردچوبه، خس خس سینه و مشکل در تنفس بالای 38 درجه سانتیگراد. تنگی نفس در کودک کمتر از 3 ماه. سرفه ای که در حالت دراز کشیدن بدتر می شود. در صورت بروز هر یک از مشکلات زیر فوراً با آمبولانس تماس بگیرید:

  • احساس خفگی و بسته شدن گلو به دلیل مشکل در تنفس یا سرفه هنگام بلع حاوی خلط خونی

————————————————- ————–

درمان خانگی سرفه چیست؟

اگرچه سرفه یک مشکل مشکل ساز است، اما بیشتر به سبک بدن شما در طول درمان مربوط می شود. در اینجا چند نکته برای بهبود سرفه وجود دارد:

اگر سرفه خشک خارش دار دارید، از قطره سرفه یا قطره سرفه استفاده کنید. به هیچ وجه این آب نبات ها را به کودکان زیر 3 سال ندهید، زیرا ممکن است باعث خفگی شوند. از حمام بخار یا بخار استفاده کنید که هوا را هیدراته می کند و به بهبود سرفه و خشکی دهان و گلو کمک می کند. مصرف مایعات را افزایش دهید، مایعات به رقیق شدن خلط در گلو و تسکین سرفه کمک می کند.

نکته: کارشناسان معتقدند از مصرف داروهای سرفه و سرماخوردگی در کودکان زیر 6 سال خودداری شود. قبل از مصرف هر گونه داروی بدون نسخه، حتی داروهای دارای برچسب برای کودکان، با پزشک کودک خود مشورت کنید. داروهایی که پزشک شما تجویز نمی کند ممکن است برای کودک شما موثر نباشد و حتی ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  خواص و روش های دریا درمانی و تفاوت آن با آب درمانی

————————————————- ————–

داروهای سرفه بدون نسخه عبارتند از:

Guaifenesin – این دارو به رقیق کردن و از بین بردن خلط کمک می کند. با داروی خود مایعات زیادی مصرف کنید داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) – داروهایی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن ضد احتقان – این داروها آبریزش بینی را متوقف کرده و مجرای بینی را پاک می کنند. نسخه. اگر فشار خون بالا دارید، قبل از مصرف داروهای ضد تشنج با پزشک خود مشورت کنید.

انتظار نداشته باشید که پزشک از آنتی بیوتیک برای درمان عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا استفاده کند. آنتی بیوتیک ها هیچ تاثیری روی ویروس ندارند. آنتی بیوتیک ها همچنین به سرفه های آلرژیک کمک نمی کنند.

————————————————- ————–

پیشگیری از سرفه های شدید

هیچ راه قطعی برای جلوگیری از این مشکل، برای کاهش خطر وجود ندارد:

در فصل هایی که سرماخوردگی و آنفولانزا شایع است، دست های خود را به طور مرتب بشویید. شستن دست ها از سرماخوردگی و سرفه جلوگیری می کند. سیگار نکشید یا سیگار را ترک نکنید، اگر سیگاری هستید از سیگار کشیدن اجتناب کنید از قرار گرفتن در معرض سیگار غیرفعال خودداری کنید، سیگار کشیدن غیرفعال می تواند باعث سرفه شود یا شدت آن را افزایش دهد مصرف مایعات را افزایش دهید، مصرف مایعات به رقیق شدن خلط کمک می کند و به راحتی آن را خارج می کند.

————————————————- ————–

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید