مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت سبز شدن سیر ترشی چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: سیر ترشی نوعی پیاز ترشی است که از قرار دادن سیر خشک در سرکه تهیه می شود. سن سیر ترشی موضوع بسیار مهمی است و هر چه سن آن بیشتر باشد بهتر و خوشمزه تر است. مصرف سیر ترشی که رنگ آن سبز شده است مشکلی ندارد و می توانید بدون نگرانی از این سیر ترشی استفاده کنید زیرا رنگ سیر ترشی بعد از مدتی به حالت اولیه باز می گردد. به ما بپیوند.

همانطور که می دانید در تهیه سیر ترشی و همچنین سایر ترشی ها از سرکه استفاده می شود. در نتیجه افزودن سرکه به سیر، دیواره سلولی (غشاء) سیر می شکند و اسیدهای آمینه با ترکیبات گوگرد موجود در سیر مخلوط می شوند.

این فرآیند باعث آزاد شدن ایزوآلین و در نهایت ایجاد رنگدانه های سبز آبی (آنتوسیانین) در نتیجه ترکیب ایزوآلین با اسیدهای آمینه می شود.

البته سیر به طور طبیعی این رنگدانه ها را دارد اما با آسیب به غشای سلولی و در هنگام واکنش اسیدهای آمینه با ایزولین، میزان این رنگدانه ها افزایش می یابد.

همچنین رنگ سبز سیر ترشی می تواند به دلیل نوع سیر و همچنین کشور محل رویش آن باشد. از آنجایی که آنتوسیانین موجود در سیر در برخی از انواع سیر بیشتر است و بنابراین سرعت تغییر رنگ در این نوع سیر سریعتر است.

بیشتر بخوانید  گشت و گذار در باشکوه ترین آبشار مازندران

یکی دیگر از دلایل سبز شدن سیر ترشی واکنش ترکیبات گوگردی سیر با عنصری مانند مس در هنگام ترشی است. زیرا در اثر این واکنش سولفات مس تشکیل می شود و رنگ سیر به سبز مایل به آبی تغییر می کند.

همچنین استفاده از ظروف چدنی، آلومینیومی و مسی در هنگام ترشی یا وجود این عناصر در آب باعث این تغییر رنگ می شود.

لازم به ذکر است که سبز شدن سیر ترشی با قسمت های سبز سیر که جوانه می زند متفاوت است و جوانه سیر مانند قسمت سبز پیاز و سیب زمینی سمی و خطرناک است.

روش های جلوگیری از تغییر رنگ سیر ترشی

1. هنگام ترشی از نمک های بدون ید یا آب مقطر استفاده کنید (مانند عناصر ذکر شده در این مقاله، ید باعث تغییر رنگ سیر ترشی می شود).

2. سیر ترشی را در معرض نور خورشید قرار ندهید. زیرا باعث تولید کلروفیل و در نتیجه سبز شدن رنگ سیر ترشی می شود.

3. همانطور که گفته شد مقداری سیر مانند سیر چینی تغییر رنگ می دهد پس بهتر است از این نوع سیر برای تهیه سیر ترشی استفاده نکنید.

آیا خوردن سیر سبز ترشی اشکالی دارد؟

رنگ سبز سیر ترشی مانع از مصرف آن نمی شود و رنگ آن در طعم سیر تاثیری ندارد. حتی برخی فرهنگ ها سیر رنگارنگ دارند و از آن در انواع غذاها استفاده می کنند.

در چین سیر ترشی را عمداً سبز می کنند و در سال نو چینی مصرف می کنند. این «سیر لوا» طعمی ترش و تند دارد و در عین حال زیبا و سالم است.

بیشتر بخوانید  به نتایج مذاکرات خوش بین هستم

فواید و خواص بی نظیر سیر ترشی

سیر تازه اگرچه خواص زیادی دارد، اما خواص سیر ترشی بسیار نزدیک به سیر است. سیر ترشی هر چه طعم بیشتری داشته باشد، خواص بیشتری دارد.

طرز تهیه سیر ترشی خانگی با نوع کارخانه ای آن متفاوت است و در نتیجه فواید بیشتری دارد. نوع کارخانه ای آن با قرار دادن آن در فرآیند پخت درست می شود، بنابراین خواص درمانی سیر ترشی تا حد زیادی از بین می رود، زیرا سیر در هنگام پخت مقدار زیادی از مواد مغذی خود را از دست می دهد.

خواص سیر ترشی برای درمان بیماری های قلبی

سیر ترشی صنعتی طعم شوری دارد و به دلیل جوشاندن در سرکه سیر آن قهوه ای می شود اما خواص ترشی پیاز خانگی که به مرور تیره می شود و طعمی لذیذ و فراموش نشدنی پیدا می کند بسیار بیشتر است.

اگرچه افزودن سرکه و نمک به انواع ترشی ها باعث کاهش خواص مواد موجود در آنها و تشکیل مواد سمی مانند نیترات (عامل ایجاد معده و کبد) در مدت طولانی در آنها می شود، اما اینطور نیست. . برای پیاز ترشی خانگی

ترکیبات گوگرد موجود در سیر هنگام هضم گاز تولید می کنند. این گاز وارد خون شده و باعث ایجاد بوی بد در دهان و دستگاه تنفسی فرد می شود.

یکی از مزایای سیر ترشی معطر این است که اگرچه دارای ترکیبات گوگردی است اما بوی تند سیر را در انسان ایجاد نمی کند.

سیر خام پس از پوست کندن به مدت 30 دقیقه در معرض هوا قرار می گیرد تا خواص دارویی آن فعال شود. در سیر ترشی خواص درمانی سیر به دلیل فرآیند تهیه آن آزاد می شود.

بیشتر بخوانید  ساعت ۲۲ امشب ، تصمیم نهایی برای اعلام تعطیلی تهران

فواید و خواص سیر ترشی برای فشار خون بالا

خواص سیر ترشی چند ساله برای بیماران قلبی و مبتلایان به فشار خون مفیدتر است. افرادی که یبوست، فشار خون پایین، بواسیر، آلرژی و معده ضعیف دارند و یا عصبانی هستند بهتر است به جای سیر مضر از سیر ترشی استفاده کنند.

سیر ترشی معطری که ترکیبات گوگردی آن از بین نرود برای بدن مفید است. ضد ویروسی بودن، ضد سرطانی بودن، دفع سموم از کبد و تسریع در روند هضم از دیگر خواص سیر ترشی است اما در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *