مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت ریزش مو در کودکان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ریزش مو در کودکان

ریزش مو در کودکان می تواند یک تجربه ناراحت کننده برای کودک و والدین آنها باشد. در حالی که ریزش مو در بزرگسالان بیشتر است، می تواند کودکان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. علل ریزش مو در کودکان می تواند متفاوت باشد و شناسایی علت زمینه ای برای تعیین درمان مناسب بسیار مهم است.

در اینجا به برخی از دلایل رایج ریزش مو در کودکان اشاره می کنیم:

1. آلوپسی آره آتا

آلوپسی آره آتا یک اختلال خود ایمنی است که باعث ریزش مو در سر و سایر قسمت های بدن می شود. این بیماری زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی به فولیکول‌های مو حمله می‌کند و باعث کوچک شدن آن‌ها و توقف تولید مو می‌شود. این عارضه می تواند هر کسی از جمله کودکان را درگیر کند.

2. طاسی طاسی

کرم حلقوی که به عنوان کرم حلقوی پوست سر نیز شناخته می شود، یک عفونت قارچی است که پوست سر را درگیر می کند. این می تواند باعث ریزش موی تکه ای، لکه های پوسته پوسته روی پوست سر و خارش شود. این وضعیت در کودکان شایع تر از بزرگسالان است.

3. تلوژن افلوویوم

تلوژن افلوویوم نوعی ریزش موی موقت است که زمانی رخ می دهد که چرخه طبیعی رشد فولیکول مو مختل شود. این می تواند ناشی از استرس، بیماری، جراحی یا دارو باشد. کودکانی که تلوژن افلوویوم را تجربه می کنند ممکن است متوجه افزایش ریزش مو شوند.

4. تریکوتیلومانیا

تریکوتیلومانیا یک اختلال اجباری است که باعث می شود افراد موهای خود را بیرون بیاورند. این عارضه می تواند هم کودکان و هم بزرگسالان را تحت تاثیر قرار دهد و اغلب منجر به ریزش موی ناهموار می شود.

بیشتر بخوانید  چند ساعت بعد از مصرف قرص سایتوتک خونریزی شروع میشود نی نی سایت

5. کمبودهای تغذیه ای

کمبودهای تغذیه ای مانند کم خونی ناشی از فقر آهن یا کمبود ویتامین D می تواند باعث ریزش مو در کودکان شود. این کمبودها می تواند ناشی از تغذیه نامناسب یا اختلالات سوء جذب باشد.

6. ژنتیک

در برخی موارد، ژنتیک می تواند در ریزش موی دوران کودکی نقش داشته باشد. اگر یکی از والدین یا هر دو سابقه طاسی زودرس یا نازک شدن مو داشته باشند، احتمال ریزش مو در فرزندشان بیشتر است.

درمان ریزش مو در کودکان به علت اصلی آن بستگی دارد. در برخی موارد، موها می توانند خود به خود بدون هیچ درمانی دوباره رشد کنند. با این حال، اگر ریزش مو به دلیل بیماری یا کمبود تغذیه باشد، ممکن است درمان لازم باشد.

اگر متوجه شدید که فرزندتان دچار ریزش مو شده است، مهم است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی برای تعیین علت زمینه ای و درمان مناسب مشورت کنید. با تشخیص و درمان مناسب، اکثر موارد ریزش مو در دوران کودکی را می توان به طور موثر مدیریت کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *